Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Alle oplossingen hierboven ten spijt, het probleem zit hem in het beazen van de haak. Als je het aas gemonteerd hebt en het lijkt op een helicoptervleugel, heb je opzeker een problemen.
Zorg ervoor dat je haasaas altijd vlak langs elkaar steekt, dan heb je weinig of helemaal last.
Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.
op de manier die foxdonut erop heeft gezet die deed ik al, nu heb ik van arnoud van de stadt een aanpassing hierop gehad.op het bovenste deel van de swivel een klein stukje ventielslang zetten zonder dat het draaigedeelte hiervan last heeft. aan de andere kant van de swivel een stukje dikkere draad monteren en hieraan dan de onderlijn. Zodoende heb ik een stugger stuk , een soort afhouder.
Ik heb de laatste tijd last van het twisten van de onderlijn en met name als ik de lijn langer maak. Ik vis met een lus waarin de korf hangt en in een kleinere lus hangt de onderlijn. Heeft dit ermee te maken dat er geen wartel gebruik?
Vaak heeft het te maken van de manier hoe je je aas op de haak bevestigd.
Prik je 2 maden of 2 casters op de punt dan is de kans op kinken nl. er groot omdat die dan als een propeller door het water gaan.
Prik je 1 caster op de steel van de haak en de ander op de punt dan zul je zien dat het kinken al veel minder is.
Gebruik je een extra warteltje dan wordt het kinken nog minder.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
Reageer