Hair rig blijft in methode feeder haken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Hair rig blijft in methode feeder haken

Het gebeurd mij regelmatig dat mijn haak/Hair blijft haken in de Methode feeder, ik vis met een inline methode feeder, kan ik niet beter met elastiek in mijn Methode feeder (Preston/Geru) vissen of heeft dat geen invloed dat de haak blijt haken in de methode feeder
    Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • polenvisser
    Frequent aanwezig

• 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

probeer het eens, om je haakaas meer boven op het voer te plaatsen. Als het voer los "ploft" valt je haakaas dus ook eerder naast de feeder.

Reageer

• Bart-Online
      Newbie

• 06-05-2013
      • 4
      • Twente

Hetgeen je beschrijft gebeurt ook bij het gebruik van de elastische variant. Elastiek is namelijk niet op invloed van de onderlijn of aaspresentatie, dus er verandert niets in je probleem. Bovenstaande reactie, waar het aas naast de method zou vallen is ook niet wenselijk of volledig te sturen.

Ik gok dat je de Preston methodkorven gebruikt of een die daar op lijkt. De haak blijft achter de horizontale "ribben" hangen, waardoor je kans op het vangen van een vis weg is. Preston heeft het ontwerp hier al op aangepast, door de binnenste ribben onder een hoek te plaatsen, zie het verschil:
      b_253.jpg
      Dit is echter geen garantie, maar het zou hierdoor minder voor moeten komen.

Mijn aanrader is te overwegen om over te stappen naar de Korum Dura Method Feeder. Puur om een andere ervaring op te doen en het vertrouwen in de method terug te krijgen. Deze feeder is "los" aan de bovenkant, terwijl het voer (er vanuit gaande dat je dit goed klaar maakt) goed vast zit. Je zult dan nooit meer het probleem hebben wat je beschrijft.

Korum Dura Method:
      b_467.jpg

Succes!

Reageer

• ghelsing
        Frequent aanwezig
        • 20-03-2004
        • 245
        • Vleuten

Bedankt voor de informatie

Reageer

• Foxdonut
          I have a bream!

• 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door ghelsing
          Het gebeurd mij regelmatig dat mijn haak/Hair blijft haken in de Methode feeder, ik vis met een inline methode feeder, kan ik niet beter met elastiek in mijn Methode feeder (Preston/Geru) vissen of heeft dat geen invloed dat de haak blijt haken in de methode feeder
          Gerard
          Gooi je op de clip?
          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• ghelsing
            Frequent aanwezig
            • 20-03-2004
            • 245
            • Vleuten

Ja , ik gooi op de clip, heeft dat dan invloed

grt Gerard

Reageer

Working...