Minder zon, meer vis?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Minder zon, meer vis?

Een tijdje geleden heb ik aan dit forum de stelling voorgelegd dat helder water in combinatie met mooi weer(veel zon en helder weer dus) debet was aan mindere visvangsten.

Het moet me nu van het hart dat mijn vangsten de laatste tijd (weken) aanmerkelijk beter (50/60 kg soms) zijn dan tijdens de"mooi-weer" periode. Op alle stekken in de maas (voor,-en na de sluizen bij Lith) en de Waal.

Op de Maas haal ik ze wel ver (50/70m) en diep (12m en dieper). Op de Waal zoals mij werdt geadviseerd:
    Tegen de kop van de pier aan vlak langs de stroom naad en tegen de stroom in. Ik heb hiervoor het benodigde materiaal gekocht ( dutch preston heavy en shimano twin power 4000 rb. Kost een paar centen
    maar ik heb nu iets waarmee ik overal, en hele lange tijd, denk ik, uit de voeten kan .

Graag hoor ik de reacties van jullie over de vangsten de laatste periode van het k**** weer dat we hebben
    gehad.

Ps. Nog 1 vraag: wat is ttx? wat voor bestandsdeel is het en wat doet het?

Gr. Frank
    oude hond kan ook trucjes leren
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Tsja ik merk maar bitterweinig verschil als ik ga vissen (voornamelijk op karper).

De ene keer vang ik wat meer en de andere keer wat minder. Maar het is niet zo dat ik meer ga vangen als het slecht weer is.

Maar het heeft volgens mij meer dan met 'weer' te maken hoor, toch het weer zoals wij het zien.

Eerder met de luchtdruk en dingen waar wij niets van horen voelen of zien.
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• Driehoek
      Sportvisser

• 17-06-2007
      • 787
      • Rijssen

nou volle zon en hoge temp kan wel degelijk van invloed zijn...
      de vissen worden er wat 'luier' van...
      Karpers bijv. die gaan in de bovenlaag van het water bivaceren wanneer het echt (langere tijd) goed warm is... zeker wanneer het water ook al niet alte diep is...
      .
      Happy fishing.
      ----------------------------------------

Reageer

• yannik
        De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

Idd. Daar had ik even niet aan gedacht. Met zo'n weer ga je best niet drijvend vissen, vang je toch 'niets'. maar gewoon op de grond met wat mais ofzo wil het meestal wel lukken.
        Wie vist, die vangt!

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

schaduwplekken, dieper gaan vissen, onder overhangende bomen
          en natuurlijk voor en na dat de zon z'n kracht verliest zijn dan de betere plekken en tijden...
          ook de kanten waar de wind een beetje opstaat (mocht er wind zijn) zijn dan de aangewezen plekken.
          wind op de kant betekend meer zuurstof en voedsel...
          .
          Happy fishing.

Reageer

• yannik
            De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

Wijze woorden Driehoek!
            Wie vist, die vangt!

Reageer

• BasB
              IJssel-ganger

• 04-08-2007
              • 393
              • Deventer

Ik kan je wel zeggen.. Op de Maas, 12 meter diep.. daar merken vissen geen verschil of het mooi weer is of niet.
              2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

Reageer

• kiekeboe40
                Newbie

• 02-03-2008
                • 6
                • buggenhout

Denk eerder dat het te maken heeft met de watertemperatuur als deze te veel stijgt zal er te weinig zuurstof in het water zijn en de vissen zullen lui worden en geen eetlust meer hebben(Denk maar aan jezelf als het 2 weken 40° is) .Dus bij dieper water zal het water beneden niet zoveel opwarmen en de vis blijft dan azen.

Reageer

• Driehoek
                  Sportvisser

• 17-06-2007
                  • 787
                  • Rijssen

en dat is dan ook meteen het grote verschil met een stromende rivier
                  en een simpele vijver die niet al te diep is...
                  op 12 meter merk je bijna niets meer van 'buiten'...
                  Daar gelden juist weer andere 'redenen' waarom een vis al dan niet aast... zweef vuil bijv... bodemgesteldheid hard/zacht (bij de barbeel erg belangrijk) enz enz...
                  .
                  Happy fishing.

Reageer

Working...