Nieuwe Feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Emiel
    .........
    • 07-09-2004
    • 70
    • oldemarkt

Nieuwe Feeder

Heren,

Ik probeer rond de kerstdagen een nieuwe feeder te scoren...
    Had al een en ander gelezen en het moet een shimano worden.....

Hij zal gebruikt worden voor de ijssel en tussen de meren....

Maar moet het nu de multi medium beastmaster worden of de multi heavy...

Misschien dat er mensen zijn die de beastmaster hebben en of kennnen en advies willen geven....

Alvast bedankt
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Als je op de IJssel vist zou ik zeker voor de multi heavy gaan. Ik heb zelf feeders van Shimano en een (multi-)medium is redelijk mooie en soepele hengel. Mijn ervaring is dat je op stromend water net te weinig body hebt om goed aan te slaan hetgeen resulteert in missers. Als het niet stroomt dan zou een multi medium de voorkeur hebben op afstanden tot max 45 mtr.
    In jou geval zou ik afwegen waar je het meeste vist en hoe zwaar je vist op de IJssel. Als je met korven vist van 80 gram of meer zou ik zeker de multi-heavy nemen. Dat is in ieder geval een mooie stok.
    Sjaak van Voorden

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Zonder twijfel beginnen met de multi heavy. Zoals Sjaak al aangeeft, je hebt body nodig om te kunnen aanslaan. Zeker bij stroomdruk en zwaardere korven is dat belangrijk. Tussen de Meren wil je ook wat afstand kunnen halen is het niet? Je kunt altijd door blijven sparen en er een medium bijkopen. Dan kun je zeker alle kanten uit.
      Carpe Diem

Reageer

• Emiel
        .........
        • 07-09-2004
        • 70
        • oldemarkt

Ik denk dat ik voldoende informatie heb....
        Ik heb nog niet in de ijssel gevist,maar begint wel steeds meer te trekken om het eens te proberen
        Ik zal eens zien of er een leuke aanbieding aankomt....

Reageer

Working...