feedervangsten op dit moment?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Buster
    Met enige kennis...

• 21-08-2007
    • 311
    • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
    en geloof het of geloof het niet,deze keer viste ik met voer ZONDER additief,gewoon de geur van de samenstelling,dat is goed voor een nieuw onderwerp denk ik, met als titel ( additief zin of onzin).

gr
    Hoi Feedervisser

Ik ben ook aan het knoeien geweest met voer, door er van alles door te mengen met een bedroevend resultaat. Afgelopen zaterdag gewoon een zwaar voertje uit de zak geschud zonder er zooi bij te mengen met als resultaat een tweede plaats op zeker niet de beste stek, al heeft mijn koppelmaat heeft daar ook een grote bijdrage aan geleverd. Ik vond het wel frapant dat ik gelijk in de vis zat met een simpel voertje,voor mij voorlopig geen experimenten meer met allerlei zooi. Jan.

Reageer

• Biggy24
      Newbie

• 10-06-2008
      • 5
      • Brummen

vandaag de hank zijtak van de ijssel ter hoogte van brummen

vanaf 13.00 tot 16.00 gezeten eerste half uur niks met een 45 cm onderlijn daarna overgestapt naar een 75cm en toen begon het heb 2 redelijke brasems gevangen en de andere 2 die kreeg ik niet op de kant deze waren stuk groter maar eerste keer ging hij net bij de kant van de haak en de 2e had ik bijna in me net maarja toen knapte het haakje eraf.. jammer maar helaas maar toch niet voor niks gezeten! :P

Reageer

• Fisherman's Friend
        Frequent aanwezig

• 15-07-2007
        • 100
        • Numansdorp

Vanmiddag gevist op het haringvliet.
        Goed gevangen zeker 20 brasems dus zal zeker wel kilo of 30 zijn en dat in 4,5uur tijd!
        Op 1 stortbui na heerlijk in de zon gezeten.

Reageer

• feedervisser
          Met enige kennis...

• 27-03-2008
          • 389
          • merelbeke

hoi visvrienden

vandaag gevist op de vijver waar het bijna iedere week wedstrijd is,31 brasems gevangen
          er zaten daar nog 2 feedervissers maar bij hun ging het niet zo goed (16 en 9 brasems)

gr marnix

Reageer

• Buster
            Met enige kennis...

• 21-08-2007
            • 311
            • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door Biggy24
            vandaag de hank zijtak van de ijssel ter hoogte van brummen

vanaf 13.00 tot 16.00 gezeten eerste half uur niks met een 45 cm onderlijn daarna overgestapt naar een 75cm en toen begon het heb 2 redelijke brasems gevangen en de andere 2 die kreeg ik niet op de kant deze waren stuk groter maar eerste keer ging hij net bij de kant van de haak en de 2e had ik bijna in me net maarja toen knapte het haakje eraf.. jammer maar helaas maar toch niet voor niks gezeten! :P
            Niet te licht vissen, dan verspeel je minder, ik vis met onderlijnen 0.18 / 0.20van een meter lang ,haakmaat 6 - 8 en 12 met ruime bocht.

Reageer

• jodoti
              Vrije witvisser

• 03-02-2007
              • 207
              • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door Buster
              Niet te licht vissen, dan verspeel je minder, ik vis met onderlijnen 0.18 / 0.20van een meter lang ,haakmaat 6 - 8 en 12 met ruime bocht.
              Ik heb vandaag mijn eerste feederslag geleverd op de Waal.
              Resultaat, bedroevend.

Misschien is mijn montage te dik.

Hoofdlijn, montage met korf van 50 gr en swivel allen 0,25 mm nijlon.
              Onderlijn 50 cm 0,14.

Veel voer maar vooral aas gebracht iedere 3 minuten gemiddeld.
              Slechts een kleine winde gevangen, verder geen aanbeten gezien.

Ik ben gewend te feederen op het Wilhelminakanaal te Tilburg waar ik wel redelijk (in ieder geval groot) vang. Hoofdlijn is dan gevlochten 0,08 met voorslagg 8 mtr 0,20, motage 0,14 en onderlijn 0,12

Ik lees veel over diverse montage en onderlijn lengte,s maar vrijwel niets over lijndiktes.
              Tips zijn welkom
              De rivier is echt totaal anders

Reageer

• Ramon Ansing
                tsjah?
                • 27-06-2006
                • 760
                • Tolbert

jodoti soms wil het gewoon echt niet, er is nou niet bepaald iets extreem opvallend aan je montage, volgende keer beter.

