Whiplash pro 0.042 mm

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Adjeshag
    Newbie

• 25-05-2008
    • 15
    • Waalwijk

Whiplash pro 0.042 mm

Mensen, ik ben nu een maand of 2 bezig met feedervissen (beginner dus). Nu zag ik gister bij Vlemmix gevlochten lijn in de aanbieding: 270m Whiplash Pro van 0.042 mm voor slechts 7,50 Euro.
    Toen ik thuis kwam besefte ik pas (omdat ik beginner ben) waarom de lijn zo goedkoop is: de diameter is heel laag.
    Ik dacht toen ook: eigenlijk heb ik er niks aan om mee te gaan feederen omdat de trekkracht te laag is. Klopt dit vermoeden of is het weldegelijk mogelijk om hiermee te gaan vissen.
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Dit is niet de goeie Whiplash, je moet de niet zinkende versie hebben, die is sterk. De zinkende uitvoering is in mijn ogen rommel, oftewel, een dubbie is nog teveel.

Reageer

• john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

0,042 mm is wel heel erg dun !!!
      Voor feederen zou ik niet dunner gaan dan 0,08 mm.

Mogelijk te gebruiken als onderlijn ???
      Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Adjeshag
        Newbie

• 25-05-2008
        • 15
        • Waalwijk

Probleem is opgelost. Ik heb toch maar sterkere lijn gekocht. Berkley fireline 12/00 met een trekkracht van 6,8 kg en een nylon voorslag van 25/00. Vandaag gelijk m'n eerste vissen ermee gevangen. Vist echt ideaal zo'n gevlochten lijn, zelfs van de kleinste visjes zie je de aanbeten. Ik had zelfs een baarsje van 6 cm eruit gehaald met perfecte beetregistratie.

Reageer

Working...