Welke forumgebruiker vist met welke feederhengel?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pancing
    Komt net kijken

• 28-08-2006
    • 64
    • Gennep

welke feeder.

Hallo, sinds dit sezoen vis ik op de stroming of als het ver moet met de tri-cast 5000 met hierop de shimano twin power 6000.
    Voor op stilstaand water gebruik ik de browning all season. Deze heeft ook een deel met overzet toppen.
    De toppen hiervan passen ook op de tri-cast en zijn een heel stuk goedkoper.

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

Heb die nieuwe van Leo Koot in de handen gehad, wat een fantastische hengel wel een lekker prijsje hoor 395,00
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Ja wat moois kost een paar centen.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• jan wever
          Banned

• 19-09-2008
          • 258
          • Valthermond

speedmaster winckle picker, 1x beastmaster light feeder,2x technium medium feeders (allen van shimano) 2x handgebouwde he-mu medium/heavy feeders, en 2x colmic wr9 heavy feeders

Reageer

• Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

Ik ben benieuwd naar die nieuwe Leo Koot feeder. Zammataro heeft ook een nieuwe feeder in die prijsklasse. Voor dat geld kun je gaan nadenken over eigenbouw of fabriekshengels. Veel te duur voor mij in ieder geval
            Carpe Diem

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Dennis, zal je niet meevallen. Mij viel die in ieder geval niet mee. Nu heb ik er ook onder erg winderige omstandigheden mee gegooid, misschien was de korf wel iets te licht, mij kon die niet overtuigen, nog niet. Ik haalde de overkant ARkanall er niet mee. Misschien met een iets zwaardere korf wel, bv 90 gram, ik gooide met 70. Dit weekend gooi ik er weer mee.

Reageer

• Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

Hoi Jakob,

Ik las op de Spro site dat het een heel strakke stok was. Als ie zo strak is als de Excape, dan is het niet mijn hengel. Maar goed, het is altijd interessant om nieuw materiaal te bekijken.
                Carpe Diem

Reageer

• jan wever
                  Banned

• 19-09-2008
                  • 258
                  • Valthermond

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                  Heb die nieuwe van Leo Koot in de handen gehad, wat een fantastische hengel wel een lekker prijsje hoor 395,00
                  395 euro en dan moet op zo'n hengel nog een mooie molen,dan kom je totaal wel op 600 euro.Zelf ben ik een voorstander van zo veel mogelijk 2 hengels van dezelfde soort te kopen,dan zit je al gauw op 1200 euro.Dan wordt het wel een dure aangelegenheid

Reageer

• jan wever
                    Banned

• 19-09-2008
                    • 258
                    • Valthermond

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                    Hoi Jakob,

Ik las op de Spro site dat het een heel strakke stok was. Als ie zo strak is als de Excape, dan is het niet mijn hengel. Maar goed, het is altijd interessant om nieuw materiaal te bekijken.
                    Ik heb hem ook in handen gehad op de hengelsportbeurs in Utrecht en deze feeders valllen bij mij duidelijk onder de

catagorie :bezemstelen. Maar ja zo is het met alles ,wat de een leuk vind vind de ander niks aan.Ik kies liever voor hengels met een beetje meer een soepele aktie.
                    Aangepast door jan wever; 10-12-2008, 10:17.

Reageer

• reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3499
                      • Asten

Jan hoe bevalt die speedmaster winckle picker ?
                      Ben nog aan het kijken voor een nieuwe picker en deze lijkt me wel een hele goeie keus ?
                      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                      2016 walk-over Blauforlaet !
                      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• jan wever
                        Banned

• 19-09-2008
                        • 258
                        • Valthermond

[QUOTE=reijntjes;107755]Jan hoe bevalt die speedmaster winckle picker ?
                        Ben nog aan het kijken voor een nieuwe picker en deze lijkt me wel een hele goeie keus ? Frank,Ik heb die winckle picker nu ongeveer 2 jaar en ik ben er zeer tevreden over.
                        je kunt hem inzetten op 2 lengtes 2m.70 gebruik ik hem in combinatie met een voerkorfje,en op2m.40 gebruik ik hem vaak om met een loodje te kunnen vissen op de vaste stok plek als het b.v. hard gaat waaien.Er zitten 3 topjes bij 0,5 o.z., 1,0 o.z. en 1,5 o.z. Deze topjes zijn van carbon en dus wel iets stugger dan glastopjes.Daarom gebruik ik alleen de o,5 o.z. tip.Verder zitten er super degelijke geleideogen op gemonteerd.Ik zou hem niet graag willen missen.Echt een genot om een dikke brasem mee te drillen,ook in combinatie met dunne onderlijnen en kleine haakjes.

Reageer

• Jakob
                          <*{{{{><(

• 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

Dennis, de stok wordt geleverd met een werpvermogen van 110 gram!!!. Als je wind tegen hebt op het ARkanaal ben je wel 110 gram nodig en daar moet dan ook nog voer in. Ik hou ook van soepele stokken, de kracht moet ergens weg komen. Maar deze Spro is voor grote afstand zegt men. Ik ben er alleen nog niet achter of dat is bedeoeld voor ver rijden of ver werpen. Ik weet nu al dat ik nooit geenvriendjes wordt met die stok. Als ik hem bv vergelijk met de Sensas River, gooit 3 x zo makkelijk en wel fluitend over het Arkanaal en kun je kopen voor advies 149 euro, dan ik heb ik er 2 voor 1 Spro en hou nog geld over voor een molen. ( even handelen en je betaald 110 a 120 euro p/s)
                          Het zal best een goeie stok zijn anders verbinden de jongens hun naam er niet aan. Alleen ik hoef hem niet.

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

tegenwoordig is de maatstaf ook wel geworden dat een afstand hengel het amsterdamrijn kanaal over moet kunnen gooien.

iemand zich al eens afgevraagd hoe belachelijk dat eigenlijk is

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Aangezien ene groot deel van de wedstrijdvissers wel eens vist in het Akanaal, is het logisch dat dat als maatstaf wordt gebruikt, zeker als een hengel specifiek als afstandshengel wordt gepresenteerd en er bij wordt verteld dat die die afstanden moet kunnen halen.
                              Ik ken meer van dit soort hengels die dat ook pretenderen maar waar de blank vaak kneiterhard is. Met mijn stijl van werpen is een zachte hengel juist een pre omdat ik de kracht van de blank wil gebruiken.

Waarom juist het Arkanaal als maatstaf wordt gebruikt weet ik niet, ik vis dara regelmatig en wil dan ook onder de balk kunnen vissen en dan graag met een hengel waar je ook nog precies mee kunt werpen en geen voerplek van 20 meter krijgt.

Soms is het noodzakelijk om op een honderd meter te vissen, dat is hard werken, en dan neem ik het Arkanaal met zijn kleine 100 meter als uitgangspunt, waar ik bij op wil merken dat je beter af bent als je continu op dezelfde plek op 80 meter kunt gooien als zwalkend op 100 meter.

Reageer

• † Frederik de Belder
                                [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                                • 13-01-2003
                                • 5730
                                • Niel (België)

Je kan ook aan de andere kant gaan staan en je voerkorf gewoon te water laten hé, wordt je ook niet moe van tekens weer binnen te draaien en uit te werpen.
                                Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                                http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

Working...