Wie wil beginnend feedervisser op gang helpen!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kalverjan
    Newbie

• 26-08-2013
    • 12
    • Omgeving Apeldoorn

Wie wil beginnend feedervisser op gang helpen!

Goedemorgen,
    Ben nu een poosje bezig met feederen(op begroeide bodem) en ik moet zeggen,in het begin ging het aardig,voormijn doen dan.(eigenlijk secht)
    Maar nu vang ik eigenlijk bijna niks meer,de laatste keer een paar kleine voorntjes,is te weinig.
    Ik vis op de een vrij simpele manier;Een gewone feederhengel van +/- 2.5mtr.een korf van 10 gram,die kan zo,n 25 cm.schuiven dmv een grote lus op de hoofdlijn hieronder +/- 30cm onderlijn van 12 honderste.
    Op het forum kom ik allerlei rare thermen tegen zoals inline feeder,vissen met of zonder pop-up,methotfeederen met of zonder voerkorf,met of zonder hair/harrig.
    Een inline plastic cage feeder in combinatie met een rig, en ga zo maar door.Ik dacht dat method een systeem op zich was,zijn er nu method feedershengels en gewoone of lijkt dat zo.
    Klinkt allemaal wel een beetje belachelijk,jullie zullen zeggen wat snap hij dan wel,nou weinig.
    Kortom ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Wil/kan iemand mij verder helpen ik ben blij met elke tip.
    Alvast bedankt.
    Gr.Jan
  • ADO69
    Frequent aanwezig

• 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

Een ruime 8 jaar terug kwam langzaam de methodfeeder opzetten,, er was toen weinig variatie en was het vooral de methodfeederkorf die het verschil maakte en waren practisch alleen korfen van onderstaande link verkrijgbaar http://www.carpcompany.nl/catalog/pr...rdksrueqfcfgxg
    Het voer was ook weinig variatie in en was gebasseerd op vismeel, de gouden jaren van de methodfeeder liggen alweer achter ons en zijn er velen die de slag gemist hebben en nu proberen in te halen maar wat geheid niet gaat lukken wegens negatieve conditionering van de vis (dressuur) Door die negatieve conditionering zijn de fabrikanten creatief gaan doen en allerlei andere vormen van methodfeederkorfen op de markt te brengen, de 1 beloofde nog betere vangsten dan de andere, in feite haalde het net zoveel uit als iedere andere methodfeederkorf.
    Ik begrijp volledig je verwarring en dat je door de bomen het bos niet meer ziet want zelfs de fabrikanten zitten er soms naast met hun termen maar kopieren gewoon de boel van hun concurrent waardoor er nog meer verwarring ontstaat door verkeerd gebruikte termen.
    Als starter zou ik je willen adviseren om eerst op de gewone feedermanier thuis te raken in het feedervissen en als je dat goed onder de knie heb kun je gaan experimenteren met methodfeederen, overigens kan je dat met dezelfde hengel en molen en visdraad doen als waar je nu mee vist, dat de fabrikanten allerlei "toeegespitste materialen" produceren is alleen maar goed voor hun portomonee en verder niet, de vis in het water ziet echt niet met welke hengel je vist.
    Ik zou wel ander water opzoeken als ik jouw was, waar wat minder begroeiing is, want in de begroeiing zal je weinig vangen en zal je de "paden" (plekken waar de vissen fourageren/zwemmen) moeten zien te vinden tussen de begroeiing door, zomaar op goed geluk je korf ingooien zal weinig zoden aan de dijk zetten.
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php

Reageer

• polenvisser
      Frequent aanwezig

• 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

misschien kan je een keer met mij en fisscherman mee vissen. Stuur me maar een pm als het je iets lijkt!

Reageer

• fisscherman
        Met enige kennis...

• 23-03-2013
        • 381
        • apeldoorn

dat is een van de mogelijkheden,dus neem contact op met een van ons.
        we gaan wel vaker samen vissen.want door goed te kijken,en vooral dingen vragen die je niet weet.waar vis je nou dan meestal.
        jean.

Reageer

• kalverjan
          Newbie

• 26-08-2013
          • 12
          • Omgeving Apeldoorn

He bedankt voor je reactie,ik denk dat je helemaak gelijk hebt.
          Ik roep natuurlijk maar zo wat"begroeide bodem"Ik heb natuurlijk niet gekeken maar bij het indraaien zit ik nog wel eens vast en zit er waterpest aan de korf,dus er zit wel wat.
          Ik ga zeker ergens anders kijken,wel een beetje jammer want op deze plek heb ik(we)jaren gevist ook wel gevangen en mooi dicht bij de deur.
          Verder ga ik,net zo als jij zegt, eerst maar op de simpele manier feederen ,net zo als vroeger en toen heb ik toch ook wel aardig gevangen.
          In elk geval nogmaals dank voor de tip(s).
          Oh en ik ga toch maar eens met Polenvisser en Fisscherman mee want het is duidelijk ik kan nog wel iets leren.
          Gr.Jan

Reageer

• fisscherman
            Met enige kennis...

• 23-03-2013
            • 381
            • apeldoorn

altijd goed jan.
            jean

Reageer

Working...