Venkel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hengeltje
    Veteraan

• 09-04-2008
    • 96
    • Zuid Holland

Oorspronkelijk geplaatst door Master
    Er is niemand die beweerd dat je met Venkel geen Brasem vangt. Als die honger heeft eet hij niet alleen zoetigheid. Het ging hier om TTX voorweken in de Venkel. TTX is van zichzelf wee-ig zoet en wil je die eigenschappen bewaren voor het voer, dat lijkt me dat venkel de hele TTX geur en smaak eigenschappen teniet doet. Voorweken met een zoetige stof lijkt me dan beter aan sluiten bij de bedoeling van het inzetten van de TTX.

Daarnaast is een dergelijk advies op voer vaak te algemeen. Je kan eenvoudigweg niet op verschillende wateren met het zelfde voer goede resultaten boeken. Ieder water is weer anders. De keuze maak je het best wanneer je ter plekke bent als je het water niet goed kent. Daar zit het geheim in en niet in allerlei toevoegingen. Een verkeerde keuze is zo gemaakt of verkeerd ingegeven. Ik weet nog van een WK waar we met Voornvoer aan de slag moesten terwijl de winst van dat water in het vangen van Barbeel zou zitten. Een keus met heel slechte gevolgen, ondanks het beste voorn recept ooit. Met andere woorden, het is te simpel om te zeggen dat TTX voorgeweekt in Venkel zomaar een goede optie is. Wellicht op de Vecht, maar op bijvoorbeeld de Hoge Vaart zeker niet. Daar zou ik de TTX eerder voorweken in een ananas additief.

Lastig verhaal voor mij...., a.s.zondag 18 mei ga ik het eens proberen met de feeder in de Hoge Vaart.
    Omdat ik een beginnende visser ben gebruik ik kant en klaar feedervoer van JvS met een beetje caramel. (advies hengelsportzaak)

Is dat wel goed of wat kan ik het beste voor een kant en klaar voertje nemen
    voor de Hoge Vaart.
    Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

Working...