Dat idee heb ik ook niet en mij is het hier ook niet om te doen. Vond alleen je opmerking over die helm wat aan de overdreven kant vanwege een stukje gum aan de korf. De andere punten die je aangeeft kan ik me goed in vinden. Zoals bv het afremmen van de worp om terugslag te voorkomen.
Sleutelring/montage
Collapse
X
-
Hoi,
Hier even een foto ter verduidelijking van de korfmontage m.b.v een sleutelring. De diameter van de ring is 15 mm. Zeker niet zwaar (lichter dan twee warteltjes) en de vis hoeft hem toch niet mee te slepen. Hij is ervoor bedoeld dat de lijn makkelijk door de lus glijdt en er zitten geen uitstekende delen aan waar de onderlijn in verstrikt kan raken. Op de foto de onderlijn vervangen door potloodstreep. Onderlijn ongeveer 80 cm.
Ik begrijp dat ik het stukje fietsband het beste weg kan laten. Rek van nylon zal evt. klap ook wel opvangen. Ik gebruik de clip niet, maar een stukje (alweer) fietsband op de spoel.
John, ik ben sinds een paar weken lid van De Snoekers. Ik denk dat jij de papieren bij mij thuis hebt afgeleverd. (Vispas is nog niet binnen) Ben ook al wezen kijken bij de onderlinge wedstrijd. Maar iedereen zit op een plateau en dat heb ik niet. Bovendien vissen jullie op 55 m en dat haal ik niet. Komt misschien door het stukje fietsband, dat een verre inworp verhindert, zoals enkelen van de forumleden al opmerkten.
Enig idee hoever ik met mijn (heavy) hengel kan inwerpen. Heb er 3 toppen bij. Geel, groen en rood. En welke top kan ik bij welke afstand gebruiken? Ik zag dat Bert J. en Henk E. met de rode top visten. Die mannen hebben wel een extra heavy feeder.
Alvast bedankt voor ieders reactie.
M. vr. groet,
Herman744 WJW
Reageer
-
Hoi,
Lees net van John, dat de nylonlijn de klap van de inworp niet opvangt. De lijn zal ervoor zorgen, dat de korf terugveert. Dit wordt nog versterkt door het elastiekje aan de korf. Dit was me wel al opgevallen, alleen had ik me nog niet gerealiseerd waar dit door kwam.
Desondanks al veel vis gevangen. Alleen de laatste twee dagen was het bij mij zeer slecht.
Ik moet precieser gaan gooien en de inworp opvangen met de hengel.
Weer wat geleerd.
Dank,
Herman744 WJWReageer
-
zijn dat ronde ringen of ovale ,zeg maar zoals de splitringen uit de zeevisserij.
zoek eens een plaatje dan anders
Reageer
-
die dingen worden verkocht aan de beginnende feederaar als je het een maal doorhebt dat je het neervallen van de korf op moet vangen met je hengel ga je niet meer met dat spul op pad Het is rommel en het bekort je worp.Groeten van Jan de visserReageer
-
Hoi Herman,
John, ik ben sinds een paar weken lid van De Snoekers. Ik denk dat jij de papieren bij mij thuis hebt afgeleverd. (Vispas is nog niet binnen) Ben ook al wezen kijken bij de onderlinge wedstrijd. Maar iedereen zit op een plateau en dat heb ik niet. Bovendien vissen jullie op 55 m en dat haal ik niet. Komt misschien door het stukje fietsband, dat een verre inworp verhindert, zoals enkelen van de forumleden al opmerkten.
Enig idee hoever ik met mijn (heavy) hengel kan inwerpen. Heb er 3 toppen bij. Geel, groen en rood. En welke top kan ik bij welke afstand gebruiken? Ik zag dat Bert J. en Henk E. met de rode top visten. Die mannen hebben wel een extra heavy feeder.
Alvast bedankt voor ieders reactie.
M. vr. groet,
Herman744 WJW
het afleveren van de papieren zal mijn vader wel zijn geweest.
Een plateau is zo geregeld, of je koopt er een in de winkel en anders heb ik er goedkoop nog wel een staan, nog eentje die nog nooit gebruikt is.
Het gooien van die 55 meter moet je enkele keren gedaan hebben, dat wil ik je best leren, evenals een goede maar simpele montage.
Er wordt niet altijd op die afstand gewonnen, er zijn ook stekken waar 40 a 45 meter voldoende is.
We moeten gewoon samen een keer afspreken, dan leer ik je de basis zaken van het feederen. 1000% dat je die sleutelhanger ring niet meer gaat gebruiken.
Voor de snoekers is het wedstrijd seizoen bijna ten einde, volgens mij rond eind oktober, volgend jaar kun je dan mooi vanaf het begin mee doen.
Je moet je niet al te blind staren op welke top iemand gebruikt, het geeft wel aan hoe soepel een top is, maar zelfs met een gevoelige top kun je een verre worp maken, kwestie van techniek.Groet John.
www.baitstore.nlReageer
-
Hallo John,
Ga woensdag, bij redelijk weer eens wat oefenen op het werpen. Misschien lukt het zonder fietsbandje wel om de 55 m te halen. Zit in het onderwijs, maar ben zelf niet zo'n vlotte leerling.
Mocht het niet lukken, neem ik graag contact met je op over een mini-cursus. Al zeker i.v.m. je simpele montage, die me de sleutelring doet vergeten.
Vis meestal tussen V'beek en Groeningen, maar daar zijn de paden nu veranderd in glibberpaden i.v.m. de aardappel- en maisoogst. Eens proberen of je vader nog een sleutel heeft voor de slagboom in V'beek. Hoef ik niet steeds mijn busje schoon te spuiten.
Vis ook vaker in Groeningen op, wat wij vroeger noemden "de Weerd van Toon Raay". Daar vis je op 20 meter al op een diepte van 6 m.
Of ik volgend jaar mee ga doen aan de onderlinge wedstrijden moet ik nog eens even bekijken.
Ik neem wel contact met je op,
Alvast bedankt voor je bereidwilligheid,
Groet uit Groeningen,
Herman744 WJWReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer