Feeder knopen
Collapse
X
-
Hoi,
Nummer 1. is de doorgeknipte lus: Je begint met een lus van bv. 40 cm en knipt deze (ongelijk)door. Normaal komt aan het korte eindje je lusje voor de onderlijn en aan het langste de wartel voor de korf.
Nummer 2.: Eigenlijk iedem. Alleen: Vooraleer je lus te leggen schuif je de wartel over de lijn. Dan leg je de lus ( 40-50 cm). Je eindigd dan met een lus waar je wartel inschuift.
Vervolgens een klein lusje leggen voor de onderlijn: Klaar is Kees.
Okkee zo?
Groet,
DannyLid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen. -
Beide montages zijn niet goed !
De lus waar de onderlijn aan moet komen dient altijd de korf voorbij te gaan. Anders heb je grote kans dat de onderlijn elke keer om de korf gedraaid zit.
Zelf vis ik wel eens met iets wat op de tweede montage lijkt.
De lus waar bij jou de wartel in komt voor de onderlijn maak ik zo groot dat wanneer ik hem bij de knoop af knip de lengte de korf voorbij gaat.
Vervolgens leg ik drie knopen aan het uiteinde van die lijn waarachter ik de onderlijn kan bevestigen.
Ik zie dat je uit Someren komt, dat is redelijk dicht in de buurt. Ga in het voorjaar maar eens een keer mee naar de maas hier in de buurt, dan kan ik je wel wat montages laten zien en misschien dat je iets bij kunt leren met feederen op de maas.Groet John.
www.baitstore.nlReageer
-
het zit niet goed bij die tweede je moet op de speldwartel waar je nu de onderlijn aan had je korf doen en aan de lijn je onderlijn met een lus in lus knoopje zo werkt je montage niet goed !!!!
mgv RickReageer
-
Rick, waarom zou die 2e montage niet goed zijn?
Wij vangen al 20 jaar met deze montage onze vis als er een beetje stroming in zit. Ik maak alleen waar hij de onderlijn direct aan het kleine lusje doet een stukje powergum (omdat ik alleen maar gevlochten lijn gebruik) en ik bevestig de onderlijn ongeveer in de midden. Montage zit bijna nooit in de war. Absoluut mijn favoriete montage, ik gebruik hem op afstand ook wel op stilstaand water.
De eerste montage is de simpelste en dat zijn vaak de beste, alleen moet hier de lijn waar de wartel voor de korf aan zit wat korter of de andere langer. Goeie montage voor stilstaand water.Reageer
-
Heeej, da's leuk!! Da's mijn tekening... ik ben vereerd... Koen, ik vis eigenlijk in 100% van de keren met deze montage: Simpel en doeltreffend. Het nadeel van bv. de eerste montage vind ik dat bij een 'misser' of 'losser' (dus als je de vis verspeeld) het hele zaakje in de knoop komt en je dus eerst of een hele nieuwe montage moet maken of tijd kwijt bent met peuteren.
Ik maak overigens gebruik van zgn. dubbele speldwarteltjes en kan deze dus later gewoon 'aanklikken'...groet,
EduardReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer