Fox Matrix Horzion Feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • black widdow
    2e jaars

• 26-06-2009
    • 63
    • in the nord

Fox Matrix Horzion Feeder

Wie heeft er ervaring met deze nieuwe hengels van Fox??

Ik heb me laten vertellen dat deze zijn gebouwd door een voormalige hengelbouwer van Preston
    welke mee heeft geholpen aan de Dutchmaster en die nu voor Fox een " dubbelganger " heeft
    gemaakt die dus veel goedkoper is dan de Dutchmaster.
    Is deze Matrix Horizon vergelijkbaar met de Dutchmaster? of
    ben je er aan bekocht..
    Koud!
    het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.
  • thierry
    Newbie

• 09-09-2007
    • 12
    • vlaardingen

Hallo
    Hij vergelijkbaar met de dutch master toppen pas er ook in
    maar kijk in een hengelsport zaak die beide hengels verkoopt kun je het verschil zelf voelen

Reageer

• black widdow
      2e jaars

• 26-06-2009
      • 63
      • in the nord

Hallo Thierry.
      Heb jij ervaring met beide hengels? dat de topjes uitwisselbaar zijn zegt niets
      over de werpeigenschappen van de hengels

Ik heb beide hengels al in de handen gehad en heb al een dutchmaster 13.8 100 gr. in bezit
      Nu wil ik er nog een 14.2 hengel bij kopen.( voor zware omstandigheden )
      Een verschil wat ik alwel kon beoordelen is het gewicht van de hengels de dutchmaster is lichter
      dan de fox dus zal deze een andere samenstelling in de blank hebben.
      Mijn vraag is dus eigenlijk zit er verschil in de werpeigenschappen van de hengels,
      gooien de hengels ongeveer met dezelfde soepelheid ik hou van een parabolische hengel.
      Ik heb ook een blauwe PvdW 3.90 in bezit maar die heeft een duidelijk andere werpeigenschap dan de Dutchmater.
      Aangepast door black widdow; 09-04-2012, 09:50.
      Koud!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

Ik heb de 4.3m matrix horizon 150gr. Ik denk als je de hengel naast elkaar houd dutchmaster 14,2 vs matrix horizon 4.3m (heb ik in de ara stadskanaal gedaan) gewoon moet concluderen dat de actie van beide hengels gewoon wat anders is omdat de hengel anders opgebouwd is. Dutchmaster is iets meer parabolisch, waar de matrix een beetje licht progressief is. Niettemin kan je daar ook zwaar mee beuken en ik vind het een prachthengel. Ik heb hier eens op het forum horen zeggen dat je het verschil voelt omdat de dutchmaster gewoonweg duurder is. Dat wil ik bestrijden want ik denk wel degelijk dat deze hengel zich zeer goed kan meten met de (veel!) duurdere dutchmaster! Overigens heb ik ook twee keer de 3,90 vd willik die is ook ongekend in zn klasse widdow
        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• black widdow
          2e jaars

• 26-06-2009
          • 63
          • in the nord

Hallo Foxdonut.

Ik had al het idee dat die fox iets stugger was dan de dutchmaster maar aangezien jij ze allebeide
          hebt en er bijna geen verschil te bemerken is maakt het voor mij ook weer iets makkelijker om de keuze te maken.
          want er is toch een verschil van 100 euro in de prijs hier kun je ook weer andere leuke dingen voor kopen.
          En wat betreft de 3.90 van vdW ja dat is een klasse apart in die lengte is gewoonweg een hele goeie aanwinst.
          Maar ik wil nog een hengel die meer gewicht kan wegzetten over zo'n 70 a 80 meter met zeer veel tegenwind en daar
          is de 3.90 gewoonweg niet geschikt voor.
          De 4.20 of 4.50 van vdW zijn geen optie ik heb de 4.50 gehad maar deze was te lang voor mijn lengte en ook vond ik de
          hengel te stijf dus durf ik de 4.20 niet meer aan te schaffen.
          Koud!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
            I have a bream!

• 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

Ik heb ook heel lang nagedacht over die 4,2 van vd Willik. Aangezien die zo ontzettend duur is stond me het gelijk al tegen. Tel maar op je bent eerst over de 300 euro kwijt voor die stok en dan moet er ook nog een schappelijke molen met al dan niet dyneema eronder worden gehangen. Ronduit belachelijke prijs die mr vd willik eraan heeft gehangen (een prijs die overigens elk jaar ongemerkt ook stijgt).

