feedermolen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nelis
    vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
    • 92
    • Duiven

Ik ben nog aan t kijken naar een nieuwe molen... meer voor de rivier.. Heb gekeken naar de technium 5000FA en de stradic 4000FA
    Ik denk niet dat het op de rivier op inhaalsnelheid aankomt aangezien ik daar vaak niet verder gooi dan +- 35m. Maar moet naar mijn idee wel een grove molen hebben.

heeft iemand ervaring met deze molens??? of andere tips voor een molen voor het zwaardere werk... Mn budget is ongeveer 100-120 euro,,
    beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• Nelis
      vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
      • 92
      • Duiven

*de stradic was niet de FA maar de FB

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

Ik heb de technium 5000 FA. Prima molen. Als het kan zou ik wel een stradic gaan, wel wat duurder maar sterker binnenwerk.
        Carpe Diem

Reageer

• Nelis
          vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
          • 92
          • Duiven

Dat idee had ik al, ga eerst nog even naar de visbeurs om misschien wat te krijgen en anders koop ik m in de winkel

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

hier hadden ze pas een actie met die stradics ,kocht je een 5000 voor 169euro.

wat zijn die dingen normaal ? rond de 230 ofzo.

dan ging ik voor de stradic.

maar die technium is ook gewoon goed hoor.

de meeste slijtage aan zo'n molen is toch meestal te danken aan de stijl van de visser

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Als er wat is, dan is het vaak te verhelpen met een servicebeurtje. Ik vis nu een paar jaar met mijn techniums op de ijssel en afgelopen weekend vond ik voor het eerst dat ze wel een servicebeurtje konden gebruiken. Kost je een tientje per molen en dan kan ie weer een paar jaar mee. Ik zou trouwens voor een technium FB gaan ipv de FA. De slinger van de FA is duidelijk minder. Ik heb ze dan ook vervangen door dubbele stradic slingers.
              Carpe Diem

Reageer

• Buster
                Met enige kennis...

• 21-08-2007
                • 311
                • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
                Ik ben nog aan t kijken naar een nieuwe molen... meer voor de rivier.. Heb gekeken naar de technium 5000FA en de stradic 4000FA
                Ik denk niet dat het op de rivier op inhaalsnelheid aankomt aangezien ik daar vaak niet verder gooi dan +- 35m. Maar moet naar mijn idee wel een grove molen hebben.

heeft iemand ervaring met deze molens??? of andere tips voor een molen voor het zwaardere werk... Mn budget is ongeveer 100-120 euro,,
                Een okuma epix beatrunner is een prima molen voor je budget, en die vrijloop is reuze makkelijk in gebruik. Ik vis ook wel met een twinpower 6000, een klasse molen dat wel, voor wat die kost heb je ook2 okuma molens, waar 5 jaar garantie opzit.
                Jammer dat de twinpower voor zijn prijs geen vrijloop heeft, die mis ik wel tijdens het gebruik.

Reageer

• Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

Wat de acties met stradics betreft, de FB gaat eruit dus daarom zijn ze massaal in de uitverkoop. Nu is het dus tijd om je slag te slaan.
                  Carpe Diem

Reageer

• Nelis
                    vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
                    • 92
                    • Duiven

Ja daarom was ik ook aan t kijken naar de stradic.. kkan m voor ongeveer 125 kopen.. heb ook twee okuma epix.. maar moet er nog een nieuwe bij hebben binnenkort ga ik de stradic halen

Reageer

• Buster
                      Met enige kennis...

• 21-08-2007
                      • 311
                      • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                      Wat de acties met stradics betreft, de FB gaat eruit dus daarom zijn ze massaal in de uitverkoop. Nu is het dus tijd om je slag te slaan.
                      Halloi Kosmozz.

In de uitverkoop zijn shimano molens nog wel te betalen, ik begrijp werkelijk niet waarom die molens zoveel duurder moeten zijn dan andere merkmolens waar garantie opzit. Dat verschil merk ik amper tijdens het gebruik, in vergelijking mijn favoriete okuma molens. Mischien weet jij waarom die shimano's zo heel veel duurder moeten zijn. Jan.

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Ik snap het verschil wel, ga met allebei eens een dag vissen met korven van 100 gram in de stroming.
                        Dan merk je wel dat er maar een paar molens zijn die dat goed volhouden en in mijn optiek is de Okuma daar niet bij.
                        Blijft wel een feit dat de Stradic en zijn nog betere broer Twin Power duur zijn. Hier en daar zijn ze soms in de aanbieding en wordt het verscjhil al een stuk kleiner. Ga je op vakantie naatr Italie dan kun je ze daar soms voor de helft van de prijs kopen.

Reageer

• reijntjes
                          Swingt(o)(i)pper
                          • 12-12-2005
                          • 3499
                          • Asten

Jakob,

Dat had je even een paar maanden eerder moeten vertellen !!
                          Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                          2016 walk-over Blauforlaet !
                          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Jakob
                            <*{{{{><(

• 06-03-2007
                            • 1870
                            • Staphorst

Frank, heb je meteen een reisdoel voor volgend jaar. Ik kocht in Italie een Twin Power voor een maat van mij. Ik betaalde iets van 130 euro, in NL moest hij 200 meer betalen. De winkelier had er maar 2 en die heb ik gelijk gearresteerd.

Ik betaalde vorig jaar in nL 260 € voor mijn Twin Power 6000.

Reageer

• Kosmozz
                              Match en Feeder
                              • 25-07-2005
                              • 1959
                              • Hannut

Ik weet niet waarom de shimano molens hier zo duur zijn. De nieuwe twinpower FC is overigens wel wat goedkoper geworden dan het vorige model. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom ze in DLD zoveel goedkoper kunnen zijn. De NLe winkeliers mogen officieel 10% korting geven van shimano terwijl ze in onze buurlanden soms met 40% korting over de toonbank gaan. Een Duitse verkoper zei me dat het door de extreme concurrentie kwam, terwijl een NLe winkelier me vertelde dat deze extreme prijzen meer te maken had met een vertegenwoordiger die aan zijn quotum wil komen door ze in grote aantallen af te zetten in DLD tegen een lagere prijs. Ik weet nog steeds niet wat waarheid is, maar ik kom er nog wel een keer achter.

Het komt er op neer dat je beter goed kunt zoeken. Ik weiger om 330 euro voor een twinpower FB 6000 te betalen als ik ze voor 250 kan kopen in Duitsland of voor 225 euro op marktplaats, dus voor de prijs van een stradic. Men kan wel zeggen dat je dan geen service hebt, maar twinpowers gaan zo goed als nooit kapot, zeker niet binnen de garantieperiode van twee jaar.

De 130 euro die Jakob noemt is trouwens wel heel erg goedkoop.Voor die prijs kun je een handel beginnen
                              Carpe Diem

Reageer

• Jakob
                                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                                • 1870
                                • Staphorst

Dennis, dat heeft ooit iemand gedaan in Nederland en die is toen teruggefloten door de rechter. Hij mocht niet paralel importeren. Was Moritz in Steenwijk. Die importeerde uit Italie.

Reageer

Working...