Methodfeeder en vaste stok tegelijk

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie

• 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

Methodfeeder en vaste stok tegelijk

Hallo mensen,

ik vis nu een tijdje met de methodfeeder en dit bevalt me goed, echter met de vaste stok vissen heb ik vroeger veel gedaan en doe ik ook graag. Aangezien mijn vaste stokken die ik nog kon vinden compleet versleten en gebarsten zijn overweeg ik een vaste stok aan te schaffen.

Met de method vang ik wel grotere vis maar wel met een lagere frequentie (vandaag 1 brasem en 1 giebel in 5 uur tijd :s) , vandaar dat ik eraan zit te denken om tegelijk met de vaste stok en de methodfeeder te vissen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? en zo ja nog tips?
    Groetjes Tom
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2439
    • Ter Apel

Vaste stok er bij lijkt mij niet handig. Als de vis op de stek zit en ik begin leuk te vangen dan zit ik constant met de hengel in de hand en om dan dan de hengel in de steunen te moeten leggen, omdat je beet
    krijgt op de methodfeeder....Daarnaast zul je net zien dat je hengel aan het afsteken bent om en vis te kunnen landen krijg je beet op de methodfeeder. Daarnaast vraag ik mij af of je wel gecontreerd kunt vissen aangezien
    je een dobber en hengeltop in de gaten moet houden.

Ik zou eens kijken wat je kunt veranderen aan je manier van methodfeederen om meer vis te vangen. Misschien ander aas, voer of een andere visstek. Ik zie ook weleens vissers met 2 hengels methodfeederen. Dat heeft
    als voordeel dat je 2 verschillende voerplekken kunt maken en op beide hengels met andere aas kunt vissen.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• fpulles
      omgeturnd

• 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

Probeer eens een method korfje aan de vaste stok!. Dus het zgn "zinkvissen".

Al dan niet met een dobber. Is heel spectaculair. Aanbeten waar de stiek letterlijk uit de top wordt gerukt, en de top in het water.

Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• PeBo
        Hengelaar

• 29-09-2007
        • 2643
        • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
        Probeer eens een method korfje aan de vaste stok!. Dus het zgn "zinkvissen".

Al dan niet met een dobber. Is heel spectaculair. Aanbeten waar de stiek letterlijk uit de top wordt gerukt, en de top in het water.

Frank
        Lijkt me een unieke ervaring.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
        PeBo.

Reageer

• reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3499
          • Asten

Iets voor op de Vecht
          Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Jawel,

Maar dan moet Frank uit Eindhoven ons wel even leren hoe het werkt. Misschien stof voor een geheim overleg? Leren we niets, dan kunnen we toch met hem lachen.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

Working...