Met de feeder vang ik uitstekend, het is alleen met de method dat het knudde is. Ik gebruik al jaren hetzelfde voer.
Feederen slaagt niet.
Collapse
X
-
-
Ik vang alleen maar knudde. Ik heb nog geen enkele keer meer dan 2 vissen gevangen met de feeder. Ik gebruik veelal, de lus in lus montage met monteren van de korf. En daaronder nog een lusje met een onderlijntje van gamatsu.
Volgens mij doe ik niet iets verkeerd, kwa haakaas heb ik veel geprobeerd. Wormen mogen nu niet, maar wel maden, casters, mais. Zelfs deeg.
Maar met alles wou het niet. Door het voertje had ik mais gemixed, en het maissap zelf. En wat maden.
Geen idee wat er mis gaat.Reageer
-
ik gebruik altijd wartels, ivm voorkomen van draaiingen van het snoer
Ik heb een totale onderlijn, vanaf onderkant korf tot haak, minimaal 50cm
Ik maak altijd eerst een grote lus. die knip ik op 2/3 door. 1/3 komt een wartel met speld, voor de korf. op 2/3 eind komt wartel met speld voor onderlijn.
Ik hanteer de 1310N onderlijn van Gamakatsu 45cm haak 12 onderlijn 14/100.
Ik vang met feeder of picker, in een sessie van 2 uur, minimaal 10 vissen... nite altijd de grootsten, maar vis is vis.
Zoals jij je voer maakt, heb ik hem afgelopen zaterdag gemaakt. het enige wat mij opviel is dat ik er meer brasem aan krijg, dan anders, dus dat is een goed teken
De wateren waar jij vist ken ik helaas niet. Ik zit alleen altijd wel graag tegen de overkant te vissen.lets make things betterReageer
-
ik gebruik altijd wartels, ivm voorkomen van draaiingen van het snoer
Ik heb een totale onderlijn, vanaf onderkant korf tot haak, minimaal 50cm
Ik maak altijd eerst een grote lus. die knip ik op 2/3 door. 1/3 komt een wartel met speld, voor de korf. op 2/3 eind komt wartel met speld voor onderlijn.
Ik hanteer de 1310N onderlijn van Gamakatsu 45cm haak 12 onderlijn 14/100.
Ik vang met feeder of picker, in een sessie van 2 uur, minimaal 10 vissen... nite altijd de grootsten, maar vis is vis.
Zoals jij je voer maakt, heb ik hem afgelopen zaterdag gemaakt. het enige wat mij opviel is dat ik er meer brasem aan krijg, dan anders, dus dat is een goed teken
De wateren waar jij vist ken ik helaas niet. Ik zit alleen altijd wel graag tegen de overkant te vissen.
Leuk om te horen, ik wou dat ik in 2 uur eens 10 vissen ving. Dan kwam ik met een grote lach op mijn gezicht thuis.
Ik zal eens wat andere plekken proberen om te vissen.
Groeten RensReageer
-
en wellicht speldwartels gaan gebruiken, voor het krullen van je onderlijn tegen te gaanlets make things betterReageer
-
Als je me een plezier wil doen, zou jij alsjeblieft wat foto's van je montage willen posten? Als ik de beschrijving lees snap ik het namelijk niet helemaal.
Alvast bedankt :PReageer
-
Volgens mij moet je een keer mee gaan met iemand die goed kan vissen met de feeder. Veel mensen denken dat ze niets fout doen maar daar zit het niet in. Aan je montage ligt het vast niet. Meestal ligt er aan het voer, hoe het klaargemaakt is en je frequentie en zuiverheid van het gooien.
Beschrijf bv is hoe je je voer nat maakt, of je het zeeft. Als je een bal maakt in je hand, hoe nat is je voer dan. Valt het zo uit elkaar of is het klef? Je voer moet sponzig en vochtig aanvoelen en als je erin knijpt wordt het een bal die je tussen je vingers met niet al te veel moeite uit elkaar krijgt.
Te droog en te nat voer zullen resulteren in slechtere vangsten tot helemaal geen vis.
Hoeveel voer maak je aan en hoe lang vis je ermee. Wat voor voer gebruik je eigenlijk. Probeer eens een ander feedervoer of brasemvoer, eventueel gemengd.
Veel mensen beginnen en gooien heel weinig in. Ze laten de hengel soms wel een half uur liggen voor ze binnen draaien. Je moet, zeker het eerste uur minimaal iedere 5 minuten ingooien en in het begin 5 tot 8 korven gewoon voeren. De hoeveelheid aas hangt af van je verwachting van de hoeveelheid vis. Als je alleen gaat en een nacht zou ik niet te zuinig zijn.
De onderlijn moet je in ieder geval langer maken, 40 cm is te kort voor brasem, maak er minimaal 70 cm van tot een meter en soms wel langer.
Voor de method feeder moet je ander voer gebruiken, geen normaal voer. Met de method gebruik je een voer op vismeelbasis (Ringers dark, Sonubaits o.i.d.), al dan niet met micropellets erdoor. Dit kun je ook met een gewone voorkorf doen die in een kleine lus zit met een kortere onderlijn en een aanbieding van boilies, mais of pellets op een hair. Een method korf werkt natuurlijk ook.
Succes!!Sjaak van VoordenReageer
-
Wat de montage betreft. Op stilstaand water zou ik vissen met een zijlijn. gewoon een grote lus maken onderaan je lijn van ongeveer 20-25 cm.
Deze knip je open zodat de ene lijn minimaal 5 cm langer is dan de andere. Aan het kortste uiteinde knoop je een wartel voor je voerkorf en in de lange lijn knoop je een klein lusje voor je onderlijn.
Zoek eens via google naar zijlijn montage of lus montage voor de feeder. De kom je er verschillende tegen. De zijlijn werkt doorgaans het best op stilstand water en de lus of ongelijke lus het beste op de stroom.Sjaak van VoordenReageer
-
Ik gebruik dus op beide einden een wartel. Maden draaien vaak en zo kan je de boel in de war krijgen. Deze methode bevalt mij uitstekend. Ik maak vanavond wel een fotolets make things betterReageer
-
P5080002.jpg
P5080004.jpg
zoals beloofd 2 foto's van mijn winkle picker montage.
Eerst maak je een grote lus. Deze knip je op 2/3 door. op beide uiteinden doe ik dan een speld wartel.
Op het korte eind komt een korf en op het langere gedeelte komt mijn 45cm onderlijn met haak 14.
Ik kan hierdoor altijd de aanbeten erg geoed zien, zelfs van de kleinste voorn.lets make things betterReageer
-
-
Heb je er wel eens aan gedacht om de speldwartel waar je je onderlijn aan bevestigt, te vervangen door een heel klein tonwarteltje zodat er meer direct contact is en je aanbeten nog beter door komen... Die speldwartel lijkt mij persoonlijk iets te grof....
Reageer
-
Nick MC Daddy,
Ja heb er aan gedacht, maar had hem niet voorhanden vandaar. Ach ik vang goed met deze oplossing, maar het was met de tonwartel iets eleganter geworden. bedankt voor het meedenken.lets make things betterReageer
-
Oja ik vraag me wat af, die lus die je voor 2/3 doormidden knipt en 2/3 gebruikt voor het stuk waar de korf aanhangt. Maar het lijkt alsof het er erg lang uitziet en de onderlijn makkelijk met de zijlijn van de korf in de wir war kan raken?
Waarom wordt die zijlijn zo lang gemaakt waar de korf aan hangt?
Groeten RensReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer