Advies lengte voorslag feeder.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Advies lengte voorslag feeder.

Wie kan mij advies geven over de lengte van een voorslag Medium feeder
    Shimano Antaris 3.60 mtr . Overal hoor ik verschillende lengtes.
    Ik vis met gevlochten lijn van 8/00 en een voorslag van 9 mtr van 20/00.

Groeten van Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

Hoi ghelsing,

Ik neem altijd 2x mijn hengellengte als voorslag dit moet meestal voldoende zijn. Een soepele nylon met rek heeft mijn voorkeur, omdat dit voor mijn gevoel beter de schokken op vangt ( omdat gevlochtelijn amper rekt)
    Aangepast door Robin; 30-05-2008, 14:04.
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

Gerard,

Je kunt tot maximaal 3x de hengellengte gaan.
      Je moet de voorslag vervangen wanneer je de voorslag niet meer aan je vinger hebt wanneer je in gaat gooien, m.a.w. er moeten nog enkele wikkelingen op de molen zitten wanneer de korf onder de top hangt om in te gooien.

Ik ga er wel vanuit dat er na elke vissessie een stuk voorslag eraf geknipt wordt die gebruikt was voor het maken van de montage voor de korf.

Knip je er niet elke keer een stuk voorslag af dan zal de meeste kracht van de worp elke keer op hetzelfde stukje voorslag komen ( bij het top oog ), gevolg slijtage. Op zich is dit niet erg, maar dan moet je wat vaker je complete voorslag vervangen en dan zou ik ook de voorslag niet langer maken dan 1,5 tot 2x de hengellengte.
      Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• feedervisser
        Met enige kennis...

• 27-03-2008
        • 389
        • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door john van den broek
        Gerard,

Je kunt tot maximaal 3x de hengellengte gaan.
        Je moet de voorslag vervangen wanneer je de voorslag niet meer aan je vinger hebt wanneer je in gaat gooien, m.a.w. er moeten nog enkele wikkelingen op de molen zitten wanneer de korf onder de top hangt om in te gooien.

Ik ga er wel vanuit dat er na elke vissessie een stuk voorslag eraf geknipt wordt die gebruikt was voor het maken van de montage voor de korf.

Knip je er niet elke keer een stuk voorslag af dan zal de meeste kracht van de worp elke keer op hetzelfde stukje voorslag komen ( bij het top oog ), gevolg slijtage. Op zich is dit niet erg, maar dan moet je wat vaker je complete voorslag vervangen en dan zou ik ook de voorslag niet langer maken dan 1,5 tot 2x de hengellengte.
        groot gelijk john, zo doe ik het al jaren

gr marnix

Reageer

• The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5454
          • Feânwalden

ik doe 6 mtr voorslag
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

De lengte van je voorslag is ook een beetje persoonlijk. Ik vis altijd met een voorslag van 15-20 meter en veel mensen vinden dat veel te lang terwijl het mij prima bevalt. De dikte die ik gebruik is 28/00 omdat er nog wel eens zware korven gegooid moeten worden.
            Met een medium Antares 3,60 meter lijkt een 20/00 voorslag van 9 meter mij prima. Zolang je je beten ziet, geen onderlijnen kapot slaat of veel misslaat zou ik niets veranderen.
            Sjaak van Voorden

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Op een medium feeder zou ik geen voorslag gebuiken. Heb je de nieuwe shimano tips? Want de oogjes daarvan zijn veel te klein. Wat net zo goed werkt is om een stukje nylon te nemen van 40 cm met daarop een schuifwartel voor de korf. Via een tonwarteltje monteer je 20 cm 8 lb powergum. Dit gaat echt perfect. Met zo'n lichte hengel heb je niet veel extra rek nodig.
              Carpe Diem

Reageer

• cheffie
                Beginners geluk

• 03-04-2008
                • 664
                • Noord Holland

Oorspronkelijk geplaatst door ghelsing
                Wie kan mij advies geven over de lengte van een voorslag Medium feeder
                Shimano Antaris 3.60 mtr . Overal hoor ik verschillende lengtes.
                Ik vis met gevlochten lijn van 8/00 en een voorslag van 9 mtr van 20/00.

Groeten van Gerard
                2x hengel lengte beetje afhankelijk van de situatie.
                Meestal rond de 26/100..

Ik heb overigens met de Tips van Shimano geen problemen gelukkig.
                Vis met een S.M. van Shimano in 3 gewichts klasse.

Reageer

• cheffie
                  Beginners geluk

• 03-04-2008
                  • 664
                  • Noord Holland

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                  Op een medium feeder zou ik geen voorslag gebuiken. Heb je de nieuwe shimano tips? Want de oogjes daarvan zijn veel te klein. Wat net zo goed werkt is om een stukje nylon te nemen van 40 cm met daarop een schuifwartel voor de korf. Via een tonwarteltje monteer je 20 cm 8 lb powergum. Dit gaat echt perfect. Met zo'n lichte hengel heb je niet veel extra rek nodig.
                  Ga ik uit proberen. Bedankt voor de tip!

Reageer

Working...