Feederen op de waal?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Zelf vis ik af en toe op de Waal, jaren terug heel veel, maar het feederen op de stukken Waal waar ik bekend ben is het afgelopen. Op de Waal bij Opijnen, Rossum, Haaften en Zaltbommel is het visrecht in handen van een andere beroepsvisser gekomen en die heeft na een incidentje besloten om geen sportvissers meer op dit stuk waal toe te laten. Momenteel wordt iedereen door de politie weggestuurd en gewaarschuwd. Vanaf 1 januari krijg je een boete van 130 euro. Je kunt wel een vergunning van die bereopsvisser afnemen maar dat kost je heel wat euro's.

Deze beroepsvissers vist overigens bijna wekelijks met electriciteit op aal en snoekbaars waardoor deze vrijwel niet meer gevangen worden op deze stukken.
    Sjaak van Voorden

Reageer

• inspera
      Komt net kijken

• 20-08-2007
      • 65
      • Eindhoven

Hoi,

Klopt, hij had vorige week op een avond 1650 kilo aal "gevangen".
      Maar het gedeelte tussen het witte cafe en het pannenkoekhuis mag je toch nog wel vissen, of ook niet meer??

Reageer

• SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

Het exacte stuk Waal waar hij visrecht heeft weet ik niet en ik weet ook niet welk cafe en pannenkoekenhuis je bedoeld maar ik neem aan dat dit het stuk bij Rossum is? Wat ik hoorde valt dit er ook onder maar pin me er niet op vast. Het kan zijn dat de grens ergens bij Rossum ligt.
        Sjaak van Voorden

Reageer

• nanoe
          Frequent aanwezig

• 07-08-2007
          • 192
          • Amsterdam/Gorinchem.

Voor te kijken of je er mag vissen kun je visplanner.nl gebruiken. Ik weet dat het stuk vanaf Vuren tot een gedeelte bij Gorinchem van de Waal en Merwede toebehoren aan de Gem. Woudrichem. Deze heeft de rivier niet ingebracht tot de lijst van Wateren en je kunt er worden bekeurd. (mij ook overkomen) Persoonlijk hoop ik gauw op de regel Vlot en Bevaarbaar water, zodat je niet te veel hoeft te kijken in je boekje,
          Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

Reageer

Working...