Tweetal beginnersvragen over de winkle pickermontages

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Marcus84
    Newbie

• 22-09-2012
    • 10
    • Eindhoven

Het is inderdaad lastig. Ik kan echt geen logische oorzaak vinden waar het aan zou kunnen liggen. Heeft dan echt niemand anders hier last van?

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo marcus

er zijn korven die bij het binnenen draaien tollen er zijn er die dat niet doen

de lijn mag nooit zonder spanning komen ook niet met het vol scheppen van de korf anders kun je er niet blind op vertrouwen dat je weer direct in kunt gooien

als je de haak van nieuw aas voorzie moet de korf de feedertop onder spanning houden om tevoorkomen dat de lijn om de top slaat

hou je daar niet aan gaat het tijd kosten en materiaal

suc6
      gr Gerard

Reageer

• Marcus84
        Newbie

• 22-09-2012
        • 10
        • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door tester
        Hallo marcus

er zijn korven die bij het binnenen draaien tollen er zijn er die dat niet doen

de lijn mag nooit zonder spanning komen ook niet met het vol scheppen van de korf anders kun je er niet blind op vertrouwen dat je weer direct in kunt gooien

als je de haak van nieuw aas voorzie moet de korf de feedertop onder spanning houden om tevoorkomen dat de lijn om de top slaat

hou je daar niet aan gaat het tijd kosten en materiaal

suc6
        Mijn korf gaat niet tollen bij het binnenhalen. Ik kan duidelijk zien dat hij niet om zijn as draait.

Ik kan inderdaad de lijn niet zonder spanning laten komen omdat deze meteen om de top slaat. Dit komt omdat de hoofdlijn steeds meer gaat twisten bij iedere keer dat ik binnenhaal. Maar als ik zo jouw reactie lees schijnt dit een normale zaak te zijn?
        Toch kan ik niet begrijpen waarom de hoofdlijn zou gaan twisten. De hoofdlijn is kinkloos opgespoeld, de voerkorf roteert niet, de onderlijn zit met een 3-lager wartel vast.

Reageer

• Fishbone
          Vaste stok & Feeder
          • 14-07-2004
          • 217
          • Ridderkerk

Marcus,

Staat de lijnrol van de molen toevallig niet vast? Deze moet goed meerollen tijdens het binnendraaien, anders gaat je hoofdlijn daar van kinken. Ook een te los staande slip (tijdens binnendraaien) kan behoorlijk kinken veroorzaken.
          Groeten,

Fishbone

Reageer

• Ron67
            Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
            • 144
            • Zoetermeer

Marcus,
            Was het de lijnrol?
            Tight lines Ron

Reageer

• Marcus84
              Newbie

• 22-09-2012
              • 10
              • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door Fishbone
              Marcus,

Staat de lijnrol van de molen toevallig niet vast? Deze moet goed meerollen tijdens het binnendraaien, anders gaat je hoofdlijn daar van kinken. Ook een te los staande slip (tijdens binnendraaien) kan behoorlijk kinken veroorzaken.
              Goede optie, daar had ik zelf nooit aan gedacht. Maar helaas voor het probleem, want de lijnrol draait prima mee. Ook staat de slip zeker vast genoeg bij het binnendraaien. Hij geeft nooit mee als ik binnendraai.

Reageer

Working...