Shimano Fireblood

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • black widdow
    2e jaars

• 26-06-2009
    • 63
    • in the nord

Foxdonut,
    Ik heb vandaag een nieuwe hengel aangeschaft en lees nu ook je aanbieding welke ik aan mij voorbij laat gaan.

De aankoop is gedaan en het is geworden de Speedcast multi heavy 396>426 met een werpgewicht van 120gr. max.

Ik heb ook de nieuwe catalogus van shimano meegenomen( 2015) en daar staat inderdaad de fireblood multi heavy
    in de juiste maatvoering 3.65 naar 3.96. in.
    Koud!
    het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.

Reageer

• black widdow
      2e jaars

• 26-06-2009
      • 63
      • in the nord

Hallo,

Ik heb inmiddels een aantal keren met de hengel aan de waterkant gezeten en wil mijn 1e ervaringen met de Shimano Speedcast Multi Heavy hier op de site wel delen.

De hengel is op zicht een strakke enigszins stugge hengel maar dit valt mij reuze mee. Er zit voldoende parabolische actie in de hengelom soepel te kunnen ingooien en toch ook weer strak genoeg om verre afstanden te halen zonder dat je een enorme inspanning moet verrichten.
      In mijn beleving heb je ook nog het voordeel dat de hengel "strak" is en dat je daarom een betere aanslag krijgt om je vis te haken.
      (wat je voor de wedstrijden tegenwoordig wel nodig hebt aangezien je eigenlijk geen vis meer kunt/mag misslaan want die ene vis is het verschil tussen wel een prijs en geen prijs).

Al met al is deze hengel voor mij een goede aankoop waar ik zeer veel plezier aan zal beleven en die qua prijs/kwaliteit wel te waarderen is al is het toch één van de duurdere Shimano feeders.
      Koud!
      het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.

Reageer

Working...