method feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jurpronk
    Method feeder

• 15-05-2008
    • 22
    • leersum

Ik gebruik de method feeder van Kobra, zit ook een elastiek in. Je hebt ze in 20,50 en 80 gram. Onder deze feeder, heb ik een 10lb soft onderlijn (fox megasilk) hangen met haakmaat 12 (+ hair ). Voordeel van deze methode is eigenlijk heel simpel, kleinere maat vissen heb ik er nog niet mee gevangen, en elke aanbeet is ook direct raak, komt door line-aligner en zelfhaakmethode. Aanbeten zijn tevens een stuk feller dan normaal. Voer is op basis van vismeel voor mijn gevoel trekt dat grotere vissen aan.

Ben pas begonnen met deze methode, omdat ik het eerst nog niet aandurfde (vertrouwde feeder methode leek mij beter). Maar ben nu deze methode aan het testen op de rivieren en kanalen ipv vijvers (waar deze methode zich al heeft bewezen).
    Hopende op een goed resultaat.

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door jurpronk
      Die tikjes op je top zijn waarschijnlijk brasems die je voer opeten op je method feeder. Als ik op een vijver vis heb ik dat ook, wat helpt is om met een pellet of boilie te vissen en die in je method feeder te doen, heb je een stuk sneller beet. Die tikjes resulteren dan bijna direct in een mooie brasem.
      .
      Deze techniek hebben ze mij ook uitgelegd. Ik ben er niet helemaal kapot van omdat er dan een grote kans is dat de boilie dan in de mazen van de korf blijft haken. Ik vis met een 10cm onderlijn, met hair en boilies.

vorige week een wedstrijd mee gewonnen op de vijver en het dubbele van nummer 2 gevangen. 24800 gram.
      en korte tikjes? wat betreft pieren of maden weet ik niet maar elke beet resulteerde in een krachtige kromming van de top.

ik vind het geweldig vissen.
      overigens platte method feeders (kobra geloof ik)
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• jurpronk
        Method feeder

• 15-05-2008
        • 22
        • leersum

Ik heb het al aantal maal geprobeerd zowel erin al eruit (boilie is er nog geen een keer in blijven hangen). Wat ik doe is dus eerst een klein laagje lokvoer wat de mazen van de feeder bedekt, daarop leg ik de boilie en daar overheen weer een laag lokvoer. De kans om nu met de boilie in je feeder te blijven hangen is volgens mij dan heel erg klein.

Reageer

• ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

snap ik maar ik zie de toegevoegde waarde niet echt. waarom zou ik dat doen? het aas ligt 10 van het lokvoer. wat geeft dan de doorslag om de boilie in je voer te stoppen?
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• esperto
            Sportvisser

• 16-09-2006
            • 654
            • Oostkamp (Brugge)

maar dan werp je geen pruiken ironny... zo worden ook pva-schuimpjes gebruikt bij karpervissers

Reageer

• ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

hi esperto,

stel ik gooi een methodfeeder gevuld met aas een een onderlijn van 10 cm, de kans dat het aas naast of op het voer komt is dus 100%?
              geen pruiken dus.
              als ik de boilie in het voer stop, loop ik de kans dat ie door de mazen valt en dus moeilijk te pakken. waarom zou ik dat dan doen?

kom maar met goede tips hoor, ik sta er voor open. ben gewoon nog niet overtuigd...

Reageer

• jurpronk
                Method feeder

• 15-05-2008
                • 22
                • leersum

Op een vijver maakt het idd niet veel uit, wel heb ik ervaren dat de boilie sneller gepakt wordt als deze erin is verstopt. Ik had voornamelijk last van kleine tikjes van lijnzwemmers (die het voer aan het opeten waren), toen ik de boilie erin deed had ik hier minder last van en had ik sneller een vis aan de haak.
                Bij riviervissen is het weer anders, door de stroming wordt je method feeder iets verplaatst waardoor je kans hebt dat deze niet goed ligt, als je haak is verstop heb je hier geen last van.