Overigens ik heb zelf geen dutchmasters maar ken wel mensen die deze hengel wel hebben. Heb dus meermaals kennisgemaakt ook met deze stokken.
            Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Ik citeer: "Matrix is goedkoop omdat ze zichzelf uit de markt zouden prijzen wanneer ze de Preston norm zouden hanteren". Zelfs met deze strategie verdienen ze er nog genoeg aan. Het zal miet dezelfde stok zijn als de Dutch Master denk ik, want ze moeten ergens op besparen natuurlijk. Al met al doet dit je nadenken over de echte waarde van produkten, wat zou de maakprijs zijn van een Dutch Master? Ik denk minder dan 100 euro.
              Carpe Diem

Reageer

• black widdow
                2e jaars

• 26-06-2009
                • 63
                • in the nord

Ja Kosmozz dat denk ik ook wel maar ja iedereen moet en wil er aan verdienen natuurlijk
                de prijzen van de hengels rijzen wel de pan uit en daarom zoek ik naar een goed alternatief.
                Vandaar ook mijn vraag over de fox daar dat mij toch 100 euro scheelt.
                En ja er zal ergens een verschil moeten zijn in de grondstoffen welke zijn gebruikt.
                Maar voor een minimaal verschil in gedrag betaal ik geen 100 euro extra.
                Ik denk dan maar aan verschil in auto's bij sommige betaal je meer voor het merkje.
                Koud!

vr.gr.

Reageer

• Ginus
                  knutselaar

• 22-03-2008
                  • 665
                  • wijster

Hey, Michiel
                  Ik kan me aansluiten met je antwoord ,de Matrix is een goede hengel voor zijn geld.
                  Heb zelf de matrix horizon 4,00 cw 100gr ,net wat je zeg kun je daar ook mee beuken .
                  Heb ook de D M maar voor het verschil in geld ben ik zeer tevreden met de Matrix.
                  GR GINUS

Reageer

• black widdow
                    2e jaars

• 26-06-2009
                    • 63
                    • in the nord

Heb eindelijk een Fox Matrix horizon 4.3 meter aangeschaft en ik moet zeggen
                    een Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijke hengel om mee te vissen met gemak
                    zo'n 70 meter me een 60 grams korfje( zijwind kracht 4) en een echte zachte actie met de 2,5 ounce top.
                    Ik heb er een Shimano superbaitrunner 6000 onder gezet uit de 50 eurie voor je oude molen actie van Vlemmix
                    zo koste die nog net geen 100 eurie's.
                    Hier heb ik 12/100 nanofill opgespoeld met een voorslag van 28/100 Shimano technium.

bedankt voor alle reactie's
                    Koud!

vr.gr.

Reageer

• fpulles
                      omgeturnd

• 15-02-2008
                      • 1260
                      • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                      Ik citeer: "Matrix is goedkoop omdat ze zichzelf uit de markt zouden prijzen wanneer ze de Preston norm zouden hanteren". Zelfs met deze strategie verdienen ze er nog genoeg aan. Het zal miet dezelfde stok zijn als de Dutch Master denk ik, want ze moeten ergens op besparen natuurlijk. Al met al doet dit je nadenken over de echte waarde van produkten, wat zou de maakprijs zijn van een Dutch Master? Ik denk minder dan 100 euro.
                      Waarschijnlijk net zo veel, of zo weinig, als al die shimano hengels, die ook schandalig duur zijn. En kwaliteit en duurzaamheid waar ik bij veel hengels vraagtekens bij zet
                      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Mosselman
                        Een wat oudere jongere

• 13-01-2009
                        • 259
                        • Haren

Ik heb ook net een Matrix Horizon 4.3 gekocht.
                        Welke molens gebruiken jullie voor de 4.3.
                        Welk max gewicht.

Misschien komt er nog een 4.0 Horizon bij, daar heb ik dezelfde vraag over.
                        Groeten Harry

Reageer

• Rene k.
                          Newbie

• 26-08-2012
                          • 8
                          • Weiteveen

Toch is de dutch master niet te vergelijken met de matrix.

De matrix heeft de aktie meer bovenin zitten en de DM over de gehele hengel.
                          Dus veel parabolischer.

Ook is de tranportlengte langer van de matrix.

Reageer

• Foxdonut
                            I have a bream!

• 09-04-2010
                            • 1237
                            • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door Rene k.
                            Toch is de dutch master niet te vergelijken met de matrix.

De matrix heeft de aktie meer bovenin zitten en de DM over de gehele hengel.
                            Dus veel parabolischer.

Ook is de tranportlengte langer van de matrix.
                            Tja, ik denk dat je het zo moet bekijken. De meeste feedervissers kijken eerst naar wat je er mee kunt, of het past bij hun visserij. Of je nou een dutchmaster 14,2 of een matrix horizon 4,3 neemt beide zullen ongetwijfeld die 80/90 meter grens kunnen opzoeken (uiteraard als de rest van de combinatie molen/ lijn /hengel ook in orde is)

Grote vraag is eigenlijk, zou je 100 euro meer uitgeven aan een Dutchmaster wanneer dit eigenlijk helemaal niet hoeft. Dat is de enige relevante vraag hier denk ik...

Neemt niet weg dat veel Dutchmaster bezitters ongetwijfeld zeer verknocht zijn aan hun hengels en er al jaren mee vissen, waardoor deze hengel al dan niet onterecht als 'beter' word bestempeld...
                            Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• Rene k.
                              Newbie

• 26-08-2012
                              • 8
                              • Weiteveen

Ik zei ook niet dat de DM beter is.. Ik zei, je kan ze niet vergelijken..

Reageer

Working...