method op zeelt

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie

• 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

method op zeelt

Hallo mensen,

ik wil graag wat gerichter op zeelt gaan vissen met de method. Dit in de omgeving van Tilburg, dongen, oosterhout of misschien zelfs de bieschbos. Heeft iemand nog tips voor een goed zeeltwater in deze omgeving?
    Groetjes Tom
  • PeBo
    Hengelaar

• 29-09-2007
    • 2643
    • Oosterhout

Tom,
    Hetzelfde stuk van de Donge wat ik al eerder zei. Afgelopen zondag was er een wedstrijd van de club. Ik heb niet meegevist. Er waren zeelten gevangen alleen ik weet niet hoe zwaar. Wel zware brasem. Een van 4181 gram. En twee van samen 6736 gram. Wel voorbij het eerste bruggetje, dus een paar honderd meter lopen. Met de method kan je hier ook vissen al is de bodem er volgens mij erg zacht, wat denk ik niet optimaal is voor de method.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Reageer

• ErwinPhiAssen
      Sense and Simplicity

• 13-03-2011
      • 667
      • Assen

indien de bodem erg zacht is,gewoon met een lichtere method korf vissen,of de methodkorf vervangen voor een gaaskorf
      lets make things better

Reageer

• Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

Gericht op zeelt vissen is vrijwel onmogelijk, altijd krijg je last van bijvangst zoals voorn, karper, brasem. Alhoewel karper eigenlijk niet als bijvangst te noemen is. Met method is het eigenlijk een brasem/karper visserij, met zeelt en dikke maatvissen (voorn, kolblei, etc van boven de 500 gram) als bonus. Ik heb laatst method gevist: 4 dikke brasems, 1 kruiskarper en 1 zeelt. Vooral de laatste was een beauty. Gericht vissen is moeilijk. Je moet ook genieten van dikke brasems :-).
        Greetz,
        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Tvdv
          Newbie

• 03-04-2012
          • 38
          • tilburg

Bedankt voor de reacties. Elke vis vangen is leuk dat is ook zo, ik wil gewoon een wat betere kans maken op zeelt. Ik vis nu veel op de leemputten en daar is het avontuurlijke wel vanaf. Eergister 6 brasems 3 schubkarpers (12kg, 7kg en5kg) en een zeelt 48cm allemaal op de method... het klinkt stom maar ik vang hier altijd zo makkelijk dat ik het wel een beetje gezien heb eigenlijk, alle karpers hebben kapotte bekken omdat ze al zo vaak gevangen zijn, heb het gevoel dat ik in een kunstmatige kweekvijver zit te vissen. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat "natuurlijker" water met een mooi zeeltbestand om echte "wilde" vis te vangen haha. Hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel misschien moet ik wel gewoon overstappen op barbeelvissen ..........
          Groetjes Tom

Reageer

• Ginus
            knutselaar

• 22-03-2008
            • 665
            • wijster

Zondag nog even met de method gevist 9 mooie brasems van rond de 1,5 kilo.
            Het kwam zeer langszaam op gang ,pas na1,5 uur de 1e vis gevangen.
            Maar het is nog te koud volgens mij en de vis is met andere dingen bezig .
            Maar als je een ondiep water heb waar de zon dan op schijnt ,dan is dat toch beter.
            Toch lekker gevist die 4 uur.
            GR GINUS

Reageer

• Tvdv
              Newbie

• 03-04-2012
              • 38
              • tilburg

Ik heb gehoord dat op de Reusel bij Moergestel veel zeelt zit. Ik ga t hier morgen eens even proberen met de method. Ik neem mee miniboilies kleine pellets mais kaas maden. Iemand ervaring met dit water?
              Groetjes Tom

Reageer

• Tvdv
                Newbie

• 03-04-2012
                • 38
                • tilburg

vanwege mn hernia niet kunnen gaan op de Reusel dus binnenkort maar eens proberen... Toch ben ik wel benwieuwd naar info over dit water, er moet toch IEMAND gevist hebben??????????
                Groetjes Tom

Reageer

• minimus
                  Specimen Hunter
                  • 19-03-2003
                  • 1203
                  • Tilburg

De Reusel kent idd mooie zellten maar die zul je met de method in eerste instantie niet vangen. Het water is vergeven van de plantengroei en het zal al genoeg moeite kosten om op de bodem te komen. Het water wordt niet voor niets 2 keer per jaar door Rijkswaterstaat uitgemaaid want anders groeit het finaal dicht. Overigens is dit water allang niet meer wat het geweest is en dat is in hoofdzaak te danken aan "vriendje" aalscholver. Er zijn er bij het krieken van de dag 30 geteld. Waar vroeger uit de wijde omtrek voornvissers niet bij dit water weg te slaan waren zie je nu niemand meer. En dit alles heeft zijn weerslag op andere vissen ook. Want metersnoeken zijn er in het verleden heel veel gevangen en ook die zijn praktisch allemaal verdwenen. Lange leve onze beschermcultuur !!!
                  As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

Working...