Topdelen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • arnoldus
    Feeder&Picker/Brasem&Zeel

• 24-08-2006
    • 61
    • Linschoten

Topdelen

LS! Soms heb je van die dagen en gaat alles mis. Vandaag goed voorbereid naar de Lek voor een lange visserij. Alles opgetuigd. Prompt als het gewicht van de korf op de top komt te hangen breekt de eerste... Weinig gevangen, stortregen, rukdag en ik hou ermee op. Ga ik toch op m'n muil daar op die keien! Knie op top nummer 2, knak. Opeens heb ik geen topjes meer voor m'n Arca Eternity Precision Feeder.... Heeft een van jullie een idee waar deze makkelijk te bestellen zijn, zonder dat het weken duurt (wat dus het geval is bij Arca zelf)?

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Groet Arnold
  • cheffie
    Beginners geluk

• 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

Dealer zoeken via de website misschien of een hengelsport winkelier bij jou in de buurt vragen.

Advertentie zetten op een (hengelsport) verkoop site.

Reageer

• arnoldus

• 24-08-2006
      • 61
      • Linschoten

Bedankt Cheffie. Ziet er idd uit dat ik gewoon een goede hengelsport zaak moet zien te vinden. Ik had gedacht dat meer mensen hetzelfde probleem wel eens bij de hand hadden gehad, maar goed...

Reageer

• cheffie
        Beginners geluk

• 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

Nee gelukkig geen ervaring mee. Heb weleens een R*K dag zoals jij zegt.. dit is wel iets om over na te denken. Ik vraag bij aankoop altijd naar de verkrijgbaarheid/levertijd van nieuwe delen en hoelang deze nog leverbaar zijn. Dit is voor mij absoluut bepalend wanneer ik voor een bepaalde hengel kies. Niets is erger als blijkt dat na de aanschaf van een mooie stok jij drie maanden moet wachten op een nieuw deel.

Reageer

• reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3499
          • Asten

Je kunt ook gewoon universele topjes kopen en passend maken !

Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door arnoldus
            Bedankt Cheffie. Ziet er idd uit dat ik gewoon een goede hengelsport zaak moet zien te vinden. Ik had gedacht dat meer mensen hetzelfde probleem wel eens bij de hand hadden gehad, maar goed...
            ja hoor, ik ken dat wel zulke dagen... mijn eerste wedstrijd op onze vijver. ( ruim een jaar geleden) k kwam te laat aan bij de loting en dus tijd te kort. loop langs mij buurman om naar mijn stek te gaan in de stromende regen en hoor zijn hengel onder mijn voet kraken... zijn 5e hengeldeel...
            dan krijg je het warm...eea bepraat om na de wedstrijd af te handelen. Vervolgens half uur later aan de wedstrijd begonnen. feedertop breuk ( draad met korf die om de top was gedraaid) Nieuwe top erop. Later in de wedsrijd enorm mijn draad in de war. ( wel een vis eraan en deze met de hand naar binnen gesleurd..) en een aantal onderlijnen kwijt en dat alles in de stromende regen... mijn buurman viste met zijn kapotte hengel en ik heb m de hele tijd in de gaten gehouden en maar hopen dat ie geen platte ving...
            dan zit je niet lekker op je stoel, echt zo'n ruk dag en dat had t niet hoeven te zijn want ik ving 6.5 kg en d'r had nog veeel meer ingezeten..
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• eitcbv
              Doe wat je goed dunkt!
              • 24-12-2005
              • 192
              • nabij Steenwijk

Ik heb een paar van die dagen in het jaar tijdens het vissen en ook tijden de viswedstrijden gaat alles verkeerd: begin al met dingen die omvallen of ikzelf, gooi ik met de vaste stok de dobber in het water de boel in de war, koffie ingeschonken: pleurt de beker om of flikker ik naar beneden omdat een poot naar beneden schijft en zo ook met topjes met mijn feeders..
              ik calculeer dat soort dagen in mijn visseizoen. de flavourflessen flikkeren ook altijd bij mij om die dure flesjes of loodjes die eruit vallen etc. etc....

LS! Soms heb je van die dagen en gaat alles mis. Vandaag goed voorbereid naar de Lek voor een lange visserij. Alles opgetuigd. Prompt als het gewicht van de korf op de top komt te hangen breekt de eerste... Weinig gevangen, stortregen, rukdag en ik hou ermee op. Ga ik toch op m'n muil daar op die keien! Knie op top nummer 2, knak. Opeens heb ik geen topjes meer voor m'n Arca Eternity Precision Feeder.... Heeft een van jullie een idee waar deze makkelijk te bestellen zijn, zonder dat het weken duurt (wat dus het geval is bij Arca zelf)?

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Groet Arnold
              Fishing is a way of life!!!

Reageer

• arnoldus

• 24-08-2006
                • 61
                • Linschoten

[QUOTE=reijntjes;96057]Je kunt ook gewoon universele topjes kopen en passend maken !

Bedankt Frank, ik heb er een paar besteld om te zien of het wat is! Goedkoop ook zeg.

Aan de andere mannen die gereageerd hebben; als je het opschrijft is het eigenlijk nog wel grappig al die tegenslagen, toch? Vaak vinden omstanders dat trouwens meteen al, maar ik kan een aardig potje vloeken aan de waterkant soms!

groeten, Arnold

Reageer

• reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

Arnold,

Ben zeer benieuwd of het wat is.
                  Kun je mij een beetje op de hoogte houden ?

b.v.d.
                  Groeten

Frank

Reageer

• arnoldus

• 24-08-2006
                    • 61
                    • Linschoten

Frank, je hoort zodra ik ermee aan de waterkant ben geweest!

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

ik heb er ook een bos besteld ben benieuwd of het wat is .

het is in ieder geval goedkoop

goeie tip

Reageer

• reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3499
                        • Asten

Ik kom vaak in de winkel en moet zeggen dat ze verstand van zaken hebben. Heb zelf nog nooit deze topjes gekocht dus ben wel benieuwd naar jullie ervaringen mocht het ooit nodig zijn !
                        Groeten

Frank

Reageer

• 4x14
                          Banned

• 10-12-2006
                          • 849
                          • Brielle

Frank, je hoort zodra ik ermee aan de waterkant ben geweest!

is het wat ?

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

nou ik heb ze al binnen en ze zien er niet verkeerd uit moet ik zeggen.

ik ben ze pas aan het draaien maar ik ga er van daag 1 testen.

ze moeten goed zijn ,ik weet het zeker denk ik

Reageer

• SjorsV
                              Newbie

• 09-08-2007
                              • 40
                              • Eindhoven

Ik ben er gisteren even langsgeweest bij DB hengelsport maar die 5 euro toppen zijn redelijk dik en in ieder geval te dik voor mijn Shimano Hyperloop hengeltje, ook al zou ik ze schuren. Ze waren 2 keer dikker dus da's geen optie in mijn geval.

Nu schijnt Shimano daarin af te wijken volgens de man in de winkel. Op Spro en andere merken schijnt het wel standaard te passen. Ze laten bij DB hengelsport die 5 euro topjes speciaal maken trouwens.

Toen ben ik maar naar Vlemmix in tilburg gereden. Daar hebben ze aan de kassa nog een pot staan met een stuk of 50 verschillende topjes/diktes voor 10/stuk. Daar vond ik er eentje die slechts lichterlijk hoefde bij te schuren, maar wellicht zit er een oogje te weinig op, dat moet ik nog even testen. Maar bij Vlemmix staat weer niet aangegeven welke #oz het is, dus is gevoelsmatig uitzoeken.

Hoe kom ik er trouwens achter of de gehele hengel wel goed is uitgebalanceerd met een nieuw topje? Een gewicht er aan hangen en kijken of de curve een beetje gelijkmatig is?

gr.
                              Sjors.

Reageer

Working...