Er is voor mij maar een feeder en dat is de Peter v/d willik met name de 3.90 competition feeder is een superstok mag je van mij alle Tri-Cast hebben ze kunnen niet aan deze stokken tippen,loop eens langs een groot parcours vrije hengel bijna alles peter v/d willik,ze worden zelfs nagemaakt door Arca met de Grandview en door J. van Schendel met de eurofeeder dat is natuurlijk niet voor niets.
Tri-Cast
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KosmozzTricast heeft geweldig mooie stokken. Ik vind ze standaard niet super afgebouwd. De handafgebouwde stokken zijn bij TT iets van 140 euro duurder. Ik zou proberen kale blanks te krijgen en ze ergens anders af te laten bouwen, bij Sielhorst oid.
Volgens mij gaat het niet om het mooie van een hengel,maar om de kwalieteit.Die komt voorop en dan ga ik pas kijken is hij wel mooi.Je kan wel een hele mooie hengel hebben.Maar als hij gewoon ********* aan voelt heb je er ook niks meer aan.
GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
-
@Brielsemaasliefhebber: Helemaal mee eens!
@Fred: Ik vind de vd Willik stokken (4m+) erg zwaar aanvoelen. Daar heb je echt enorme armen voor nodig. Met de 3,90 heb ik geen ervaring. Voor de lange afstanden kwam trouwens de shimano antares heavy 4,20 meter het best uit de test. Zelf vis ik met de speedmaster heavy van shimano 3.96m, ook fijne stok. Ik wil nog een extra heavy aanschaffen volgend seizoen, voor op de rivier. Welke zou je adviseren (tot 200 euro)?Carpe DiemReageer
-
dat jvs en die koreaanse dozendouwers als vlemmix en raven dat namaken zegt niks over de kwaliteit want die is als vanzelfprekend kudtOorspronkelijk geplaatst door fred de visserEr is voor mij maar een feeder en dat is de Peter v/d willik met name de 3.90 competition feeder is een superstok mag je van mij alle Tri-Cast hebben ze kunnen niet aan deze stokken tippen,loop eens langs een groot parcours vrije hengel bijna alles peter v/d willik,ze worden zelfs nagemaakt door Arca met de Grandview en door J. van Schendel met de eurofeeder dat is natuurlijk niet voor niets.
em uiteraard zijn meningen persoonlijk ik heb ook 3 van de willeks dan wel 4,50 maar ik zet ze niet zo tegen over mekaar,die hengels zijn voor een heel ander doeleind.Reageer
-
Een P V de W is wat zwaarder vooral in het voorgedeelte Maar wil je het Amsterdamrijnkanaal over gooien ,dan is een P V de W daar een geweldig wapen voor Maar alle hengels voor dergelijke afstanden zijn per definitie geen licht gewicht stokjes In de handen van een vakman is dit een geweldige hengel
En dan die testen ,het is een mooi verhaal En verder wil ik er niets van zeggenGroeten van Jan de visserReageer
-
De stokken boven de 4 meter zijn inderdaad wat grof maar die zijn voor specifieke doeleinden,maar als we het hebben over een allround stok bijvoorbeeld te vergelijken met de legend 3000/3500 dan zou ik altijd kiezen voor de competition feeder 3.90 van Peter v/d Willik,waar je overigens ook het a,dam-rijnkanaal mee overgooit,maar ook perfect mee kan vissen in bijv de Rotte.een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.Reageer
-
doet me ineens denken aan de 1-2-3 hengel met die uitschuif top uitgeschoven leuk op een baarsje en doe ik de top inschuiven kan ik er mee op de haai.Oorspronkelijk geplaatst door fred de visserDe stokken boven de 4 meter zijn inderdaad wat grof maar die zijn voor specifieke doeleinden,maar als we het hebben over een allround stok bijvoorbeeld te vergelijken met de legend 3000/3500 dan zou ik altijd kiezen voor de competition feeder 3.90 van Peter v/d Willik,waar je overigens ook het a,dam-rijnkanaal mee overgooit,maar ook perfect mee kan vissen in bijv de Rotte.
