las je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niets. ga doorvoor maar een zeik topic aan maken heb jij ook wat te doen 4x14. sluit deze maar want niemand kan er een antwoord op geven anders was dat allang gebeurt
mosselen...
Collapse
X
-
-
Mensen, graag terug on-topic, dit gaat nergens meer over...
Laten we er vooral geen welles nietes spelletjes, of typfoutcomentaartopic van maken....groeten,
Peter
****Moderator NHSF
****Reageer
-
nou bedankt dan maar ik vis zo al jaren op mosselplaten maar goed je hoeft je er niet voor te schamen hoor vissers zijn eigenwijs ik ook.Oorspronkelijk geplaatst door ramartelas je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niets. ga doorvoor maar een zeik topic aan maken heb jij ook wat te doen 4x14. sluit deze maar want niemand kan er een antwoord op geven anders was dat allang gebeurt
maar het werkt echt.Reageer
-
sla je mijn post ergens terug had gekeken had je gezien dat ik dat een kans zou geven. maar het leek mij niet ideaal omdat als je vast zou zitten je eeder de gevlochten hoofdlijn zou stuk trekken dan de onderlijn. denk dat ik een stuk nylon van 25/00 neem knoop je vast aan de plaats waar normaal de onderlijn komt. daarover een stuk 50 cm tube en weer een wartel. daaraan een stukje onderlijn van 10 cm. 16/00. omdat het steeds het beginstuk bij de korf is wat knapt.Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebbernou bedankt dan maar ik vis zo al jaren op mosselplaten maar goed je hoeft je er niet voor te schamen hoor vissers zijn eigenwijs ik ook.
maar het werkt echt.
Reageer
-
Volgens mij was je probleem dat je onderlijn afbrak dus als de stalen onderlijn goed werkt is dat een oplossing. Of je grote kans hebt om vast te zitten weet je snel genoeg en met een gevlochten lijn trek je de boel al snel los want je trekt mossels en stenen uit de bodem als je goede lijn hebt.
De oplossing met je "getubede" 25/00 lijn kan natuurijk ook maar dan zou ik een speciale voorslag gebruiken die veel in de karpervisserij gebruikt wordt voor op mosselbanken en dan een korte onderlijn. Weet de naam zo snel niet.Sjaak van VoordenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

. gewoon PACE

Reageer