Method feederen met voerkorf

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Remu
    Newbie

• 19-07-2013
    • 21
    • Zwanenburg

Method feederen met voerkorf

Hallo allemaal,

Van de week voor het eerst met de method gezeten. Eerst het systeem van guru geprobeerd. Echter bleef het voer niet zitten op het lood. Ook de boilie kneep ik kapot. Terwijl mijn vismeelvoer perfect was. Maar de guru houder werkt volgens mij niet. Toen heb ik met de voerkorf gemethod. Ik heb me helemaal scheel zitten vangen aan grote brasem. Nu mijn vraag, zou het komen doordat je met de voerkorf toch steeds casters en maden kan brengen? Met het normale metod systeem moet je toch af en toe maden brengen op de voerplek. Graag jullie mening.
  • fisscherman
    Met enige kennis...

• 23-03-2013
    • 381
    • apeldoorn

hallo
    vaak is het voer dan toch te nat.en je kan met de methood ook wat maden en casters brengen,niet zoveel natuurlijk,maar het gaat wel.over het breken van de bolie,gaatje uitboren.en anderen zullen vast nog tips hebben,je hebt in ieder geval mooi gevangen.
    groet jean.

Reageer

• Rolla
      Allroundvisser

• 03-05-2009
      • 2423
      • Ter Apel

Ik vis zelf met Envy Green van Baittech en bevochtig dat voer in 3 keer, omdat het flink wat vocht opneemt. Na het bevochtigen laat ik het altijd
      een aantal minuten staan, zodat het voer het vocht goed kan opnemen. Is het daarna te droog dan doe ik er nog wat water bij en laat het weer
      staan. Net zolang tot het goed is en druk het daarna door een zeef.

Ik gebruik zelf de mould van Preston en als het voer te nat is dan blijft het in de mould plakken. Wat de boillies betreft die kun je het beste voorboren met
      een klein boortje.

Als ik met de methodfeeder vis dan gebruik ik een voerkorf of een spod om mee te voeren. Bijv. de mini skyliner van Korda valt prima te werpen met een medium feederhengel.
      Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• Remu
        Newbie

• 19-07-2013
        • 21
        • Zwanenburg

Vandaag weer gevist in de ringvaart met de method. Deze keer dus nu met het originele systeem. Geen voerkorf dus. Maar nu was het voervweer te kleverig. Zat er vaak na 5 minuten nog aan. Toe ben ik maar wat minder hard gaan knijpen, zodat het wat sneller oplost. Voorbeeld balletje in het water voor me gegooid om te kijken. Wel weer lekker gevangen. Iemand nog tips inzake het voer?

Reageer

• knuppe
          Frequent aanwezig

• 28-07-2013
          • 122
          • zuidlaren

Ik gebruik de 50/50 mix van sonunaits, houd het aan de droge kant.
          Gebruikt de mould van preston, vul ik vlak af, heel licht iets aandrukken.
          Daarna weer bijvullen en de preston method feeder erin drukken.
          Kan niet fout gaan, doordat de feeder er niet verder in wil, losklikken en klaar.
          Een met regelmaat plezier visser.

Reageer

• Tony De Wilde
            Komt net kijken

• 02-09-2012
            • 63
            • Gent

beste remu

Je slaat de nagel op de kop !

De klassieke inline feeder is nooit in staat om veel aas naar de stek te transporteren .

De nadelen van de inline feeder op een rijtje ...

Op diep water lokvoer bereikt bodem niet , situatie wordt nog slechter bij levend aas in method feeder.

Mogelijkheid om veel aas te verwerken in lokvoer onmogelijk .

Daarom zal niemand het in zijn hoofd halen om op feederwedstrijden in normale waters , lees met een min of meer normaal visbestand , die een zekere diepte hebben een inline feeder gebruiken . Want in een dergelijk scenario heeft een plastic feeder veel meer troeven . Wat volgens mij de sleutel tot sukses is : combineer de twee . cage/platsic feeder in combinatie rig . Gebruik eens een inline feeder in combinatie rig van 10 cm of bouw je klassieke feeder om . Dat het aas op het voer moet liggen is helemaal niet nodig .

