Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Hoi,
afgelopen weken heb ik op de rivier Maas met een maat van me gefeederd, een iemand viste telkens zo'n 40 meter uit de kant op zo'n 8 meter diepte. de ander viste dichterbij, op zo'n 4 meter diepte. Opvallend was dat we de afgelopen weken in het diepe meer vis vingen vergeleken met dichtbij. dit zijn mijn ervaringen op de rivier, op de vijver of kanaal kan dit misschien nog heel anders uitpakken. voorns daarentegen werden zowel op diepwater als ondiep water gevangen
Zo weet ik dus eigenlijk ook niet niet waar ik in de koude periode's de brasems weg moet halen ...
De havenvisserij is mij inderdaad wel bekend maar dan kunt je in principe devorns aleen maar naar boven halen maar omdat ik een echte feedervisser ben wil ik ook wel weten of je juist in de koude periode juist in diep of ondiepe gedeeltes moet vissen... En waar ik dan ook de brasems vandaan moet trekken...
Nou toevallig zondag gegokt op een ondiepe plaat van 1,6m t/m 2,5m en toch nog leuk vis gevangen had nét geen 10kilo in 3uur tijd.
1 winde,hybride en een aantal platte van een leuk gewicht!
Euhm, in het water misschien?
Echt hongerig zijn ze niet meer, en ze zwemmen (nuja hangen) meestal in de warmste waterlagen, en dat hangt van water tot water af (hangt af van de diepte, verloop,..)
Zoek het in ieder geval in diepe rivieren zoals de Lek. Ik won namelijk een wedstrijd bij Kinderdijk, ik ving ongeveer 30 vissen, bijna 25 kg. Leuke brasems van 8 ons per stuk, enkele uitschieters van 1,5 kg.
Brasem moet je in de winter zeker niet in helder water zoeken, troebel water met scheepvaart is zeker een aanbeveling waard.
is per water idd heeel erg verschillend.. hangt ook van het weer af.. als de zon een paar dagen veel schijnt en het is veel warmer dan dat het water is zal de vis het ondiepe wat sneller opzoeken omdat dit het snelste opwarmt. Op de rivier zou dit niet snel het geval zijn. Tenminste zo is mijn beredenering
Reageer