Feederen 'de zwemmer' westergeest

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cquad
    Iets met water

• 18-03-2008
    • 361
    • Buitenpost [FRL]

Feederen 'de zwemmer' westergeest

Na alle verhalen te hebben gelezen, ben ik vandaag wat aan het experimenteren gegaan met alle zaken die ik de afgelopen tijd heb gelezen op dit forum.

De lus montage heb ik geprobeerd, en werk super.
    Nu was mijn vangst vandaag slecht. Waarschijnlijk komt het omdat ik wat aan het prutsen was met verschillende soorten korfjes, en onderlijnen.

Vorig jaar was de 15 grams korf lekker vissen op de zwemmer, vandaag was er 'grote' stroming. En een korfje van 30 gram (zwaarste die ik had), ging al snel mee met de stroming.
    In deze drift had ik wel enkele 'lichte' aanbeten, maar niet een doorbijter.

Wat vandaag niet werkte is inwerpen en proberen met een lus te vissen (gelezen op dit forum - Gerrit Bakker -). Waarschijnlijk omdat mijn korf te licht was ??

Mijn vraag, zijn hier vissers die al eens met de feeder op de zwemmer hebben gevist, (voornamelijk in de stromings periode) en wat voor montage's word er gebruikt.
    Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/
  • schepnetje
    hobby's vissen en vissen

• 21-08-2007
    • 233
    • Musselkanaal

in de stroming altijd lus montage [zelfhaaksysteem] en natuurlijk zwaardere korfen of anker kun je zelf ook maken van stukjes electriciteits kabel
    ik zelf gebruik op de stroming altijd de lus montage van bob nudd

gr schepnetje

Reageer

• reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3499
      • Asten

En hoe ziet die montage er uit ?
      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

Ik vis op de zwemmer altijd met een rollende korf en een onderlijn van 1 meter . Maar vegsi je niet de zwemmer is naar mijn mening na het uitdiepen niet meer wat het is geweest. in dit jaar getijde zijn de kanten met veel riet topstekken aan de zwemmer. Als het niet stroomt en windstil weer is kan je met de match enorm veel vis vangen gewoon in het midden een paar balletjes erbij en dan rustig driften. De vis is vaak erg voorzichtig de laaste jaren en met de feeder zie je die aanbeten lang niet.......

Reageer

• cquad
          Iets met water

• 18-03-2008
          • 361
          • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
          Ik vis op de zwemmer altijd met een rollende korf en een onderlijn van 1 meter . Maar vegsi je niet de zwemmer is naar mijn mening na het uitdiepen niet meer wat het is geweest. in dit jaar getijde zijn de kanten met veel riet topstekken aan de zwemmer. Als het niet stroomt en windstil weer is kan je met de match enorm veel vis vangen gewoon in het midden een paar balletjes erbij en dan rustig driften. De vis is vaak erg voorzichtig de laaste jaren en met de feeder zie je die aanbeten lang niet.......
          Op zich was het vorig jaar zomer, wel lekker zitten daar.
          Vorig jaar ben ik begonnen met het (feeder) vissen. En mijn vangs was de eerste dag al meer dan dat ik vroeger ooit als kleine jongen met de vaste stok vong.

Wat mij vooral opviel is dat zonder stroming je met de kleinste tikje op je top, je al kon aanslaan. Wat bij het Pr Magriet Kanaal niet werkte.

Nu er zoveel stroming is, is het toch wat moeilijker..

P.S. ik gebruik de lust montage die hier vaak beschreven is op het forum.
          Lus van ongeveer 25 cm, met daar aan een speldwartel (vrij) met het voerkorfje. Ik heb op ongeveer 8 cm van de bovenkant weer een kleine lus waar de onderlijn aanvast zit.

Reageer

• Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

Ben vorige week even een ochtendje wezen feederen resultaat: 6 vissen 4 a 5 kilo. 2 enorme voorns erbij die lekker beukten op me feeder verder nog 2 mooie brasem en wat halfwas. In het begin 50 gram en later 25 :s iets wat ik daar nog nooit mee gemaakt had maargoed, het azen was trouwens direckt afgelopen.....

Reageer

• cquad
              Iets met water

• 18-03-2008
              • 361
              • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
              Ben vorige week even een ochtendje wezen feederen resultaat: 6 vissen 4 a 5 kilo. 2 enorme voorns erbij die lekker beukten op me feeder verder nog 2 mooie brasem en wat halfwas. In het begin 50 gram en later 25 :s iets wat ik daar nog nooit mee gemaakt had maargoed, het azen was trouwens direckt afgelopen.....
              Vorige week zondag daar gezeten met Feeder en Vaste stok .

Feeder resultaten (6 brasems, waaronder 2 vrij grote) .
              Vaste stok 11 voorntjes en 2 brasems.

Gisteravond ook gezet met de feeder en had 3 kleine brasems.

Ik ga het waarschijnlijk morgen nog es proberen..

Reageer

• Ramon Ansing
                tsjah?
                • 27-06-2006
                • 760
                • Tolbert

lekker bezig hoeveel grams dobber had je eraan? er vandaag een wedstrijd misschien moet je daar ff koekeloeren suc6

Reageer

• cquad
                  Iets met water

• 18-03-2008
                  • 361
                  • Buitenpost [FRL]

Vorige week was er geen stroming dus kon ik met een 1grams dobber af.
                  Ik ben zelf nog niet helemaal in het vaste stok vissen, dus heb ik eerst kant en klare tuigjes..

Wedstrijden heb ik nog nooit gevist..
                  Ik ben me de laatste tijd aan het inlezen op dit forum, en kijken naar dvd's en boeken. En zoals je ziet naar de resultaten van vorige week, begint het al aardig te lukken

Ik vind het alleen nog moeilijk met het uitpeilen van de dobber bij het water, ik vis ook nog met een standaard 5 meter telescoop hengel..
                  Misschien dat dit ooit ook maar eens anders moet

In ieder geval ik heb de tuin net klaar.. Zal zo even eten en dan richting het water

Reageer

• cquad
                    Iets met water

• 18-03-2008
                    • 361
                    • Buitenpost [FRL]

Vandaag vrij veel (harde) wind.
                    Daardoor kon ik niet naar de plek werpen waar ik wou..

Na een uurtje pielen, heb ik de lijnclip weer losgehaald en verder geprobeerd in te werpen. De lijn ging met de wind mee, maar kwam na een lange periode tussen werpen en plons dicht bij de kant. De plaats wat ik in gedachten had

Ik had 2 x een aanbeet met tikjes op de top (moeilijk te zien met al die wind), wat resulteerde in 2 kleine brasems.
                    De 3e aanbeet zag ik niet, alleen dat de lijn slap hing (???). Toen ik ophaalde zat er een klein voorntje aan .

Op zich een vreemde visdag vandaag ..

Reageer

• cquad
                      Iets met water

• 18-03-2008
                      • 361
                      • Buitenpost [FRL]

Vandaag maar weer een gokje genomen om te gaan vissen.
                      Toen ik net zat kwam er een 'mede forum' gebruiker langs om een kijkje te nemen. Helaas ben ik z'n naam kwijt, maar aan de plaatsnaam denk ik dat het Quido is Hij had in ieder geval via dit forum gehoord over de zwemmer

Ik wou ten eerste gaan vissen met de vaste stok, maar kwam er al gauw achter dat het nogal stroomde. Dus toch maar voor mijn favoriet de Feeder gegaan.

Na wat kleine aanbeten en 3 keer de draad in de knoei heb ik toch m'n Lus montage aangepast, zodat de onderlijn 'onderaan' de lust zat ipv 15 cm vanaf boven.
                      Dit hielp wel want zo kon de onderlijn niet meer om de voerkorf heen draaien.

Na 2 uren zonder resultaat toch maar weer de gewone stok gepakt, en op de plaats ingegood waar ik 3 uren geleden had gevoerd..

Waarempel begon de storm aanbeten met een leuk baarsje, en na de 15e voorn was ik de tel kwijt Ik denk dat ik vandaag op 25 a 30 visjes zat..

In het gesprek met Quido(?) had hij erover dat hij met z'n zoontje morgen ging vissen op de Zwemmer. Z'n zoontje met een 5m hengel en hij iets van 8a 9. Dus ik dacht van (ik heb ook maar een standaard 5m hengel) is het echt zo beter om op 8 meter te gaan vissen?

Dus ik bedacht me niet en gooide m'n feeder net voorbij de voerplek op 8m.
                      Na 15 minuten Hevige buiging in de top, met als resultaat een brasem van 49 CM en best wat kilo's (kan het nog niet wegen :P )...

Dus ik denk dat ik toch maar moet sparen voor een langere Vaste Stok, en een leefnet

Reageer

• Quido
                        pink floyd

• 30-10-2007
                        • 1509
                        • Winschoten

ha cquad.. ga morgen dus vissen, maar las net op internet dat er een viswedstrijd is van hsv de roodvin. hoop dat er nog wat vrij is, anders wou ik het in dokkumnieuwzijlen proberen, heb voor mijn zoontje toch nog een winkle picker gekocht, vanmiddag heeft hij alvast wat leren werpen, ging aardig.
                        groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• cquad
                          Iets met water

• 18-03-2008
                          • 361
                          • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                          ha cquad.. ga morgen dus vissen, maar las net op internet dat er een viswedstrijd is van hsv de roodvin. hoop dat er nog wat vrij is, anders wou ik het in dokkumnieuwzijlen proberen, heb voor mijn zoontje toch nog een winkle picker gekocht, vanmiddag heeft hij alvast wat leren werpen, ging aardig.

Ik hoop ook inderdaad dat er nog wat plaats vrij is morgen, want wij gaan niet echt vroeg die kant op. Waarschijnlijk een uur of 11 morgenochtend, dus dan zal alles wel bezet zijn.

Maar friesland heeft vele 'mooie' vis wateren, dus we kunnen altijd nog verder zoeken

Reageer

• Quido
                            pink floyd

• 30-10-2007
                            • 1509
                            • Winschoten

de wedstrijd is tot elf uur, ik probeer het gewoon, we gaan tegen vijf uur die kant op. en ja ,friesland heeft water genoeg om uit te kiezen...
                            groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Ramon Ansing
                              tsjah?
                              • 27-06-2006
                              • 760
                              • Tolbert

nou nog wat gevangen?? Binnen kort ook maar weer es even die kant op als ik me sensas hengel heb teminste. Met de feeder moet je strak tegen de overkant aan vissen of tegen het eerste talud op 3 meter er vanaf dat zijn over het algemeen de beter plekken bij westergeest.

Reageer

Working...