Oorspronkelijk geplaatst door clairvoyant
gevoeligheid van feedermontages
Collapse
X
-
ik vis met een medium feeder, met het lichtste topje erop.
hierop zit een molen met 0.20 lijn, met een onderlijn van 0.12 en een haak 14. op de haak een caster of een made, of allebei. ik heb wel continu aanbeet en de casters en maden waren ook telkens weg, maar slechts 1 visje geland.
kan je me hierbij helpen, of moet je nog meer info hebben??groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
Peter wat je daar allemaal op noemt ,daar kan het eigenlijk niet mee mis gaan Het enigste wat je zou kunnen veranderen is het nylon Dat zou je kunnen vervangen door een gevlochte hooft lijn En met een schuif lus systeem is ook niets mis Maar voor al niet met een te grote voerkorf vissen Ik weet niet hoe diep het daar is Maar als het niet al te diep is Je korf zo ligt mogelijk 15 a20 gr Ik heb het ook niet uit gevonden hoor Maar ik denk dat je met een gevlochte lijn je resultaten wel kunt verbeterenGroeten van Jan de visserReageer
-
tja er zijn er hier die veel beter kunnen vissen dan ik maar als ik in dit tegen kom dan word het 0,10 of ,012 met haak 18 en een minni maai helemaal op de steel en de punt naar de punt van de angelOorspronkelijk geplaatst door clairvoyantik vis met een medium feeder, met het lichtste topje erop.
hierop zit een molen met 0.20 lijn, met een onderlijn van 0.12 en een haak 14. op de haak een caster of een made, of allebei. ik heb wel continu aanbeet en de casters en maden waren ook telkens weg, maar slechts 1 visje geland.
kan je me hierbij helpen, of moet je nog meer info hebben??gr GerardReageer
-
tester, wat je zegt van een made op de steel, daar vind ik wel wat inzitten, eigenlijk nooit aan gedacht....
dat ga ik zekers proberen, en msschien ook nog wel met dunnere onderlijntjes.
@janb....
een gevlochten lijn is misschien wel een idee, maar hier heb ik even geen geld voor, en ik vis op een metertje of 25 ofzo, dus dan zou het toch niet zoveel uit moeten maken?groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
Op 25 m moet het ook wel met een nylon lijn lukken als er tenminste niet te veel rek in zit.
De tip van tester kan al aardig goed werken, dus geen grote maden gebruiken maar kleine of als je met casters vist deze op de steel van de haak schuiven.
Zoals je het water omschijft zou het nl. wel eens kunnen dat er vrij veel kleine vis zit die je aas telkens uitzuigen zonder dat jij ze goed kunt haken.
Verder kan het ook zijn dat je onderlijn te lang of juist te kort is.
Is hij vrij kort dan zie je direct elke aanbeet met als gevolg dat je vaak te snel aanslaat.
Is hij te lang dan heeft de vis de maden of casters al lang uitgezogen en tegen de tijd dat jij ziet dat er een aanbeet is heeft de vis de haak al weer uitgespuugd.
Het kan soms ook helpen om je onderlijn dunner te maken bijv. naar 8 of 10/00 maar soms werkt andersom ook juist beter, dus ipv 10 of 12/00 gewoon 14 of 16/00 als onderlijn zodat je aas minder bewegelijk in het water is.
Zoals janb al omschreef is vissen het blijven zoeken naar oplossingen.
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
toch nog een vraag... wanneer een voorslag te gebruiken?? of is dat altijd slim om te doen?? en welke dikte voorslag?groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
Peter als ik met een gevlochte lijn vis gebruik ik altijd een voor slag In de gevlochte lijn zit n'l geen dingetje rek En rek heb je nodig
En zie je nou als je wat meer info geeft ,dat je veel maar commentaar krijgtGroeten van Jan de visserReageer
-
klopt jan, had er in eerste instantie gewoon niet aan gedacht... maar op gewoon nylon is een voorslag dus niet nodig?groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
niet altijd, maar zit je aan een water met veel opstakels kan het handig zijn. omdat dikker nylon simpelweg minder snel slijt.
bv. aan de ijssel worden soms voorslagen van 30/00 gebruikt, terwijl er met 20/00 hoofdlijn gevist word.Reageer
-
heeft die dikke voorslag dan geen invloed op het werpen, en de beetregistratie???groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
Natuurlijk heeft een dikkere lijn invloed Maar als je in de stroom vist met een 100 grams korfje gaat dat allemaal iets bruter dan in een stadsgracht Maar de vis op stroom aast feller als de vis op stil water Stoom vissen is het kantel punt vinden Als het met 110 gr korf gaat ga dan niet met 120 Want 120 houdt weer in een zwaardere voorslag En weer meer stroom druk op je lijn En dat gaat weer tenkoste van de gevoeligheid van je aas aanbieding Maar ik vis ook bij ons in de stadsgrachten ,meestal met de gevlochte lijn ,en een voorslag van 20/100 en 12 of 14 aaslijn en het is daar maar een mtr diep ik vis daar meestal tussen de 40 en de 70 mtr met een als het niet waait een open gaas korf van 20 gram Het lood verdeel ik in twee strippen van elk 10 gr Ik heb het idee dat de korf dan minder ver de modder in zakt Als het waait en ik zit aan de overkant op 70 mter dan gaat er een speedkorf op van 28 gram Zo vis ik al jaren in die grachten rond ons stadje En tot nu toe geen klachtenGroeten van Jan de visserReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer