anker voerkorf

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

anker voerkorf

Ik vis vaak op flink stromend water. Zware korven dus. Vanwege mijn grote
    zeevis ervaring weet ik dat ankers belangrijk zijn. Met goede ankers (lengte/dikte/materiaal) kan aanzienlijk lichter gevist worden. Dat wil ik ook met het feederen proberen. Hoe is het feederen met ankers? Andere aanbeetvormen? Andere manier van "aanslaan"?

Zijn er ook wegklap ankers in de handel?

Graag zou ik jullie ervaringen en suggesties horen.

Frank
    oude hond kan ook trucjes leren
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

dat is toevall, wilde ook al een topic plaatsen over voerkorven met ankers, om zo lichter te kunnen vissen bij sterke stroming. Dus ben ook erg benieuwd naar de reactie's. kan men aan een gewoon voerkorfje ook zelf ankers maken. Zo ja, hoe kan men dit het beste doen?
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo

ik heb in de bodem van de loodmal over dwars een sleufje gefreest en hoop met dat ectra rugje wat meer weerstand op te wekken met het zelfde gewicht als je het test in een bak nat zand lijkt het 15 % beter

nu moet het nog blijken aan de rivier

met ankers heb ik veel gevist op en aan de zee maar met een feedermotage vind ik het maar niks

het probleem is je kunt wel iets maken dat veel zand pakt maar het moet ook nog enigzinds over een obstakels kunnen wandelen anders zit je mee vast
      gr Gerard

Reageer

• reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3499
        • Asten

Onze Gerrit heeft ooit eens iets geschreven over het zelf maken van ankers met elektradraad!

Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Jakob
          <*{{{{><(

• 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

Er zijn wegklapankers, gebruik ik meestal als ik met korven met ankers vis. Ultimate heeft ook zoiets in de collectie.

Reageer

• SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

Met ankerkorven kun je inderdaad wel iets lichter vissen, zo'n 20 tot 40 gram. Je kunt ze in verschillende vormen kopen bij de diverse winkels.
            Wel is het zo dat je met ankerkorven minder snel voorns, windes en kolbleien vangt door de veel statischere aanbieding. Voor brasem vindt ik ankerkorven prima vissen. Met vastzitten heb ik niet meer problemen gehad dan met gewone korven.
            Sjaak van Voorden

Reageer

• kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

veel zand pakken kan toch ook met erm... lood dat lijkt op een donut :P kom effe niet op de naam..
              vr.gr. Jeroen

Reageer

• Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

Met die ik heb scheelt het 30-40 gram, dus aanzienlijk. Standaard zijn ze 5 cm lang, maar ik knip ze af op 1 cm, dat is ruim voldoende. Het draad waar ze prikkeldraad van maken kun je gebruiken. De aanbieding is idd veel statischer. Als ik met ankers vis, dan vis ik vaak actief. Dus voortdurend de korf lostrekken. Op moment van bewegen of vlak daarna krijg je beet. Op deze manier kun je prima winde etc vangen. Ik gebruik ook de rivierkorven van Sanders. Hier zitten van die noppen in het lood verwerkt. Dat scheelt 20-30 gram. Deze vissen net wat comfortabeler dan de standaard ankers.

Groeten
                Dennis
                Carpe Diem

Reageer

• barb-addicted
                  Newbie

• 23-09-2007
                  • 31
                  • Gelderland

voerkorven met wegklapankers.....
                  ik gebruik deze

Reageer