Feedervissen zonder voorslag.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • danny69
    Feedervisser
    • 16-03-2005
    • 227
    • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Feedervissen zonder voorslag.

Hoi Allemaal,
    Ik vis in een diep, stromend kanaal met een bestand aan vis dat voornamelijk uit kleinere platte bestaad.
    De beten die men krijgt zijn voornamelijk aan de fijne kant. Als ik gewoon met een voorslag vis. Zou graag zonder voorslag vissen ( met gevlochten lijn natuurlijk).
    Wat zouden jullie mij aanraden als optie?

Groet,
    Danny
    Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Kun je gewoon doen. Gewoon een stuk powergum (50 cm) gebruiken voor het opvangen van de ergste klappen.
    Vist heel direct en als je slechte beten krijgt kan het goed zijn.

Zelf heb ik zo gevist op de Waal vanwege het vuil, daar had ik toch wel last van. Nadeel vind ik, dat als je verder moet gooien dat de lijn in je vingers snijd en met grote vis dat je ze sneller verspeeld.

succes
    Sjaak van Voorden

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Hoi Danny,

Maak een korflijntje van powergum (die rode van Drennan, 0.65 mm). Deze powergum knoopt prima en is sterk genoeg. Ik gooi er korven mee van 145 gram. De montage die ik gebruik is als volgt: Je neemt een stuk powergum van 80 cm. Je knoopt er een tonwartel aan. Dan doe je er een speldwartel op met daaronder een minkraal. Op 60 cm vd bovenste wartel maak je een dubbele knoop omhet kraaltje te stoppen. Aan het laatste stukje powergum knoop je vervolgens weer een warteltje.

Succes,
      Dennis

Ps: volgens mij laat je te laat los Sjaak. Ik heb nog nooit last gehad van insnijden, even afkloppen
      Carpe Diem

Reageer

• danny69
        Feedervisser
        • 16-03-2005
        • 227

Kosmozz,
        Je korf, waar hangt die? Onderaan of aan dat warteltje dat op de powergum schuift?
        En, meneer vanVooren: Hoe bevestig jij dan je onderlijn?
        Heb via-via een montage gekregen met ongeveer 1 meter nylon, daarop 2 stuitjes( van die rubberen) om mijn onderlijn tussen te stroppen. Onderaan komt een wartel voor m'n korf.
        Vrijdag mee gevist op het kanaal: ging goed. Alleen nog niet echt grote vis op gevangen. Ben bang voor die stuitjes( schuiven).

Grtz. Danny

Reageer

• Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

Hoi Danny,

Op de speldwartel die op het 60 cm stuk schuift. Aan de wartel op het laatste stukje powergum komt de onderlijn.

Groeten
          Dennis
          Carpe Diem

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

Ik vis nooit anders als met zonder voorslag. Zet je je slip een fractie losser, dan blijven ze wel hangen. Of ik monteer een klein stukje powergum, vast niet meer dan 15 cm en vis op stromend water nooit anders dan met een ongelijke lus.

Voor het snijden in je vingers gebruik ik een afgeknipte vinger van een huishoud handschoen. Vooral als je niet helemaal geconcentreerd bent wil het nog wel eens fout gaan, alleen boven 75 meter gebruik ik dit.

Schijnt een gebrek aan werptechniek te zijn, ik vind het wel best, die korf komt waar ik wil.

Reageer

• SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

Onderaan je powergum knoop je een kleine wartel en hieraan kun je je onderlijn bevestigen. Overigens heb ik de montage van Kozmozz gebruikt.

Kozmozz:
              Dat te laat loslaten zou kunnen maar ik durf met die dunne draad niet zo te gooien als met nylon omdat ik eerder een snee in mijn vinger gehad heb.
              Zoals Jakob zegt, ik zal wel slechte werpkwaliteiten hebben want de meesten gooien met hetzelfde materiaal als ik, 20 meter verder.

Jakob: Knoop de die ongelijke lus van dyneema? dat gaat toch heel snel draaien etc.. Wij hebben jaren geleden montages geknoopt met dyneema maar dat leek vaker op een cursus punniken!!
              Sjaak van Voorden

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Daar kun je absoluut geen dynema voor gebruiken, ik knoop zelf een lus van karperdraad of van dik nylon( 30 a 35/00) en maak daar een lus van eem cm of 25 groot ( dus 50 cm draad, lus knopen en halverwege de ene kant van de lus monteer ik een stukje powergum, gewoon door een lusje te maken met een enkele knoop, powergum waar een bolletje aan gesmolten is er door en dan het lusje dichttrekken, komt de powergum muurvast tussen het nylon te zitten en gaat bijna nooit glijden, zeker niet als er een bolletje aan gesmolten is. en inderdaad ik knoop aan de andere kant van de powergum een warteltje, met een achtknoop met een heel klein lusje zodat de wartel vrijhangt. in mijn ogen een perfect systeem te gebruiken op zowel stromend als stilstaand water. Klink ingewikkeld als ik het terug lees, maar het is vrij simpel.

Reageer

• danny69
                  Feedervisser
                  • 16-03-2005
                  • 227

Jakob,
                  Zou je eens een foto van je montage kunnen posten? Een plaatje bij een praatje is toch altijd wel handig.

Reageer

• Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

Hoi Jakob,

Mooi systeem hoe je de powergum bevestigd. Ik zal het ook eens proberen.
                    Korflijntjes van dik nylon gebruik ik ook in combinatie met een dunne hoofdlijn. Zeker op de ijssel een must met al die stenen. In de witvistotaal staat overigens een verhaal over Waalvissers die ook met een kort stukje powergum vissen, waarop een bolletje is gesmolten. Ze monteren de korf echter aan een stuk dubbelgeslagen dyneema. Schijnt te kunnen.

Groeten
                    Dennis
                    Carpe Diem

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Danny, hou je nog van mij te goed. HDHD oftewel: Hele dagen heel druk.

Wordt woensdag of zo. Doe ik het uitgebreid.

Dennis, klopt wat dubbele dynema betreft.

Reageer

• reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3499
                        • Asten

Hoi Jakob,

Had je die foto of tekening al klaar ?
                        Ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten
                        Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Jakob
                          <*{{{{><(

• 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

Frank,

heb ik nog niet klaar. Ik stuur je wel 2 voorbeelden op. 1 dicht geknoopt en 1 los, zodat je precies kunt zen hoe hoe de knopen zitten. Als je dan van die ene de knopen ook aantrekt heb je al 2 om te gebruiken.

Reageer

• danny69
                            Feedervisser
                            • 16-03-2005
                            • 227

Jakob,
                            Post ze dan op het forum svp. oorspronkelijk was het mijn vraag.

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Danny, dan moet ik eerst een foto maken en dan nog het forum op knoeien. Ik ga mijn best doen om het dit weekend voor elkaar te krijgen.

Reageer

Working...