Vandaag zelf ook gefeederd van uit een bootje, wat is dat mooi. Je kan heel dicht bij de vis komen zonder dat je ver hoeft gooien. 9 brasems gevangen allemaal kilo ut stuk en 8 gemist/verspeeld. Het eerst uur beten ze super fel en ook mooie aanbeten. Toen was het een tijdje rustig en ging het ineens heel raar, miste in een korte tijd 3 beten, en korte de onderlijn in en de volgende hing. Toen brak m`n montage vlak voor het net en weg brasem. Geen beten meer, terug naar de basis een zwaardere korf (40gr) en grote haak met pieren, op een metertje water. En toen begon ik weer te vangen en nartuurlijk verspeel je tussendoor wel eens wat maar ach, heb een leuk dagje gehad.

Reageer

• Fisherman's Friend
                  Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                  • 100
                  • Numansdorp

Vanmorgen wedstrijdje wezen Feederen op het Haringvliet.
                  Ik heb de wedstrijd gewonnen met 14 vissen 13 brasems en 1 grote winde van 54cm we waren met zn 8e waarvan maar 4man vis had en dan varieërend 1 t/m 5 vissen,het viel in het begin niet mee om vis te vangen!
                  Het heeft 2uur geduurd voordat ze eigenlijk mn voerplek gevonden hadden maar daarna was het constant beet.

Reageer

• feedervisser
                    Met enige kennis...

• 27-03-2008
                    • 389
                    • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman's Friend
                    Vanmorgen wedstrijdje wezen Feederen op het Haringvliet.
                    Ik heb de wedstrijd gewonnen met 14 vissen 13 brasems en 1 grote winde van 54cm we waren met zn 8e waarvan maar 4man vis had en dan varieërend 1 t/m 5 vissen,het viel in het begin niet mee om vis te vangen!
                    Het heeft 2uur geduurd voordat ze eigenlijk mn voerplek gevonden hadden maar daarna was het constant beet.
                    proficiat fisherman's friend,knap gedaan

gr marnix

Reageer

• chrisje
                      Beginnende

• 02-05-2008
                      • 173
                      • Den haag

Gefeliciteerd met het behalen van de eerste plek.

Reageer

• janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door jodoti
                        Ik heb vandaag mijn eerste feederslag geleverd op de Waal.
                        Resultaat, bedroevend.

Misschien is mijn montage te dik.

Hoofdlijn, montage met korf van 50 gr en swivel allen 0,25 mm nijlon.
                        Onderlijn 50 cm 0,14.

Veel voer maar vooral aas gebracht iedere 3 minuten gemiddeld.
                        Slechts een kleine winde gevangen, verder geen aanbeten gezien.

Ik ben gewend te feederen op het Wilhelminakanaal te Tilburg waar ik wel redelijk (in ieder geval groot) vang. Hoofdlijn is dan gevlochten 0,08 met voorslagg 8 mtr 0,20, motage 0,14 en onderlijn 0,12

Ik lees veel over diverse montage en onderlijn lengte,s maar vrijwel niets over lijndiktes.
                        Tips zijn welkom
                        De rivier is echt totaal anders
                        Niet op geven en voor al zoeken het is heel wat anders als het Wilhelmina kanaal en een keer vissen zegt niets als je wat meer geweest ben ,als je na tien keer nog niets vangt is het vroeg genoeg om je zorgen te maken.
                        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Fisherman's Friend
                          Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                          • 100
                          • Numansdorp

Bedankt jongens!!

Reageer

• Ramon Ansing
                            tsjah?
                            • 27-06-2006
                            • 760
                            • Tolbert

Vandaag gefeederd met ringers systeem, 19 vissen (3 kroes en 16 schubs) en 7 verspeeld. 3x dat ze zich vastzwommen en het riet, en 4 x dat ik an de vangst de haakpunt niet goed bekeken had dat werd dan meteen bestraft. samen goed voor toch een pond of 52.

Reageer

• feedervisser
                              Met enige kennis...

• 27-03-2008
                              • 389
                              • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte

Vandaag gefeederd met ringers systeem, 19 vissen (3 kroes en 16 schubs) en 7 verspeeld. 3x dat ze zich vastzwommen en het riet, en 4 x dat ik an de vangst de haakpunt niet goed bekeken had dat werd dan meteen bestraft. samen goed voor toch een pond of 52.
                              knap gedaan ramarte

Reageer

• Fisherman's Friend
                                Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                                • 100
                                • Numansdorp

Netjes Ramarte!
                                Heb jij toevallig ook nog meegemaakt tijdens het vissen dat ze je boilie eraf vraten..?
                                Zelf al wel een keer meegemaakt toen ik met ringerbait voer viste.

Reageer

Working...