Reageer

• Remu
              Newbie

• 19-07-2013
              • 21
              • Zwanenburg

Hoi Tony,
              Ik heb nu 4 x met de method gezeten. De eerste maal met een flinke voerkorf die eenvpaar cm vrij kon lopen. Toen heb ik heel veel gevangen. Dan breng je toch wat makkelijker casterscen maden op je plek. Het vreemde was dat ik geen enkele losser had. De laaste 3 x met de inline method van guru gezeten. Ook aardig gevangen, maar ik krijg het voer maar niet goed. Volgens mij kneed je het onbewust tenhard op je lood. Ik gooi dan af en toe wat ballen voor me in het water om te zien hoe lang het duurt voordat het uit elkaar valt. Ook heb ik meer lossers. Ik denk er toch om een vastloop systeem met de voerkorf te gaan maken. Ik kom zelf uit de karperscene dus dat moet niet te moeiljk zijn.

Reageer

• Remu
                Newbie

• 19-07-2013
                • 21
                • Zwanenburg

Anders toch maar een extra feederhengel ernaast hebben om voer en casters te brengen. Alleen als je o
                Het wijde vist, is het moeilijk om de afstand in te schatten. Dan maar de lijn uitlopen.

Reageer

• Tony De Wilde
                  Komt net kijken

• 02-09-2012
                  • 63
                  • Gent

Beste

Op gewone waters is het van kapitaal belang massaal voedsel op de stek te brengen (niet enkel voer) . Dit is een aspect die de flat inline feeders over het hoofd zien en zeker in dieper water is het een fiasco. Bovendien is het beste aas om op witvis te hengelen (op waters met een normaal visbestand) LEVEND AAS of CASTERS niet chemobollen of pellets . Levend aas en casters meesturen met een inline flat feeder is nog zoiets wat niet lukt.

Mijn advies : aquarium putjes met een abnormaal visbestand : inline flat feeder
                  kanalen , rivieren , diepe meren : klassiek feederen of inline plastic feeder + rig. Zoals het karper vissen .

Reageer

• Remu
                    Newbie

• 19-07-2013
                    • 21
                    • Zwanenburg

Ik ga toch weerens met de voerkorf proberen. Dan fixeer ik de korf. Alleen meer kans dat mijn onderlijntje in de voerkorf verstrikt raakt.

Reageer

• fisscherman
                      Met enige kennis...

• 23-03-2013
                      • 381
                      • apeldoorn

als je dat goed doet,hoeft het helemaal niet in de knoop te raken.
                      jean.

Reageer

• Remu
                        Newbie

• 19-07-2013
                        • 21
                        • Zwanenburg

Voorbeeld?

Reageer

• fisscherman
                          Met enige kennis...

• 23-03-2013
                          • 381
                          • apeldoorn

maak een lus in je hoofdlijn,hang er twee wartels bij in als je hem dichtknoopt,deel hem in tweeen,hang een wartelboven,knoop je hem af,een wartel onder,knoop je ook af,die wartel gebruik je voor een onderlijn,en de bovenste voor je korf,
                          een tekeningetje zegt meer,maar jammer genoeg kan ik dat niet met de computer.
                          jean.

Reageer

• hans vis
                            Specimen Hunter

• 26-08-2009
                            • 1026
                            • Eelde-Paterswolde

Oorspronkelijk geplaatst door Remu
                            Ik ga toch weerens met de voerkorf proberen. Dan fixeer ik de korf. Alleen meer kans dat mijn onderlijntje in de voerkorf verstrikt raakt.
                            Knip een stukje van de hoofdlijn af, iets langer dan dat je het zijlintje naar de korf inschat.
                            Knoop dat stukje dmv een bloodknoop weer vast aan de hoofdlijn waarbij aan het losse eind van de hoofdlijn je haak komt te zitten. Dat losse eind kan je natuurlijk zo kort of lang maken als je zelf wilt, echter het moet langer zijn dan de zijlijn naar de korf. In dat geval raakt het nooit in de war.
                            groet,
                            Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Remu
                              Newbie

• 19-07-2013
                              • 21
                              • Zwanenburg

Oorspronkelijk geplaatst door fisscherman
                              maak een lus in je hoofdlijn,hang er twee wartels bij in als je hem dichtknoopt,deel hem in tweeen,hang een wartelboven,knoop je hem af,een wartel onder,knoop je ook af,die wartel gebruik je voor een onderlijn,en de bovenste voor je korf,
                              een tekeningetje zegt meer,maar jammer genoeg kan ik dat niet met de computer.
                              jean.
                              Deze had ik altijd al, maar toch regelmatig in de knoop. Vraag me niet hoe het kan maar het is zo.

Reageer

Working...