tellen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nelis
    vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
    • 92
    • Duiven

tellen

iemand had t laatst over tellen water, het moment dat de korf het water raakt totdat deze de bodem heeft bereikt.. maar als het bv 8 tellen water zijn.. hoe diep zit ik dan? en het hangt denk ik ook af hoe zwaar de korf is..
    kan iemand mij dit misschien uitleggen?
    beter 1 vis in het net dan....
  • postjes
    Newbie

• 09-04-2007
    • 35
    • Veenendaal

Hallo Nellis,

Neem een korf van 60 gram.
    Ieder seconde komt dan overeen met 1 meter waterdiepte.
    Je merkt wanneer de korf de grond bereikt heeft en dan is het simpel.

b.v. 6 seconden = 6 meter.

Suc6, Pieter

Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
    iemand had t laatst over tellen water, het moment dat de korf het water raakt totdat deze de bodem heeft bereikt.. maar als het bv 8 tellen water zijn.. hoe diep zit ik dan? en het hangt denk ik ook af hoe zwaar de korf is..
    kan iemand mij dit misschien uitleggen?

Reageer

• SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

Ik reken altijd ongeveer 60-70 cm per seconde en gebruik meestal een korf van 50 gram en als ik verder vis en zwaardere. de diepte klopt meestal vrij aardig.
      Sjaak van Voorden

Reageer

• electra
        Joeri

• 27-11-2007
        • 99
        • boutersem

"het maakt niet uit hoe diep je juist zit." Je telt om uit te peilen. Dus hoe meer tellen hoe dieper. Juist schatten doe je bijna nooit. Op die manier kan je voor je begint te vissen je stek uitpeilen. Als je een korf van 100 gram gebruikt zal je minder tellen hebben, maar je kan verder uitpeilen. Tijdens het uitpeilen zorg je ervoor dat je steeds met dezelfde korf gooit. Zo haal je de gaten er zo uit en de taluds. Dit vergt wel enige oefening vind ik.

Reageer

• Nelis
          vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
          • 92
          • Duiven

bedankt voor de reacties! @ electra,
          ik wilde ook weten of bijv. 1 tel 30cm of 1 tel 60cm betekent. Als het op 50m 10 tellen is en op 60m 12 tellen is dan weet ik nu dat het verschil niet extreem groot is maar als 1 tel 1,5 meter is... dan scheelt het toch behoorlijk
          beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• Yvoshkiro
            noob

• 25-07-2008
            • 10
            • brussel

zoek je dan juist de diepere plaatsen of ga je op een hoger plateaus opzoeken?

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

je telt voor de diepte het maakt niks uit of je 50cm of een 2mtr neemt per tel

klopt zeer waarschijnlijk toch niet.

het gaat erom dat je de diepste plek zoekt .

met de vaste stok peil je toch ook om het diepe te zoeken ,je haalt hem toch niet steeds in om je dobber te verschuiven en dan een meetlint er langs te houden.

en daarbij betreft het niet kloppen ik hoor al jaren mensen zeggen op plekken ik had 18 tellen water terwijl ik er 8 had en dan kun je denken zou er zo'n gat zitten.

behalve als je lokale kennis van een water hebt en weet dat de brielse maas lokaal is uitgebaggerd op 6 mtr.

dus waar hij dat gat gevonden heeft

je hebt er dus niets aan gewoon diepte zoeken en randen zoeken meer kun je er niet mee.

Reageer

Working...