Feederen op de Donge (tilburg)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie

• 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

Feederen op de Donge (tilburg)

hallo allemaal,

vlak bij mijn huis stroomt het riviertje de donge (reeshof in Tilburg). Graag zou ik willen weten of dit een geschikt watertje is om te vissen met de (method)feeder en wat hier zoal veel gevangen kan worden.

Heeft iemand ervaring op dit stroompje en wat zijn de beste vistechnieken?

T
    Groetjes Tom
  • PeBo
    Hengelaar

• 29-09-2007
    • 2643
    • Oosterhout

Tom,
    De situatie in de Reeshof in Tilburg ken ik niet. Ik ken wel het riviertje de Donge een stukje verderop bij s'-Gravenmoer, net voorbij de plaats Dongen. Je kan daar goed vissen bij het bruggetje in Oosteind (tegen s'-Gravenmoer aan). Vangen kan je er vanalles van dikke brasems tot echt dikke zeelten, voorns en alles wat er nog meer is. Aangezien het riviertje nogal smal is zal je je toch wel wat in moeten houden met de (method) feeder. Ik denk dat je er wel mee kan vissen en vangen, daar maar kijk uit voor de bomen aan de overzijde. Ook zal je later in het jaar veel last hebben van waterplanten want die groeien weelderig in dit ondiepe water. Volgens mij is er toch wel het beste wapen de vaste stok. Ook hier heb je een hoop plezier mee, want het is er hooguit een meter diep en dan met een zeelt of een brasem van een paar kilo heb je toch heel wat te stellen. Ik ken niet je leeftijd, want je zal er toch naartoe moeten en met de fiets lijkt me niet gemakkelijk, al is het niet erg ver van je woonplaats.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Reageer

• Tvdv
      Newbie

• 03-04-2012
      • 38
      • tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
      Tom,
      De situatie in de Reeshof in Tilburg ken ik niet. Ik ken wel het riviertje de Donge een stukje verderop bij s'-Gravenmoer, net voorbij de plaats Dongen. Je kan daar goed vissen bij het bruggetje in Oosteind (tegen s'-Gravenmoer aan). Vangen kan je er vanalles van dikke brasems tot echt dikke zeelten, voorns en alles wat er nog meer is. Aangezien het riviertje nogal smal is zal je je toch wel wat in moeten houden met de (method) feeder. Ik denk dat je er wel mee kan vissen en vangen, daar maar kijk uit voor de bomen aan de overzijde. Ook zal je later in het jaar veel last hebben van waterplanten want die groeien weelderig in dit ondiepe water. Volgens mij is er toch wel het beste wapen de vaste stok. Ook hier heb je een hoop plezier mee, want het is er hooguit een meter diep en dan met een zeelt of een brasem van een paar kilo heb je toch heel wat te stellen. Ik ken niet je leeftijd, want je zal er toch naartoe moeten en met de fiets lijkt me niet gemakkelijk, al is het niet erg ver van je woonplaats.
      Ik ben 24, heb een stationwagon en een rijbewijs dus mijzelf en mijn spullen op de visplek krijgen is niet zon probleem . ik ben net even gaan kijken aan het watertje in de reeshof en het is idd maximaal een meter of 8 breed en een meter diep hier. Wel heb ik een mooi plekje gevonden waar het watertje zich splitst om een een eilandje heen in het midden dus dit is altijd wel interessant. Ik ga ervanuit dat als er bij oosteind dikke zeelten zitten op krap 1m water dat ze hier ook wel voorkomen.

Ik zal morgenochtend eens gaan proberen met de method met miniboilies. kikkererwten en mais. Ook zal ik de vaste stok meenemen met wat maden en casters en we zullen zien....
      Ik laat wel weten hoe het is gegaan
      Groetjes Tom

Reageer

• Tvdv
        Newbie

• 03-04-2012
        • 38
        • tilburg

Even een samenvatting van mijn ochtend vissen op de Donge in de reeshof: NIKS
        - geen vis te bekennen
        - geen activiteit in het water
        - geen enkele aanbeet op zowel de feeder als de vaste stok

zo....
        Groetjes Tom

Reageer

• PeBo
          Hengelaar

• 29-09-2007
          • 2643
          • Oosterhout

Dan ben je nu een blij mens, want dan kan het de volgende keer zeker niet minder zijn.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
          PeBo.

Reageer

• reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3499
            • Asten

Dat waardeer ik nou zo aan Peter , altijd positief blijven.
            Daar gaan we nog veel plezier aan beleven in Juni !
            Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Tvdv
              Newbie

• 03-04-2012
              • 38
              • tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
              Dan ben je nu een blij mens, want dan kan het de volgende keer zeker niet minder zijn.
              Haha inderdaad, om de dag af te maken ben ik nog even 2 uurtjes aan t wilhelminakanaal gaan zitten en daar had ik welgeteld 1 beet, een mooie grote karper maar deze schoot op de helft van de drill van de haak @!@%#%^#@$^%!$@%$!#@%$!@$!@@^!%@!!!!!!!!!!!! Dit was mijn eerste keer met de method en ik gebruikte de kant en klare 10 cm hair onderlijntjes van JVS. Ik heb gehoord dat de guru qm1 haken heel goed zijn dus die ga ik maar ff aanschaffen want die losschieters zijn echt heeeeeeel slecht voor mijn bloeddruk.

Maar we moeten idd posititef blijven, die karper heeft natuurlijk wel de tofste dag van zijn leven gehad....
              Groetjes Tom

Reageer

• PeBo
                Hengelaar

• 29-09-2007
                • 2643
                • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                Dat waardeer ik nou zo aan Peter , altijd positief blijven.
                Daar gaan we nog veel plezier aan beleven in Juni !
                Wij wel, maar de Belgen een stuk minder.

Groeten,
                PeBo.

Reageer

Working...