nieuwe feedervisser

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jacobus70
    Newbie

• 04-03-2008
    • 13
    • Tynaarlo

Hallo,

Wat is nu het voordeel van powergum t.o.v. een voorslag!!!

Gr. Jacob

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Als er veel plantafval in het water drijft dan blijft dit hangen op de voorslagknoop . Soms draai de je de prop wel naar beneden maar soms ook niet. Dit kan je vis of een feeder tip kosten
      Carpe Diem

Reageer

• jacobus70
        Newbie

• 04-03-2008
        • 13
        • Tynaarlo

Hallo,

Nu inmiddels 3 keer wezen feederen, geduld geduld, maar ik hoop ooit iets te vangen.
        Maar als ik de lijn van de voerkorf aan mijn onderlijn hang, en hieronder weer mijn onderlijn dan moet ik als ik stop met vissen alles losknippen???
        Ik maak een lus in mijn hoofdlijn (lus in lus verbinding?) maar dit wordt zo strak aangetrokken dat ik het niet meer uit elkaar krijg.
        Ik doe iets fout, maar wat?

Groet Jacobus

Reageer

• cquad
          Iets met water

• 18-03-2008
          • 361
          • Buitenpost [FRL]

Ik heb hier geen problemen mee.
          Ik ben nu 2 keer wezen feederen met onderstaande montage..

Ik heb een grote lus (+/- 50 cm) op mijn hoofdlijn, waar ik een speldwartel in heb zitten.
          Op ongeveer 15 cm vanaf boven gerekend, heb ik een klein lusje voor mijn 'onderlijn'.

Wanneer ik stop met vissen, haal ik de korf van de speldwartel, en haal ik de onderlijn van mijn hoofdlijn. (Haakje hou ik, lijn smijt ik weg aangezien ik genoeg onderlijnen heb gemaakt).
          Ik draai de lijn op, zodat er genoeg ruimte is om beide delen van de hengel uit elkaar te schuiven. De lijn (meestal de complete lus) die nog overblijft leg ik langs de top, en zet ik met een elastiekje vast. (Zo hou ik beide delen ook bij elkaar)..
          Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Over dat wegsmijten graag het volgende neem de stukken lijn altijd mee naar huis en gooi het daar weg.

Haken weer gebruiken zal ik ook niet doen meestal zijn de haken toch ietsje beschadigd en kan de volgende keer vis kosten, niet goed inhaken bv.
            Zodra je het gevoel krijgt dat de maden taai worden bij het opzetten wissel dan ook van haak.
            Maar het belangrijkste is neem afvalmateriaal altijd mee naar huis.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• jacobus70
              Newbie

• 04-03-2008
              • 13
              • Tynaarlo

Die snap ik, maar ik heb bij mijn hengel een heel mooi foudraaltje, dus hier wil ik mijn hengel weer in doen.
              Een warteltje gaat niet door de ogen van de hengel.
              Vandaar mijn vraag, als ik bv. de wartel met een knoop kan vastzetten die ik ook weer los kan krijgen dan kan ik mijn lijn weer helemaal op mijn molen spoelen en mijn onderlijntjes weer opruimen voor een volgende keer.

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Uuuhhhhhhhhhhhh ik wil niet wijs doen , alhoewel , maar als je een knoop voor een warteltje maakt kun je die toch gewoon afknippen??
                Om dat te bereiken zou je een tussenstukje moeten maken die je dan weer kunt gebruiken.
                Lijn, tussenstukje met een bevestiging voor een voerkorf en dan je onderlijnen.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Johannes

Oorspronkelijk geplaatst door jacobus70
                  Die snap ik, maar ik heb bij mijn hengel een heel mooi foudraaltje, dus hier wil ik mijn hengel weer in doen.
                  Een warteltje gaat niet door de ogen van de hengel.
                  Vandaar mijn vraag, als ik bv. de wartel met een knoop kan vastzetten die ik ook weer los kan krijgen dan kan ik mijn lijn weer helemaal op mijn molen spoelen en mijn onderlijntjes weer opruimen voor een volgende keer.
                  Waarom gebruik je geen dubbele speldwartel?
                  Dat is de simpelste methode: korf eraf, speldwartel eraf, vervolgens de hele handel op je molen spoelen en je kan dezelfde montage een volgende keer zo weer gebruiken.

Reageer

• cquad
                    Iets met water

• 18-03-2008
                    • 361
                    • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                    Over dat wegsmijten graag het volgende neem de stukken lijn altijd mee naar huis en gooi het daar weg.
                    Uiteraard .. in mijn ogen lijkt me dat vrij logisch...

Alhoewel ik al bij verschillende wateren heb gezien dat andere mensen dat niet vinden
                    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• feedervisser
                      Met enige kennis...

• 27-03-2008
                      • 389
                      • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door cquad
                      Uiteraard .. in mijn ogen lijkt me dat vrij logisch...

Alhoewel ik al bij verschillende wateren heb gezien dat andere mensen dat niet vinden
                      hoi cquad

als ik da zie van een ander(vuil laten liggen)dan zeg ik hen dat meteen
                      en de volgende keer gebeurt dat niet meer want anders worden ze uit de club
                      gezet
                      gr marnix

Reageer

• Ramon Ansing
                        tsjah?
                        • 27-06-2006
                        • 760
                        • Tolbert

Als je een lange dag gevist hebt is het misschien beter om 1 meter gevlochten lijn eraf te halen. Is me te vaak overkomen dat is ik de volgende sessie begon met een grote voerkorf om te voeren, dat de lijn dan brak. Bij nadere inspectie zitten er dan van die kleine opstaande haarste op de eerst meter gevlochten lijn vanaf de montage. Nu nooit meer last van dat probleem moet alleen wat vaker per jaar een nieuwe gevlochten lijn erop laten zetten, maar dan zit je wel te vissen met lijn zonder gebreken.

Maak me montage`s klaar op een issolatie blokje, lijn door de ogen montage eraan en vissen.

Reageer

• Heist
                          Rocky Barboa

• 06-03-2008
                          • 8
                          • Nieuwerkerk a/d ijssel

alternatief

Dit is ook een leuk alternatief qua molenkeuze

De shimano ULTEGRA XSB 5500

of de shimano ULTEGRA XTB 5500

te koop voor 150 euro op ebay zelfs goedkoper

Greetz