Pre-baiting

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

Pre-baiting

Ik had deze tip van een Ierse werkcollega en ik heb hem toegepast en was aangenaam verrast. Natuurlijk is hij bij de karpervissers niet nieuw want ik heb er zelf tientallen voorbij zien komen die de avond voor hun vissessie al boillies of tijgernoten voerde, maar voor brasem heb ik het nog nooit iemand zien doen. De avond van te voren 5 tot 7 schrale voerballen (lichtjes opgeleukt met casters) op 20 mtr de plomp in (ik vis tenslotte met de method) en de volgende morgen daarop vissen. De achterliggende gedachte is natuurlijk dat de vis in de nacht dit voer vindt en daar ergens in de buurt blijft liggen. Normaal gesproken heb ik in het voorjaar met de method een redelijk lange wachttijd tot soms wel 2,5 uur, maar gisteren had ik na een half uur al beet. Kan toeval zijn, maar ik ga dit aanzetje toch wel verder uitdiepen. Ja pech als er de volgende dag een andere visser op mijn plek zit, maar dat is all in the game en waar ik vis is er in het voorjaar nog weinig activiteit. Het lijkt een mooie manier om de voorjaarsvis wat sneller op de stek te hebben/houden. In de zomer niet zo nodig want dan heb ik binnen een kwartier al vis.
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
Working...