krabben

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Quido
    pink floyd

• 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

o dus, oke ik zal ze dit maar es onder hun neus wrijven. en met de groeten van janb.
    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Robin
      Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

Hallo,

Misschien kort interessante informatie om aan deze topic toe te voegen wat betreft deze krabben (zie het Visblad van de maand januari 2008)

Het betreft hier de Chinese Wolhandkrab ( Eriocheir sinensis) waarschijnlijk is deze krab zo'n 100 jaar geleden als larve meegekomen naar europa in schepen vanuit Azie, en heeft deze krab zich de laatste tientallen jaren enorm vereenvoudigd in heel nederland. Deze krabben trekken het in het najaar naar zee om er te paaien en gaan in het voorjaar weer naar het zoete water terug te keren.
      groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Oorspronkelijk geplaatst door feeder1965
        hallo
        ik vis veel op een kanaal waar ook veel krabben zitten ,en als die op je voer komen ben je uitgetelt alles weg en zeker ook vis
        weet hier iemand een middeltje tegen die rotbeesten?
        groeten tony
        ik was pas aan de Waal aan het vissen viel de beet ook weg en kwamen er blanke haken en doorgknipte onderlijnnen terug

mooi balen en daar zit je dan omdat ik nog niet naar huis wou ben ik een 20 m rechts en links van mijn voerplek in gaan gooien en toen kreeg ik weer beet
        gr Gerard

Reageer

• SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

De enige oplossing is inderdaad verkassen naar een andere plek. Ze eten alles waar wij mee vissen en als ze eenmaal op je plek aanwezig zijn gaan ze niet zomaar weg.

Ze schijnen erg goed te eten te zijn maar ze zien er inderdaad niet smakelijk uit. Misschien een keer aan de chinees vragen hoe ze te bereiden.
          Sjaak van Voorden

Reageer

• Amadeus
            Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

Ik zou het echt niet weten hoe je zo'n beest klaar moet maken, ik kan niet zo lang onder water blijven........................................... ...........Sorrie, was ook een inkoppertje.

Krabben, is links en rechts wel eens besproken in dit forum maar een resoluut antwoord is er nooit echt gekomen.
            Een paar mogelijke oplossingen zijn, verkassen of een extreem hoge of zwevende aas-aanbieding.
            Maar 9 van de 10 winnen de krabben.....................
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

Working...