alleen maar kleine kt posjes/grondels

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...

• 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

alleen maar kleine kt posjes/grondels

hallo allemaal, heb onlangs gevist aan het amsterdam rijnkanaal ter hoogte van Tiel met een vriend. maar hebben hele dag alleen maar van die (weet niet precies de naam) posjes/ grondels gevangen. aas: maden, casters, mais, mestpieren, grotere pieren

hoe viste ik: trambucco feeder link met daaraan kant en klare onderlijnen met lengte van 75cm-100cm en haak maat 10 tot 6.

weet iemand hoe dit tegen te gaan? kortere onderlijnen? ander aas? kleinere/grotere haakmaten?
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

Ik moet je hierbij teleurstellen. Grondels kun je niet omzeilen. Op welk afstand hebben jullie zitten vissen? Korter dan 30 meter levert zeker grondels op. Misschien op het schone deel na 30-35 meter?

Anders met boilie proberen icm method (wel zwaar voer in de vismeelmix mengen)
    Greetz,
    Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• JohnathanDoe
      Met enige kennis...

• 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

ja logisch nadenkend denk ik dat die kt vissies tussen de stenen keien zitten?? denk ik althans...en die zitten over de hele kanten....in de vaargeulen waar het dieper is denk ik dat daar meer zandbodem is?? klopt deze gedachte?

waarmee verzwaren? ik gebruik kant en klare voer van bv sonubait en masters...doe er particles doorheen gekiemde hennep, voer maden, mais soms. wil binnenkort ook mestpiertjes geknipt doorheen doen.

Reageer

• Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

Probeer het nogmaals op traditionele manier van feederen voorbij de keien, 30 à 35 meter is al voldoende. Pieren knippen is zelfmoord, geloof me maar. Gewoon vissen met vrij weinig casters door het voer. Haakaas 1 caster en 2 maden op haak 12, 12/00. Daarmee vang ik moeilijke brasems en hele dikke voorns daar.

Ik weet niet waarmee methodmix verzwaard kan worden. In ieder geval goed bevochtigen zodat het voer niet meteen uit de korf lost tijdens het zinken. Dat is zeker de enige manier als je zelfs op 50 meter last blijft houden van die duivelse beestjes.
        Greetz,
        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• JohnathanDoe
          Met enige kennis...

• 15-07-2007
          • 275
          • antwerp centre

he bedankt...ja zal eens gaan proberen. dus dunnere onderlijnen? ik gebruik kant en klare gamakatsu onderlijnen met haakmaten varierend van 10 tm 6 zeg maar. begin groot..als aanbeten uitblijven ga ik kleiner vissen. en kortere onderlijnen. begin meestal met 100cm of 75cm. (standaard)

maar pieren kapotknippen?? niet goed dus?? omdat ik op internet andere verhalen lees zeg maar...

Reageer

• Jan Broess
            Specimen Hunter
            • 21-09-2003
            • 1131
            • Nieuwegein

Pieren knippen levert meer grondels op, omdat je dan vrij veel levend aas in de korf doet. Bovendien denk ik zelf dat geknipte pieren niet werkt in Tiel.

Ik heb zelf een vermoeden dat de grondels erg dol zijn op een flinke hap (tros maden, casters, mais, pieren, etc). Een klein hapje zien ze over het hoofd.

Nog een tip: maak vooral geen 'kabaal' onder water met leegtrekken van korf door met hengel te schudden. Rustig beginnen zonder aanvoeren, klein voerplekje door de 1ste 5 korven 2 minuten te laten staan (met onderlijn en aas) en weer nieuwe korf in te gooien. Misschien... ik weet het eigenlijk niet, want ik vang zelden een grondel in A'dam Rijnkanaal bij Tiel. Daardoor eindig ik geregeld in de prijzen bij de wedstrijden aldaar. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes.
            Greetz,
            Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• JohnathanDoe
              Met enige kennis...

• 15-07-2007
              • 275
              • antwerp centre

hoi Jan..thanx voor de tips en info. ik zal eens gaan proberen.

Reageer

• FishM8
                Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
                • 81
                • Gorinchem

Probeer het eens met een hair met bv mais of kleine bollies.
                Vooral geen maden casters en / of pieren gebruiken want daar zijn ze dol op en dan krijg je ze niet meer weg.

Het is werkelijk een plaag en het zal alleen maar erger worden vrees ik.

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

Working...