Ik ben dit seizoen met de methodfeeder begonnen ,na wat aan loop problemen met het voer ,wat ik trouwens snel had op gelost ,ik ga er zeker geen speciaal voer voor kopen ,het gaat er maar om dat het voer aan dat apparaat blijft hangen ,bleef succes niet uit enorme beten ,soms was bang dat de vis je hengel over midden trok op de dyneema dan met nylon werden de beten iets rustiger,maar nog steeds zeer heftig ,ik heb er mee in de polder gevist 20 mtr breed en 1,5 diep geweldig ,op het voorns kanaal het zelfde ook al staat daar een meter of vier water, geen probleem Het grootste probleem is om die dingen te bemachtigen,maar dat zal in de toekomst ook wel beter gaan denk ik .Want dat er toekomst in dit apparaat zit ben ik heilig van overtuigt.en wat wel waar is je moet er wel even aan wennen en er mee leren vissen ook hier geld ,het gaat niet vanzalf
pellet hair pellet hook
Collapse
X
-
Breamking,
Hoe zijn de ervaringen met de Preston Pellet korf ?Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Hi,
Ik ben er ook even mee bezig, maar na 1 heftige dag met veel giebels wilde het niet echt meer vlotten en heb ik het idee dat ik iets fout doe. Ik heb ook nog nooit echt method-voer gebruikt maar gewoon voer, maar dan vochtiger.
Daarna eens met koekjes- en wafelmeel bezig geweest om het plakkender te krijgen, en gezien de giebels hiero maar wat gemalen trouvit toegevoegd, maar dat haalde niks uit.
Ik heb dit forum er nog eens op nageslagen maar omtrent zelf-maak voer is er bar weinig te vinden hoor.
Ik zal binnenkort eens origineel method-voer kopen maar dit dure spul moet toch ook makkelijk zelf te maken zijn?
Heeft iemand een receptje? Jan wat gebruik jij nu dan als je dat probleem ook had met het voer? Ik heb overigens niet het idee dat mijn voer niet genoeg plakt.
gr.
Sjors.Reageer
-
Ik ben toevallig vandaag weer eens wezen experimenteren op het haringvliet met de method feeder met ringerbaits grondvoer en pellets en ook haakpelletsja wie heeft er veek ervaring me met pellets vissen
wat is de beste manier
hoe moeten de pellets gebruikt worden in het voer en op de hair of haak
welke smaak en grootte
op wat voor soort wateren
wat is het voordeel
wat moet je laten en wat juist wel doen
is het alleen voor feeder of ook voor andere takken van visserij
Als haak/hairrig pellets had ik sonubait Monster Crab and Mussel S-Pellet (6mm) en verpra (8mm)
De verpa pellets had in gevacumeerd en heel even in het water gehouden dat je toch nog een stugge structuur overhoud anders vallen ze er met inwerpen al vanaf.
De sonubaits houden lang hun vorm/structuur je kan er meerdere vissen op vangen ze blijven lang goed.
Ik heb de meeste vissen op die verpa pellets gevangen en een enkele op die sonubaits ,maar merkte toch wel dat de vissen ze er wel makkelijk afsnoepen naar mijn idee...
Het voer meng ik met die kleinste pellets van ringers en wormen knippen en casters.
Heb hier nu al een flink aantal keren mee gevist en boek er leuke resultaten op.
En voor het transporteren van het voer/pellets gebruik ik die kobra methodfeeder korven dit gaat allemaal uitstekend,ook een hele korf met pellets is geen probleem die bereikt moeiteloos de bodem.Reageer
-
Hallo,
Ik maak gebruik van een elastiekje om de pellet te bevestigen. Deze hangt dan onder de haak. Zelfs bij het werpen met de feeder geen probleem. Ik maak zelfs gebruik van dit systeem met de matchhengel ook. De Pellets die ik dan gebruik zijn er van 4 tot 6 mm. Succes verzekerd.
mvgrReageer
-
Ik vis met een 8mm pellet in een elastiekje, en ik schiet 4 tot 8 mm pellets met de pult bij (elke 2 minutenong. als ik geen beet krijg.Vissers zijn lotgenoten.Reageer
-
Ik ben dit nu een paar maanden aan het proberen en heb tot nu toe 3 voorns gevangen (pelletwaggler) en sta op het punt om het op te geven
Wat doe ik verkeerd mijn gewaardeerde pellet collega's?
Aan de methode feeder met een elastiekje en verschillende 8 mm pellets geprobeerd met ringersmix op de korf resultaat: 0 witwis.
Op de match hengel aan een baidband (6mm pellets) en enkel gevoerd met pellets en deze verschillende smaken met de pult een stuk of 4/5 per 2 minuten bijgeschoten, resultaat: 0 vissen.
De enige keer dat ik drie voorns had was met de ringer's bagging waggler met ringers methode mix erop gedrukt en on the drop gevist op ca 1 mtr diepte ook hier pellets bijgeschoten. Dit was met een 6mm pellet de groende koi variant.
GroetenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer