Ik ben ook sinds een paar maanden met de method feeder aan het feederen geweest, de resultaten waren nogal verschillend, Normaal vis ik met de drennan methodkorf/inline en met onderlijnen van 10 cm met Hairrig ik gebruik als voer Ringers method mix. en minibolies van 10 mm en Mais. Afgelopen Zaterdag heb ik gevist in de Eem bij Baarn. ik ben begonnen met de gewone feeder met gaaskorf van 35 gr.en onderlijn van 75 cm , en mijn basisvoer, met wat ingredieenten , en Casters en maden. Na ongeveer 3 uur na wat brasems gevangen te hebben ,ben ik overgegaan naar de method feeder. met een method korf van drennan een een onderlijn van 10 met Hairig , en Ringers Method mix. als voer. Hier ook 3 uur mee zitten vissen , met resultaat 2 kleine brasems, terwijl de aanbeten stil vielen. Ik ben toen overgegaan naar de Method voerkorf (Drennan) onderlijn met hairrig van 10 cm. Als voer ging ik toen over op mijn eigen basisvoer en ingredieenten, met casters en Maden. en op de Hairrig Mais. Binnen 2 uur ving ik 8 grote Brasems. Ik dacht, hier begrijp ik niets van, omdat in het algemeen Vismael en micro pellets, en op de hairrig Ringers mini bolies. (Shelfish) een heel goede combinatie is. Wie geeft hier zijn mening over.
Method feeder en verschil van voer.
Collapse
X
-
de vis is niet bekend met vismeelproducten, maar wel met traditioneel voer, zie je veel vaker hoor......lets make things better -
Gerard,
Ik denk dat Erwin hier de spijker op zijn kop slaat. Zelf kom ik een beetje terug van het vismeelverhaal. Ik heb tot 2011 zo beetje het hele assortiment van Sonubaits geprobeerd en ook best goed mee gevangen, zelfs in water waar niet met vismeel werd gevist (tot zover ik het weet). Maar dit jaar heb ik ook zeer goed gevangen met gewoon traditioneel voer aan de method. Vooral in combinatie van mais vaak geweldig goed. Voordeel hiervan is dat het een stuk goedkoper is. Ik ben nu aan het testen met schapebix en dat heeft me afgelopen weekend geen windeieren gelegd. (20 kilo voor € 10)
Ik heb wel eerst met de gewone feeder gevist en ben na twee/drie uur overgestapt op de method. Aas: boilies en later een Strawberry S Pellet.
Maar ga ik vissen op een plek waarvan ik weet dat er ontzettend veel kleine vis is en hier en daar een groot exemplaar of zeelt, dan grijp ik wel naar het vismeel, omdat ik dan geen last wil hebben van het kleine spul. Die houden in het algemeen niet zo van vismeel.Theo
De Mûdhûnfisker.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer