Wanneer op welke diepte

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Adjeshag
    Newbie

• 25-05-2008
    • 15
    • Waalwijk

Wanneer op welke diepte

Er zal op het forum vast al genoeg over geschreven zijn, maar ik kan het zo snel niet vinden.
    Wanneer zit de vis op welke diepte. Ik hoor verschillende verhalen. Zo zou de vis in de zomer de ondiepere gedeeltes opzoeken omdat deze waterlagen warmer zijn en daarom daar het natuurlijk voedsel zich sneller ontwikkelt, dus meer aanbod. En in de winter zou de vis naar de diepere gedeeltes trekken.
    Allemaal verhalen die ik heb gehoord maar wat is nu waar?
    Verdient het aanbeveling om juist de diepe stukken water op te zoeken en daar te gaan liggen met je korf of juist tegen de kant aan op het ondiepe gedeelte. En wanneer juist wel of juist niet?
    Kortom alle info is welkom. Een link naar een reeds bestaand onderwerp is natuurlijk ook prima.
  • feedervisser
    Met enige kennis...

• 27-03-2008
    • 389
    • merelbeke

hoi adjeshag

zoals ik al eerder vermeld heb vis ik soms op een vijver van 22ha en de diepte verschilt van 1m tot +-12m en ik vis daar al lang genoeg om te weten wanneer de vis waar zit,
    en mijn bevindingen op da water zijn; van januari tot april vis ik in het diepste gedeelte,april en mei zoekt de vis het ondiepste(paai) en na de paai kun je de vis vangen in het 1m gedeelte tot +- 6m en dat duurt tot oktober om vervolgens terug naar het diepste te gaan,ik zeg er nog eens bij dat dat is voor het water waar ik vis

gr marnix

Reageer

Working...