Een vriend van me is een zeer ervaren visser. Hij komt vaak kijken naar mij als ik op een zaterdag met een andere vriend aan het feedervissen ben. Hij vraagt dan uiteraard wat we hebben gevangen en of we veel beet hebben. Gister vertelde ik hem dat ik 3 uur lang geen beet had gehad. Hij zei toen dat ik dan op een andere plek moet gaan zitten. Maar ik denk juist dat je dat niet moet doen omdat je voerplek dan voor niks is. Volgens mij moet je gewoon wachten en geduld hebben totdat de vissen het voer opmerken. Maar hij zei dat als je 1 uur geen beet hebt, dat je dan al moet gaan verkassen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Want de bedoeling van feederen is volgens mij een voerplek opbouwen om zodoende de vissen te lokken en uiteindelijk ook op de plek te houden en soms duurt het de ene keer langer als de andere keer. Maar ik kan me ook voorstellen dat als de vis niet aanwezig is je heel lang kan wachten en dus maar beter kan verkassen. Graag jullie mening hierover want ik weet het niet meer.
Wanneer van plek veranderen of juist niet.
Collapse
X
-
Ik weet niet van de rest maar ik ben het helemaal met je eens. ik verkas zowieso nooit. k peins er ook niet over. ik vis waar ik zit, vang ik niks, mislukte dag. Wat ik nog wel eens doe, maar zelden eerlijk gezegd is, eens wat korter bij, verder weg, of meer links of rechts gooien, maar bij mij gaat het dan altijd knagen en gooi ik liever toch weer op mijn eerste voerplek.Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
-
Ik verkas alleen s'winters als we geen enkele beet krijgen. In een enkele haven wil dat nl wel eens gebeuren.
In de overige jaargetijden wil het wel eens voorkomen dat de vis totaal niet wil azen. Bij navragen aan collega (wedstrijd)vissers blijkt dat ze vaak dezelfde ervaring hebben die periode (meestal weekends) op totaal ander water in onze regio. (N-H)
Als het niet wil op bijvoorbeeld de feeder stap ik wel eens over qua techniek, dus de vaste stok erin of met de matchhengel op mijn feeder stek verder vissen. Wisseling van aasaanbieding wil dan wel eens helpen.Reageer
-
Ik weet niet waar die ervaren visser normaal gesproken op vist maar is dat op karper ben ik het volkomen met hem eens onder voorbehoud dat er meerdere voerplekken zijn aangemaakt in de dagen daarvoor.
Met een feeder of stok of match zal ik ook niet gaan verkassen omdat je net een stek aan het opbouwen bent.
TENZIJ je van tevoren een paar plekken hebt aangevoerd bv een plek korter of verder weg die je ook bijhoudt.
Zo is het niet direct te zeggen of verkassen van stek zin of geen zin heeft.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Dat heb je goed ja, het is inderdaad een karpervisser. Mooi dat de meerderheid zegt gewoon te blijven zitten heb namelijk geen zin om telkens met plateau en al te gaan verplaatsen voor betere vangsten. Wat wel raar was dat die vriend van me gister flink wat had gevangen en ik slechts 1 beet terwijl ik verschillend haakmaten onderlijnen aassorten enz heb geprobeerd. Nou moet ik wel zeggen dat ik op een dieper stuk lag. Ach ja...maar niet te lang bij stilstaan soms is niet alles te verklaren, was in ieder geval weer een fijne dag aan het water in de natuur.Ik weet niet waar die ervaren visser normaal gesproken op vist maar is dat op karper ben ik het volkomen met hem eens onder voorbehoud dat er meerdere voerplekken zijn aangemaakt in de dagen daarvoor.
Met een feeder of stok of match zal ik ook niet gaan verkassen omdat je net een stek aan het opbouwen bent.
TENZIJ je van tevoren een paar plekken hebt aangevoerd bv een plek korter of verder weg die je ook bijhoudt.
Zo is het niet direct te zeggen of verkassen van stek zin of geen zin heeft.Reageer
-
Ik verkas ook maar zelden en als ik al verkas ga ik naar huis. Wel denk ik dat het scheelt waar je vist. Als je op bv de Waal het eerste uur geen beet krijgt kun je beter verkassen maar op groter water kan het soms wel twee uur of meer duren voordat een school brasem je voer vindt.Sjaak van VoordenReageer
-
ach dat maakt die vriend van mij ook zo vaak mee

maar ook andersom hoor. Is een iedergeval een teken dat er vis zit. Kan zij dat hij net wel dat plekje heeft gevonden waar de vis zich verzamelt. Maar dat kan ook bijvoorbeeld met de stroming van het water te maken hebben.Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
-
Sorry Adje,
dat water ken ik niet, dus ik kan dan ook niets toevoegen aan deze discussie.Groet John.
www.baitstore.nlReageer
-
Ik verkas ook nooit. Wat ik wel doe, maar ook lang niet altijd is 2 plekken maken.
Mooi voorbeeld daarvan is het A.G. Wildervanckkanaal. Als je daar strak tegen de overkant vist en het wil niet bijten, Kun je vaak op drie kwart van het kanaal nog enkele vissen vangen.
Toch blijf ik meestal bij 1 plek.
groet'n MartinTeam Bobs hengelsport Prinz Royal
Team Attrafish NederlandReageer
-
Wat doe ik als de vangsten uitblijven, eerst het aas veranderen, dan als dat niet helpt, de onderlijn verkorten/verlengen (ik heb ze wel gevangen met onderlijntjes van slechts 30 cm). Lukt het dan nog niet ga ik dichterbij/verderweg en daar begint het hele ritueel opnieuw. Wat wel zowiezo handig is, is dat je een vaste basis heb waar je mee start, dus andere vissessies ook starten vanuit die basis, dan krijg je vanzelf vergelijkingsmatriaal.Kijk ik om me heen, sta ik midden in het levenReageer
-
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer