De meningen liggen nogal uiteen bij verschillende wedstrijdvissers , over haakmaat en dikte onderlijnen . Zelf vis ik meestal met Haakmaat 16 en onderlijn 10 maar ik heb de laatste tijd nogal grootte vis verspeeld op een onderlijn van 10/00 en haakmaat 16. Ik heb het nu niet over de Waal of de Maas. maar over bv. de Vecht of leidsche Rijn. Nu spreek ik nogal eens wat wedstrijdvissers, en ieder heeft hier zijn eigen mening over. Ik ben nu van plan om over te gaan op bv haak 14 of 12. en een onderlijn van 12 of 14/00.
Toch zie ik menigmaal dat de wedstrijdvissers ook met onderlijnen van 12 of 14/00 en haakmaat 12 of 14 vissen. Maar als je nu aan ze vraagt , wat hun voorkeur is, is het steevast 10/00 onderlijn en haak 16 of 18 , eigenlijk doen ze hier een beetje geheimzinig over, ze willen niet kwijt wat nu het beste is.
Groeten Gerard
Toch zie ik menigmaal dat de wedstrijdvissers ook met onderlijnen van 12 of 14/00 en haakmaat 12 of 14 vissen. Maar als je nu aan ze vraagt , wat hun voorkeur is, is het steevast 10/00 onderlijn en haak 16 of 18 , eigenlijk doen ze hier een beetje geheimzinig over, ze willen niet kwijt wat nu het beste is.
Groeten Gerard

Reageer