Onlangs vond ik 2 DAM QuickStick Quiver Tips in mijn garage welke vele jaren niet zijn gebruikt. Destijds weggelegd omdat meerdere toppen waren afgebroken. Deze Pickers zijn nog uitgerust met "oversteek-toppen" welke op het uiteinde van de hengel kunnen worden gezet. Het uiteinde van de hengel is 3.2 mm. Internet afgezocht maar niets kunnen vinden. Weet iemand misschien of deze toppen nog te krijgen zijn en zo ja waar? Of kan ik op het uiteinde van de hengel een soort bus lijmen zodat ik op zoek kan naar een nieuwe set "insteek-toppen"?
DAM QuickStick Quiver Tip 2547 300
Collapse
X
-
Ik schat dat mijn picker zeker 30 jaar oud is ... toen waren er blijkaar nog geen insteek-toppen. Om de hengel toch nog te gebruiken moet ik op zoek naar een soort adapter waarvan de onderkant 3.2 mm is en op de hengel kan worden gezet en de bovenkant een maat waar de huidige insteektoppen kunnen worden ingezet. De vraag is alleen waar ik zo'n adapter kan vinden.
Reageer
-
Die moet je zelf maken van een kapot hengeldeel, vraag jouw hengelsportzaak of ze iets hebben liggen.
Ik zou er dan een passend glas topje bij kopen met een paar oogjes en het ding zelf maken, busje naar keuze op de hengel lijmen of op het topje, dat laatste past het beste.
Eenvoudige oplossing: maak er een swingtip van, heb je alleen een stukje siliconen slang en een oud feeder topje nodig.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer