Een goede vervanger voor de Shimano Stradic 5000 om mee te feederen!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eitcbv
    Doe wat je goed dunkt!
    • 24-12-2005
    • 192
    • nabij Steenwijk

Een goede vervanger voor de Shimano Stradic 5000 om mee te feederen!

Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje... Ikzelf vis voor het feedervissen met een Shimano Stradic FB 5000. Dit is een fantastische molen en heb hem destijds gekocht puur voor de hoge inhaalsnelheid want ik wordt gek van al dat gedraai met een een molen waarbij dat niet opschiet.... en het indraaien ervan gaat super het gaat heerlijk vloeiend!!! Maar die prijs hé?

Graag wil nog zo'n soort molen kopen puur voor de praktische redenen ik moet iedere keer wanneer ik een andere feederhengel pak de molen omwisselen dat wordt wel eens vervelend vandaar dat ik een molen erbij wil hebben. Maar ik vindt die prijs momenteel echt een beetje teveel van het goede!!! Hij kost nu momenteel € 225,- dat vindt ik een hoop geld en eigenlijk teveel geld je kunt het namelijk ook overdrijven ben wel een Shimanofreak maar vindt dit gewoon te gek worden zoveel geld voor één molentje... Naturlijk het is topkwaliteit maar ik vindt dit te gek woorden! Vijfhonderd gulden voor een molen... Ok genoeg gezeurd ik zoek dus een goede vervanger heeft iemand een goede molen gekocht die een hoge inhaalsnelheid heeft en goed binnendraaid voor een goede prijs en heeft hiermee goede eraringen mee? Alvast bedankt voor jullie reakties!!!

Groetjes,

Frans.
    Fishing is a way of life!!!
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Wat voor prijs denk je aan? Als je goed zoekt hoef je echt geen 225 euro te betalen voor die molen. Een 4000 FB heb je al voor 125 euro bij de hengeldiscount.
    Carpe Diem

Reageer

• eitcbv
      Doe wat je goed dunkt!
      • 24-12-2005
      • 192
      • nabij Steenwijk

Qua prijs denk ik aan ca. € 80,- Zelf zou ik graag de Stradic 5000 willen hebben maar die is mij gewoon te duur het gaat mij niet echt om het bedrag kan het wel betalen maar vindt gewoon dat er andere alternatieven moeten zijn omdat het het te "overdone" vindt die prijs. Zelfde vergelijking: een Maybach rijdt super maar een Mercedes klasse S is 3x goedkoper en het rijd allebei super!!! Dit wil ik er maar mee aangeven. Maar bedankt voor je reaktie!!!

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

De prijzen die ze hier hanteren zijn idd overdone
        Carpe Diem

Reageer

• Fishermannl
          Frequent aanwezig
          • 24-08-2004
          • 103
          • Adam

Shimano spheros FB

Reageer

• janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

Ik weet wel dat de prijs hoog is ,maar toch zou ik het op de een of andere manier zien te versieren om er een zelfde molen bij te krijgen als waar je nu mee werkt ,en dit vooral uit praktisch oogpunt het is nl veel handiger om je bij een type molen te houden ,je kunt al je spoelen met elkaar uit wisselen,ik heb in het verleden ook met twee verschillende molens gewerkt nu heb ik vier molens van het zelfde type een hele doos met spoelen er bij met gevlochte lijnen, nylon voor op de waal twee spoeltjes met 16/00 voor de match je mogelijk heden zijn veel groter als met twee verschillende type molens ,zelf in het ergste geval dat de molen de geest geeft hang je gewoon de tweede molen er aan en je vist weer vrolijk verder ,dus ik heb geen advies voor een goedkopere molen maar een advies om het feeder verhaal verder voort te zetten met tweede molen van het zelfde type .
            Groeten van Jan de visser

Reageer

• eitcbv
              Doe wat je goed dunkt!
              • 24-12-2005
              • 192
              • nabij Steenwijk

Ik kan niks vinden op google van deze molen ik kom alleen maar die zonnebrillen tegen van ze... De Spheros AX... Heb jij een link of meer gegevens wat betreft kogellagers en de hoge inhaalsnelheid? Of is deze serie alweer te oud?
              Oorspronkelijk geplaatst door Fishermannl
              Shimano spheros FB

Reageer

• cheffie
                Beginners geluk

• 03-04-2008
                • 664
                • Noord Holland

Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
                Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje... Ikzelf vis voor het feedervissen met een Shimano Stradic FB 5000. Dit is een fantastische molen en heb hem destijds gekocht puur voor de hoge inhaalsnelheid want ik wordt gek van al dat gedraai met een een molen waarbij dat niet opschiet.... en het indraaien ervan gaat super het gaat heerlijk vloeiend!!! Maar die prijs hé?

Graag wil nog zo'n soort molen kopen puur voor de praktische redenen ik moet iedere keer wanneer ik een andere feederhengel pak de molen omwisselen dat wordt wel eens vervelend vandaar dat ik een molen erbij wil hebben. Maar ik vindt die prijs momenteel echt een beetje teveel van het goede!!! Hij kost nu momenteel € 225,- dat vindt ik een hoop geld en eigenlijk teveel geld je kunt het namelijk ook overdrijven ben wel een Shimanofreak maar vindt dit gewoon te gek worden zoveel geld voor één molentje... Naturlijk het is topkwaliteit maar ik vindt dit te gek woorden! Vijfhonderd gulden voor een molen... Ok genoeg gezeurd ik zoek dus een goede vervanger heeft iemand een goede molen gekocht die een hoge inhaalsnelheid heeft en goed binnendraaid voor een goede prijs en heeft hiermee goede eraringen mee? Alvast bedankt voor jullie reakties!!!

Groetjes,

Frans.
                De Exage serie misschien een optie?? Bekijk de Shimano site eens. Je kan ook op internet via bv Hengelspullen.nl wel vaak aan goede koopjes komen.

Grtz Hans

Reageer

• Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

Daiwa Laguna 3500 is een prima molen. Advies is 150 euro maar ze zijn voor minder te krijgen.
                  Carpe Diem

Reageer

• Alter Ego
                    Newbie
                    • 22-06-2006
                    • 37
                    • Heusden-Zolder

Oorspronkelijk geplaatst door Fishermannl
                    Shimano spheros FB

de spheros is wel niet meer nieuw zijnde te krijgen he ook is dit een molen die nog een maat groter en zwaarder is als de stradic... Men broer gebruikt deze om op karper te vissen....

Voor de Feeder zijn deze iets te groot/zwaar

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

een goede vervanger voor de stradic dat is uuh de twin power

Reageer

• Ramon Ansing
                        tsjah?
                        • 27-06-2006
                        • 760
                        • Tolbert

exage high speed iets van 70 euro advies en een inhaalsnelheid van 90 cm per slagerslag, alleen is die er in een 3000 versie wat ik heel jammer vind. Anders kan je beter marktplaats of dergelijke goed in de gaten houden. Je kan beter bij de shiamno dealer de catologus ophalen kan je alles rustig bekijken das een stuk makkelijker dan vanaf de site

Reageer

• Alter Ego
                          Newbie
                          • 22-06-2006
                          • 37
                          • Heusden-Zolder

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                          een goede vervanger voor de stradic dat is uuh de twin power

de twin power is inderdaad ook een goede vervanger

alleen is deze nog een klasse hoger en is de prijs voor de 500 250EUR ongeveer

Reageer

• feedervisser
                            Met enige kennis...

• 27-03-2008
                            • 389
                            • merelbeke

hoi eitcbv

ik in uw plaats ik koop nog Shimano Stradic FB 5000.erbij. en weet je waarom?
                            je zegt zelf ( Dit is een fantastische molen ) en de prijs is duur, ja kwaliteit moet betaald worden hé

gr marnix

Reageer

• spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

nou er toch over stradics gesproken word .
                              ik heb hier nog 2 x maal de 5000 fg liggen nu is het de fb en er is ook een fh .

waar staan die types voor ,mijn fg heeft b.v wel een dubbele slinger terwijl die fh het niet heeft

Reageer

Working...