gewoon een groot en lang leefnet mits deze goed geplaatst is heeft de vis ruimte, mocht je heel veel vis vangen gebruik dan nog een leefnet.
Leefnet ja of nee
Collapse
X
-
Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian Viking -
In sommige gevallen is 2.5 inderdaad lang genoeg ik denk dat een net van 2,5 waar van de diameter 60 a 70 cm is ,en wat tijdens gebruik op de bodem rust, dus 2mtr zit dan onder water in deze situatie zal de vis er niet of nauwelijks hinder van ondervinden dan zeg ik wat is hier dan vreemd aan ?Hoorde maandag avond toch wat anders van je,toen zei je tegen meneer warebout dat een 2 a 2,5 meter leefnet lang genoeg was op de steiger.Verklaar dat dan eens jan.
Kijk dat is nou raar he,hier zit hij dit te verkondigen dat ze uit de handel moeten,maar ondertussen zit hij een andere visser te vertellen dat het lang genoeg is.

VREEMD HEEEEEEL VREEMDGroeten van Jan de visserReageer
-
Ik gebruik nooit een leefnet, als ik ze heb gezien zet ik ze direct terug.
Maar ja, ik vis alleen voor de lol, geen wedstrijden.Beet !!!Reageer
-
maar ik vis wel wedstrijden en zeer zeker voor de lol hoor.
die hoofdprijs die er ligt kun je goedkoper zelf gaan halen i.p.v er voor vissen.
het gaat om de lol en de strijd met je collega vissers.Reageer
-
2,5 meter netten zouden niet verkocht mogen worden ,maar ja .en ze zijn er nog kleiner ,gebruik die dingen toch niet Met wedstrijden is het wat anders ,je vangst laten wegen zonder leefnet is een beetje moeilijk .
Wie weet komt er in de toekomst een scan waar je de vis langs haalt en word met die gegevens de uitslag bepaald ,Maar ik ben bang dat e,a nog wel ff gaat duren
Nou ik vind dat wel vreemd,hier schrijf je toch duidelijk dat ze niet verkocht mogen worden.Of lees ik het verkeerd,nee ik heb het nog eens gelezen en het staat er echt ik heb het ff rood gemaakt voor je.Dus ja ik weet niet meer wat je bedoeld,komt een beetje ongeloofwaardig over.

GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
-
Reageer
-
ja dat klopt als een bus ik was erbij janb staat of in het clubgebouw of hier uit zijn nek te löllenNou ik vind dat wel vreemd,hier schrijf je toch duidelijk dat ze niet verkocht mogen worden.Of lees ik het verkeerd,nee ik heb het nog eens gelezen en het staat er echt ik heb het ff rood gemaakt voor je.Dus ja ik weet niet meer wat je bedoeld,komt een beetje ongeloofwaardig over.

Reageer
-
Reageer
-
Of een vis schade ondervindt van het verblijf in een leefnet hangt ook sterk af van waar je vist. Vis je op de rivieren met veel stroom en scheepvaart dan moet je echt een groot en ruim leefnet hebben anders lijdt de vis eronder. Op een stilstaand kanaal waar het snel diep is kun je met een 3 meter net wel af.
Persoonlijk vind ik dat alle netten die ze verkopen 4 meter of langer moeten zijn. Als ze er niet korter zijn kunnen mensen ook niet in de verleiding komen om deze te kopen omdat ze een paar euro goedkoper zijn.Sjaak van VoordenReageer
-
Of een vis schade ondervindt van het verblijf in een leefnet hangt ook sterk af van waar je vist. Vis je op de rivieren met veel stroom en scheepvaart dan moet je echt een groot en ruim leefnet hebben anders lijdt de vis eronder. Op een stilstaand kanaal waar het snel diep is kun je met een 3 meter net wel af.
Persoonlijk vind ik dat alle netten die ze verkopen 4 meter of langer moeten zijn. Als ze er niet korter zijn kunnen mensen ook niet in de verleiding komen om deze te kopen omdat ze een paar euro goedkoper zijn.
Ik wil het nog iets verder nuanceren. Wat mij betreft dient er ALTIJD minimaal 1.5 meter tot 2 meter van het leefnet HORIZONTAAL in het water te liggen. En als het ff kan, volledig onder water. Om die reden is het raadzaam om een lang leefnet achter de hand te hebben. Op de rivier gebruik ik liever geen leefnet. Het geeft toch stress bij de vis. In geval van een wedstrijd kan het nu eenmaal niet anders, maar het blijft moeilijk om in geval van zware golfslag het net rustig in het water te houden.Reageer
-
Reageer
-
Reageer
-
Nou Janb ik vind dat je gelijkt hebt soms is een 2,5 meter netje meer als voeldoende en soms is een rivier net nog aan de kleine kant
ook een rivier net wat voor een groot gedeelte uit het water ligt is een klein net
ik zie het zo de vis moet de ruimte hebben en die lijn moet je aanhouden
50 voorntjes in een 2,5 meter leefnet hebben een zee van ruimte
dat kun je van 50 dikke brasem in een riviernet niet zeggengr GerardReageer
-
Nou Janb ik vind dat je gelijkt hebt soms is een 2,5 meter netje meer als voeldoende en soms is een rivier net nog aan de kleine kant
ook een rivier net wat voor een groot gedeelte uit het water ligt is een klein net
ik zie het zo de vis moet de ruimte hebben en die lijn moet je aanhouden
50 voorntjes in een 2,5 meter leefnet hebben een zee van ruimte
dat kun je van 50 dikke brasem in een riviernet niet zeggen
Dat is ook wel zo maar dan moet je eerst niet gaan vertellen dat het verboden moet worden om ze te verkopen.Dat bedoel ik eigelijk.
GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

heb je gelijk in, sorry

Reageer