gevlochten lijn

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Marcel ik ben het helemaal met je eens,Want je hebt nylon en gevlochten lijn Met nylon moet er aan geslagen worden dit i,v de rek van zo pak ,m beet 10% maar met gevlochte lijn volstaat gewoon op halen,geen rek Dus wat je zegt vissen moet wel met enige kennis en nog al wat beleid gebeuren En nou kan je daar wel weer allerlij regeltjes voor gaan maken En dan zie ik in eens weer staan dat ze een paar eenden de nek om hebben gedraaid Wat moet je daar dan weer voorregels voor gaan stellen [zachte handschoenen ] Je hebt respect voor de natuur of niet Ik denk dat je zo wat er om je heen is in dit leven best mag gebruiken ,maar niet misbruiken

Groeten van Jan de visser

Reageer

• † John van der Zee
      [In Memoriam]
      • 16-11-2005
      • 1761
      • in zuidholland in een mooi visgebied

maar wat is dan de beste lijn om iemand aan te bevelen voor het feeder vissen.

en in welke prijsklasse kan je die dan rekenen
      Vissen is ontspannend.
      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

John dat moet je ondervinden is mijn mening b,v voor de brielsemaas gebruik uitsluitend dyneema het is daar vaak heel voorzichtig azende vis die je moet zien te pakken dan werkt dat spul geweldig,maar voor het spui de waal ik ben van de week op het wantij geweest ik was daar nooit eerder maar het is er hoog en laagwater Dus zet ik er dan zeker en vast nijlon op Mijn maat viste daar met een dyneema lijn
        Als je ziet wat een klappen dat je daar op krijgt Dan ben ik er helemaal uit stromende rivieren fel azende vissen altijd nylon En het is niet denkbeeldig dat de vis je mooie feeder over midden trekt Dus je vist dan al met een redelijk lange voorslag ,met een knoopje en daar ben ik dan ook niet kapot van met al dat voorbij drijvende vuil Het zit bij het binnen draaien van de vis al snel vast op de voorslagknoop met alle ellende van dien [gewoon nylon ]het werkt nog steeds geweldig

Groeten van Jan de visser

Reageer

• † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

ik ken het wantij wel hoor ik heb er vaker gevist en ik ben op sterkstromende wateren ook geen voor stander van dyneema
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Lubbe176
            Platte deurmatte visser!

• 22-08-2007
            • 193
            • Erica

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
            Is er iemand bekend met de Berkley Fireline Crystal ?
            Ik heb net een spoeltje laten vullen met deze lijn met een dikte van 0,04mm.
            Volgens de beschrijving zou dit een trekkracht hebben van 3,5kg ?!?!?
            De lijn is zo dun dat ik wat moeite had om er een voorslag aan te knopen .
            Ben benieuwd of dit een goede lijn is.

Fantastische lijn, ik heb hem in 0.10, 5.8 kilo..
            Bijna geen rek, flintertje dun.. beetje lastig knopen dat is alles.. Bijna geen weerstand in snelstromend water.. Ik heb bijna geen boog in mn lijn terwijl mn zwager met klassiek gevlochten juist enorme lijndruk heeft.
            Wie het voorntje niet eert, is de karper niet weert.

Reageer

Working...