Reageer
-
Helemaal mee eens fred 3.90 is een echte vishengelOorspronkelijk geplaatst door fred de visserDe stokken boven de 4 meter zijn inderdaad wat grof maar die zijn voor specifieke doeleinden,maar als we het hebben over een allround stok bijvoorbeeld te vergelijken met de legend 3000/3500 dan zou ik altijd kiezen voor de competition feeder 3.90 van Peter v/d Willik,waar je overigens ook het a,dam-rijnkanaal mee overgooit,maar ook perfect mee kan vissen in bijv de Rotte.Groeten van Jan de visserReageer
-
denk dat je de laatste tijd ook meer v/d wilks heb gezien omdat de tricast niet meer in productie was en nu wel weer verkrijgbaar is dat is misschien ook wel een rede ik vind het super stokken ..Oorspronkelijk geplaatst door fred de visserEr is voor mij maar een feeder en dat is de Peter v/d willik met name de 3.90 competition feeder is een superstok mag je van mij alle Tri-Cast hebben ze kunnen niet aan deze stokken tippen,loop eens langs een groot parcours vrije hengel bijna alles peter v/d willik,ze worden zelfs nagemaakt door Arca met de Grandview en door J. van Schendel met de eurofeeder dat is natuurlijk niet voor niets.
GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
-
ja ik heb 3 x een 4,50 vdw en 2x een triune en ik vind het bijde superhengels jullie moeten die hengels niet zo tegen over mekaar zetten en vergelijken.
kopen wat je mooi vind en wat je kunt betalen anders niet ,en zeker niet omdat iemand hier zegt dat hij geweldig is .
je kan een 4,50 toch niet met een 3,90 vergelijken ..........snap ik ff niet hoor
elke hengel word met een doel gemaakt en als je weet wat je ermee wilt doen zoek je daar een hengel bij, en dan bestaat er niet een fijne hengel om 120 mtr mee te gooien en dat hij dan op 30mtr ook zo heerlijk is om te pielen.
Reageer
-
Hoi Spuiliefhebber,
Ik vind dat je gelijk hebt, je moet een hengel kopen op zijn specifieke kwaliteiten. Je houdt een feeder in de hand en je voelt meteen of het wat is of niet. Ik vis al jaren met Tri-cast en ook ik vind het een supermerk.
Ik kan niet oordelen over P. v.d. Willik hengels, maar dat ze goed zijn, daar twijfel ik niet aan. Ik ken Peter en die zet zijn naam echt niet voor Jan Joker op de hengel. Peter heeft de hengels tot in de treure toe getest, aangepast en getest. Dit zie je ook terug in de prijzen, maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal wat meer. Iedere visser moet een eigen keuze maken. Wil je de top halen, dan moet je ook over topmateriaal beschikken. Schumacher heeft ook niet met een Citroen eend 7x de formule 1 gewonnen. En elk detail kan hét verschil bepalen tussen winnen en verliezen. En materiaal kan zo'n detail zijn en daar wil ik geen enkele twijfel over hebben.
M.v.g.
Ronald NanningsReageer
-
Vis nu een jaar met de Pv/d Willik 4.50 op de Waal, echt een van de beter feeders, en bijna vergelijkbaar met mijn ouwe dam sumo. Tri-cast heb ik zelf geen ervaring mee, wel met de JVS power en de euro de laatste is veel te duur voor de baggertoppen die daar bijzitten. Heb je voor de power de orgineletoppen nodig dan heb je pech, deze zijn niet te leveren door de Raven familie, zie dit maar als een waarschuwing voor wie met jvs feeders wil gaan hengelen. Mocht er nog iemand van zijn 3.90 v/d Willik feeder afwillen, laat maar weten. gr B.
Wel of niet vangen, langs de Waal moet je zijn.Aangepast door Buster; 28-10-2007, 19:29.Reageer
-
als je de tri-cast mooi vind kun je ook eens kijken naar de colmic wr 9
mooi,goed ,een beetje een kopie van de triune van tri-cast maar dan veel goedkoper.
met een beetje zoeken denk ik tussen de 150 en 200 euro
pracht hengeltje hoor met een verlengdeeltje ,kijk er maar eens naar
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer