Ronald, ik heb pas de Stillwater van Drennan, de combo gekocht ( bij Geertjan Vos). Lichte feeders met bijbehorende topjes in de kleine gewichten. Wat een superstok, ik had al een oude drennan (minimaal 15 jaar oud) die mij ook heel erg aansprak. Ondanks dat Preston etc. mooie en goeie stokken hebben weet ik nu al dat ik er nog een Stillwater er bij koop. Ik ben ook een groot voorstander van zo licht mogelijk.
Welke feedertop onder welke omstandigheden.
Collapse
X
-
Daar kun je dus mooi secuur mee vissen. Zou je deze Stillwater betitelen als een kanaalfeeder? (tot zo'n 40 meter met korfjes van 60 gram?)Ronald, ik heb pas de Stillwater van Drennan, de combo gekocht ( bij Geertjan Vos). Lichte feeders met bijbehorende topjes in de kleine gewichten. Wat een superstok, ik had al een oude drennan (minimaal 15 jaar oud) die mij ook heel erg aansprak. Ondanks dat Preston etc. mooie en goeie stokken hebben weet ik nu al dat ik er nog een Stillwater er bij koop. Ik ben ook een groot voorstander van zo licht mogelijk.Reageer
-
Ik vrees dat hij dan toch niet de hele range feeders van in iedergeval Shimano in huis heeft.FF Over topjes;
Zelf ben ik niet zo'n feederboy maar ik mag altijd graag kijken naar nieuw materiaal. Gisteren zag ik bij Voorhuis de hele range feeders van Shimano en van Preston. Mooi spul maar ik mis bij die feeders de topjes van 1/2 Oz. of 3/4 Oz. zoals je die vroeger bij de light en medium van Drennan had.
Het begint allemaal met 1 tot 4-5 ounce tips. Wordt er tegenwoordig niet meer zo 'fijn' gevist of heeft het aan andere reden?
Bij mijn Antares BX light feeders (hengel van 2008) zijn de meegeleverde toppen respectievelijk 0.5, 0.75 en 1 Oz.Reageer
-
Ronald, het is een perfecte kanaalfeeder en ik vis er mee op 50 meter met 40 gram speedkorf. Gooit erg goed, is op 2 lengtes te vissen 3,60 en 3 90. Er zitten 2 verschillende delen bij die in het handvat kunnen. Ik ben geen fan van tussenstukjes en vind dit een perfecte oplossing. Drillen is ook een feest met deze stok, ook de prijs viel mij vergeleken met de Preston en Shimano allezins mee. Ik geloof dat ik 179 euro heb betaald.
4 toppen erbij, ½, ¾ 1 en 2 oz.Reageer
-
Zou ik niet te hard zeggen Johannes, hij heeft bijna alles staan daar
De light feeders hebben idd lichtere toppen. Ik heb een technium light en daar zat een 0.5, 1 en 2 oz bij, iets zwaarder dus.
Toch maar geen speedmaster medium Ronald? Echt een perfecte hengel hoor!
Groeten
DennisCarpe DiemReageer
-
Klopt. Voorhuis hengelsport heeft bijna alles van Shimano in zijn winkel staan.
En wat er niet is is altijd te bestellen, daar doet Jurgen nooit moeilijk over.
En de toppen van Shimano zijn voor de zwaardere feeders alleen verkrijgbaar van 0.75 tot 6 oz. en voor de lichtere feeders van 0.5 tot 6 oz.
Ik heb zelf vorige week bij Voorhuis twee speedmaster heavy en een medium gekocht en de standaart toppen die er bij zitten omgeruild voor andere toppen.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer