vijvervissen, de beste methode?
Collapse
X
-
-
Ik heb er nu al weer zin in jongens, ongeacht wat de uitslag is.
Nou das ook weer teveel gezegd denk ik, ik ga uiteraard als halve Nederlander en half Fries daar ook daar mijn steentje aan bij te dragen.
Morgen eerst maar weer een start maken met de wintercompetitie.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Wintercopetitie brrrr!!! Dat is alleen voor bikkels. Ik zou nog wel meedoen, maar in allebei mijn winteroverall's zitten mottten. Je kent dat wel van "er zitten twee motten enz enz". Aangezien ik net als Doris een dierenliefhebber ben, kan ik ze dat niet aandoen, want ze zitten er al enkele aantal jaren.Oh ja, de een heet Charlotte, de andere Bas.
]Member of the Easterwood dreamteam.
Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Groeten,
PeBo.Reageer
-
Toch lekker gevist hoor 1è winterwedstrijd ruim 10 kgMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Hier in het zuiden was het zonnig en een best temperatuurtje. Als dat bij jullie ook zo was dan heb je dubbel kunnen genieten.]Member of the Easterwood dreamteam.
Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Groeten,
PeBo.Reageer
-
Het was en is hier ook fantasties geweestMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Ik zou deze methode ook zeker eens gaan proberen, gewoon korfje op de hoofdlijn met een stoppertje zodat hij niet op je onderlijn kan zakken.
Inwerpen en dan niet strak draaien maar zo'n 2 a 3m lijn op het water laten liggen.
Begint de lijn te bewegen en strak te lopen dan aanslaan.
Als de vis zeer voorzichtig aast dan kan dit soms een zeer goede methode zijn om toch vis te vangen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
zaterdag heel goed vis aan het vangen met de zijlijnmontage, had er op 2 uurtjes al 12 brasems en daarmee stond ik dik aan kop toen ik begon te sukkelen, ken je dat, de zon vlak in mijn aangezicht en verblind (wie zet er nu een zonnebril op in de winter) 2 keer rond mijn top gedraaid met inwerpen en evenveel keer mijn voorslag half weg en herstellen (wat ook geweldig is met koude handen), nog 1 vis bij gevangen voor de middagpauze en toen kwam er een Nederlandse visboer aan om vis te lossen aan onze kant en de vis was weg.
Finaal nog 3e met iets meer dan 18 kg maar daar had meer ingezeten, mea culpa, door eigen schuld
, maar nog eens, bedankt vrienden, want de beet was perfect af te lezen aan de top (de helft van de vissen gevangen dat de top max. 1 cm bewoog)
groetjes
Zjul
om te laat te komen moet je niet snel zijnReageer
-
Mooi dat je elkaar zo kan helpen proficiat guysMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Swingtip !Wat is volgens jullie de beste montage om de kleinste beten waar te nemen zonder de vissen af te schrikken (korfmontage/onderlijnmontage)
Ik ben op zoek naar de minste weerstand voor de vis/ meest optimale beetregistratieGroeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Helemaal waar Frank, das een tijd geleden dat ik daar mee gevist heb.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
-
Moet je die alleen niet op een dag als vandaag toe willen passen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
beetje veel wind inderdaad , maar je hebt die tips met gewichtjes die je kunt stellen. maar het gaat inderdaad beter met wat minder wind .Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Bij wind maakte ik altijd gebruik van die voorgebogen rubbers. Kan je overigens ook zelf maken door rubberslang te vulcaniseren.]Member of the Easterwood dreamteam.
Groeten,
PeBo.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer