rive ,, station light,,

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ToniMono
    Banned

• 23-05-2007
    • 386
    • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
    Ik heb er nog nooit op gezeten,maar ik denk haast dat die het zelfde heeft als die andere.Kan ook haast niet anders want de verbindingen zijn het zelfde. Nou heb ik laast gehoord(weet dus niet of het waar is)dat die carbon uitvoering gewoon een plastic frame heeft en daar over heen geplakt een carbon print. Dit is dus een gerucht.Maar als je een stevige wil hebben raad ik zeker de st aan.Onverwoestbaar echt super dat alu frame.
    Dank je. Gerucht of geen gerucht, het is in ieder geval even raadzaam om dit na te trekken. Het valt me op dat de XT namelijk goedkoper is dan de ST.
    De RX carbon uitvoering, oogt overigens wel zeer degelijk en duurzaam, maar die is fors duurder. Ik heb zelf overigens ook de ST en daar ben ik zeer tevreden mee.

Ik heb gelijk nog een andere vraag. Blijft de coating op de gekleurde uitvoeringen goed op de poten en laden zitten, of gaat deze toch slijten? Dat zou jammer zijn.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
      vis gek
      • 06-06-2006
      • 1231
      • Brielle

Ja kijk als je er normaal mee om gaat zou het toch moeten blijven zitten.

het is namelijk gepoedercoat,dus normaal blijft dat wel zitten.Je moet natuurlijk geen stenen of wat dan ook er tegen aan gaan gooien,maar dat lijkt me logies.
      GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
        Dank je. Gerucht of geen gerucht, het is in ieder geval even raadzaam om dit na te trekken. Het valt me op dat de XT namelijk goedkoper is dan de ST.
        De RX carbon uitvoering, oogt overigens wel zeer degelijk en duurzaam, maar die is fors duurder. Ik heb zelf overigens ook de ST en daar ben ik zeer tevreden mee.

Ik heb gelijk nog een andere vraag. Blijft de coating op de gekleurde uitvoeringen goed op de poten en laden zitten, of gaat deze toch slijten? Dat zou jammer zijn.
        bij mij ging dat blauw eraf hoor op de plek waar ik mijn tuigen ladens erin ram,ja dat kan ook met beleid maarja als ik zit te vissen heb ik een waas voor mijn ogen

Reageer

• ToniMono
          Banned

• 23-05-2007
          • 386
          • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
          bij mij ging dat blauw eraf hoor op de plek waar ik mijn tuigen ladens erin ram,ja dat kan ook met beleid maarja als ik zit te vissen heb ik een waas voor mijn ogen

Ok dat begrijp ik wel. Maar hoe gaan de poten er uit zien als je de attributen met het nieuwe sluitsysteem gebruikt? Daar zit een aluminium binnenring in.
          Het lijkt me dat als je bv je hengelsteunen, of leefnetsteun een kwartslag draait op de poten, dat dan ook de coating beschadigd wordt toch? En ff ieder jaar nieuwe gekleurde telecopische steunen halen, is me toch wat te veel van het goede.
          Oh ja, die XT 500 Carbon uitvoering, is inderdaad een plastic uitvoering met een carbonsticker. Op een Duitse site wordt duidelijk gesproken over een carbonlook. De RX is overigens wel van carbon, maar die gaat richting de 830,- euries.
          Aangepast door ToniMono; 12-11-2007, 18:33.

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

ja het zal best beschadigen maar voor mij is een poot een poot ik ga geen carbon kleurige poten erin doen of blauwe omdat dat zo mooi staat.

als het functioneel is vind ik het prima ,maar voor een kleurtje ja daaag.

en dat carbon ja dat zou mooi wezen als het er echt licht van word maar de inhoud is niet van carbon dus je tilt je nog een breuk met die stations.

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

ja het zal best beschadigen maar voor mij is een poot een poot ik ga geen carbon kleurige poten erin doen of blauwe omdat dat zo mooi staat. als het functioneel is vind ik het prima ,maar voor een kleurtje ja daaag. en dat carbon ja dat zou mooi wezen als het er echt licht van word maar de inhoud is niet van carbon dus je tilt je nog een breuk met die stations.

Ok, jouw interesseert de kleur niet, maar anderen wel. Ik vind zelf helemaal zwart of groen mooi. Dat vind ik ook het mooie van Rive. Je kunt zelf samenstellen wat je wilt. Feit is wel dat je beter gelijk een gekleurde koffer kunt kopen, dan dat je achteraf de aluminium laden en poten wilt gaan vervangen door gekleurde. Dat is namelijk een dure aangelegenheid. Ik heb er maar van afgezien.

Reageer

• danny69
                Feedervisser
                • 16-03-2005
                • 227
                • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hmmmm...."wiebelt"de opstelling dan bij jullie? Heb er zelf nog niets van gemerkt. Misschien wel al je de poten maximaal uitschuift. Zal er morgen eens naar kijken. Als dat zo is trek ik mijn woorden van afgelopen nacht in!
                Bij ons zijn de omstandigheden misschien wel anders dan bij jullie daar .

Grtz. Danny
                Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

Ok, jouw interesseert de kleur niet, maar anderen wel. Ik vind zelf helemaal zwart of groen mooi. Dat vind ik ook het mooie van Rive. Je kunt zelf samenstellen wat je wilt. Feit is wel dat je beter gelijk een gekleurde koffer kunt kopen, dan dat je achteraf de aluminium laden en poten wilt gaan vervangen door gekleurde. Dat is namelijk een dure aangelegenheid. Ik heb er maar van afgezien.

ja het is inderdaad het is steeds meer een mode show geworden langs de waterkant.

op die klote sensas staat ook al 6mtr reclame.

allemaal van die nichterige kleurtjes ook maar goed als je het mooi vind lekker doen,het oog wil ook wat alleen heb ik dat niet

Reageer

• feeder1965
                    loves fishing

• 25-02-2007
                    • 217
                    • bassevelde ovl

hallo
                    hey witten mischien is dit iets voor u
                    en het is nog betaalbaar ook

groeten tony
                    Attached Files
                    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

Reageer

• ToniMono
                      Banned

• 23-05-2007
                      • 386
                      • Arnhem

op die klote sensas staat ook al 6mtr reclame.

allemaal van die nichterige kleurtjes ook maar goed als je het mooi vind lekker doen,het oog wil ook wat alleen heb ik dat niet
                      Het moet natuurlijk niet te gek worden. En Sensas gaat inderdaad te ver.
                      Vanaf de reelhouder tot het startoog staat de hengel vol met tekst. Daar zit vast een of andere nicht aan de tekentafel.

Maar een zwarte of groene kist, daar is niks mis mee toch? Jouw laden zijn ook blauw hoor, althans dat waren ze ooit

Reageer

• 4x14
                        Banned

• 10-12-2006
                        • 849
                        • Brielle

dat zal wel, ik denk dat er maar weinig zo gek zijn als jij ! man, als je de spuiliefhebber ziet zitten weet je niet wat je ziet !

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

Het moet natuurlijk niet te gek worden. En Sensas gaat inderdaad te ver.
                          Vanaf de reelhouder tot het startoog staat de hengel vol met tekst. Daar zit vast een of andere nicht aan de tekentafel.

Maar een zwarte of groene kist, daar is niks mis mee toch? Jouw laden zijn ook blauw hoor, althans dat waren ze ooit
                          blauwe laden

ik was 1 van de 1e met een station denk ik ,ik had het aller eerste model.

Reageer

• joosten001
                            Banned
                            • 29-01-2006
                            • 17
                            • Aurich - Ostfriesland

Hallo,
                            einige erfahrungen mit der Rive ST "van over de grens"
                            Ich bin seit 3-4 Jahren Eigentümer einer Rive ST, der komplette Rahmen ist aus Alu und sehr stabil. Die Laden meiner ST sind in blau eloxiert und wie ich finde gut verarbeitet.
                            Bei der XT Carbon ist der Rahmen aus Plastik und mit einer Folie im CarbonLook beklebt, mir ist bekannt das der Pastikrahmen nicht so fest ist wie ein Alurahmen der ST. Die ST ist die bessere Wahl.

Reageer

• ToniMono
                              Banned

• 23-05-2007
                              • 386
                              • Arnhem

blauwe laden

ik was 1 van de 1e met een station denk ik ,ik had het aller eerste model.

Ik snap het, je frame is blauw. En dat is dus beschadigd omdat je de laden er in hebt geramd. Rive koffers zijn dus pas sinds een jaar of zeven op de markt, als ik het goed begrijp?

Reageer

• spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

Ik snap het, je frame is blauw. En dat is dus beschadigd omdat je de laden er in hebt geramd. Rive koffers zijn dus pas sinds een jaar of zeven op de markt, als ik het goed begrijp?
                                het station zo als we ze nu kennen wel ja,hij kwam toen gelijk met het f3 station op de markt maar die zijn al weer een tijdje verdwenen.

er waren toen wel wat meer rive modellen maar je had maar 1 soort station alleen wel in f2 en f3

Reageer

Working...