Reageer

• esperto
                  Sportvisser

• 16-09-2006
                  • 654
                  • Oostkamp (Brugge)

ironny, je moet het wat in zijn context zien. Method komt uit de karperwereld, karperen gebeurt bij obstakels, het is dan ook logisch dat indien je bij obstakels vist, het belangrijk is dat alles geheel beneden komt, de haak kan nergens aan blijven haken.
                  Als gewone huis-keuken-tuin-pickervisser (waartoe ik mijzelf zeker reken) is het gewoon een trukje om niet in de war te gooien (ik vul de korf en daarne stop ik de haak er gewoon half in, zodat hij niet kan blijven haken). soms kan het bij langere onderlijnen ook wel eens helpen (door de band ligt het aas dan verder van de haak, plak je hem aan de korf dan ligt je haak zeker dicht en heeft de vis gewoon meer ruimte.
                  Maar met een method, hair en onderlijn van 10 cm heeft het inderdaad weinig zin, tenzij je echt tussen riet, plompeblaren vist.

Reageer

• ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

@ esperto, helder. dank je voor de uitleg.

@ jurpronk, een boilie verstoppen in je voer voorkomt lijnzwemmers?
                    wanneer je je boilie in het voer verstopt zal mi de vis in het voer uit je method "eten". dit eten zorgt voor je kleine tikjes op de top. Bij vissen op deze manier hoef je pas (licht) aan te slaan als je top goed doorbuigt. Pas dan heeft de vis je boilie gepakt.

en nu... gaan we weer even genieten van oranje.. !

Reageer

• Ramon Ansing
                      tsjah?
                      • 27-06-2006
                      • 760
                      • Tolbert

pva schuimpje gebruik ik omdat er dan geen wier op de haak komt tijdens het zakken en vooral omdat de boilie niet om de haak slaat, maar aangezien je tijdens het vissen op brasem de method vaker binnen haald dan bij het karperen is het niet helemaal nodig. Het gebeurt ook bij het gewoon feederen wel eens dat het een en ander in de war zit. Niet alleen mini vis eet het voer van je mothod hoor ook karper slurpt het er zo vanaf , omdat het voer van de method het verst is om zo maar te zeggen zal dat het meest actief zijn, als er dan zo`n witte boilie op een donker bedje pelletjes licht dan is het heel aan lokkelijk om die als eerst te pakken. En al willen ze de pellet dan gaat de boilie alsnog mee naar binnen en bang hij hangt

Reageer

• SjorsV
                        Newbie

• 09-08-2007
                        • 40
                        • Eindhoven

Als ik alle commentaren lees mbt "lichte tikjes = eten van de methodfeeder" dan denk ik inderdaad dat een zwaardere methodfeeder de voorkeur geniet in vergelijking met een korf. Tevens vraag ik me dan af waarom ik voortaan ook maar geen korte onderlijnen op mijn korf monteer als ik gewoon in een vijver ga feederen ipv de method.

Reageer

• ironny
                          Moderator
                          • 04-04-2006
                          • 1377
                          • Hamont

ik denk dat je op een vijver geen zwaarder methodfeeder nodig hebt.
                          Het gevaar met een korf en zo'n korte onderlijn is dat de haak in de korf kan vallen en de vis er niet bij kan. een methodfeeder is nagenoeg plat en de haak en aas kan er dus maximaal bovenopvallen en is dus altijd bereikbaar voor de vis.

Reageer

• jurpronk
                            Method feeder

• 15-05-2008
                            • 22
                            • leersum

@ jurpronk, een boilie verstoppen in je voer voorkomt lijnzwemmers?
                            wanneer je je boilie in het voer verstopt zal mi de vis in het voer uit je method "eten". dit eten zorgt voor je kleine tikjes op de top. Bij vissen op deze manier hoef je pas (licht) aan te slaan als je top goed doorbuigt. Pas dan heeft de vis je boilie gepakt.

Zo bedoelde ik het ook: De vis eet eerst van het voer van demethodfeeder, dat zorgt voor die kleine tikjes, als je je boilie dusdaarin hebt heb je sneller beet. En minder lang last van die kleine tikjes.

Reageer

• jurpronk
                              Method feeder

• 15-05-2008
                              • 22
                              • leersum

Wat een geweldige wedstrijd!!!!!!!

Reageer

• jurpronk
                                Method feeder

• 15-05-2008
                                • 22
                                • leersum

Welk voer gebruik jij als method mix ironny?

Reageer

Working...