Welke Light Feeder ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cesar
    IkVisDusIkBen

• 28-12-2007
    • 59
    • Zoeterwoude

Helaas kon ik door prive omstandigheden niet naar de beurs. Ben nu een beetje aan het rondbellen naar hengelsportzaken over de Arca Grandview.
    Heb duidelijk uitgelegd wat ik wil en wat ik van een hengel verlang. Er is mij echter geadviseerd om een Preston Dutch Master 12` 8`` Feeder 380 cm aan te schaffen. Zit ik wel in een totaal andere prijsklasse (ruim 200 Euro), dus moet ik even goed over denken. Jullie advies en tips in dit topic zijn gebaseerd op een door mij aangegeven andere prijsklasse.
    Daarom toch even de vraag: hoe denken jullie over die Preston Dutch Master ?

Cesar

Reageer

• lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

Prima Hengel ,maar ga als ik jou was ga toch eens de hengels vast pakken en buiten een paar keer droog gooien .
      Vraag als je eens een keer een feeder-visser zit om eens met zijn hengel te mogen gooien en leg uit wat je wilt .
      Een beetje visser doet daar niet moeilijk om , omdat hij ooit voor het zelfde probleem heeft gestaan.
      En ik weet zeker dat hij meer tips heeft .
      Hou iedergeval rekening met het achterstuk van de hengel het kurk gedeelte als je korte armen hebt vind ik de Preston een te lange achterkant hebben .
      Dat gooit weer wat minder stabiel maar dat is mijn mening.
      Groetjes
      Johnny

Match
      Feeder
      Stok

Reageer

• Jakob
        <*{{{{><(

• 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

[Dat gooit weer wat minder stabiel maar dat is mijn mening.[/QUOTE]

John, dat hangt van de persoon af, de meeste mensen vinden dit wel lekker en juist een stuk stabieler.

Probleem van de meeste fabriekshengels is dat ze juist een te korte achterkant hebben.

Zeker voor het halen van afstand is een lang handvat een voordeel, ook als je korte armen hebt. Je moet er wel mee leren gooien, maar lang handvat gooit een heel stuk nauwkeuriger.

Reageer

• raymond
          Frequent aanwezig
          • 05-07-2003
          • 126
          • maastricht

Hallo Cesar,
          vorig jaar heb ik een spro luxxus light feeder aangeschaft perfecte feeder tot zo n 40 mtr. met een speedkorfje van 30gr.
          Zeer goede beetregestratie 3topjes , zeer mooie doorgaande actie en vangt zeer goed de klappen op ,ook van grote brasem, werpvermogen 60 gram .
          De hengel is van zeer goede kwaliteit materialen , adviesprijs was 123,50 in de opruiming 65,00 euro
          Later heb ik ook de med/heavy aangeschaft ook dit is een superhengel .

Groet Raymond

Reageer

• lolo
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Jakob de lengte is ook meer voor het hefboom effect en ballans ,maar is zie meer vissers gooien en zodra de vlucht aanwezig is , is de hengel met 1 rechte lijn met je arm en veelal loopt de hengel achterkant onder je arm .
            Als de achterkant niet goed in balans is met je onderarm Bv omdat hij te langs is dan ga je eigenlijk geforceerd gooien .
            Als je eenmaal een techniek aanleert (denk aan autorijden) dan is het eenmaal heel moeilijk om weer af te leren .
            En juist met vissen kan dat als je ooit weer een andere hengel koopt tot problemen lijden omdat je dan niet het maximale uit je hengel haalt,omdat je de worp dan niet goed beheerst.
            En gelijk een stempel op de hengel zo van gooit niet goed of weet ik veel wat .
            Hopelijk leg ik het een beetje begrijpvol uit .
            Ik denk dat juist dat balans in je feederhengel heel belangrijk is (match ook) trouwens
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

John, ik denk dat ik het wel snap.
              Ik ken vissers die verafschuwen een lang handvat, de meesten die ik ken zweren er bij.

Als je een lang handvat gewend bent zul je moeite hebben met een kort handvat. Mijn ondervinding is dat ik zelf secuurder en makkelijker gooi dan met een kort handvat, is ook een kwestie van gewenning. Het mooiste is verstelbare reelhouders zoals de Sensas Teamfeeder en sommige Shimano,s dat hebben, kun je je hengel zelf fine tunen.

Ik heb zelf een paar een fabriekshengel gekocht en zelf 11 cm laten verlengen, dat levert gelijk een voor mij beter geschikte hengel op.

De 1 houdt van de moeder, doe mij de dochter maar.
              Het is dus net wat je gewend bent, vind je een kort handvat fijn, keus zat op de markt, lange handvaten zijn niet altijd even makkelijk te krijgen, ja de nieuwe GArbolino serie feeders, stokken zoals ik ze graag zie en dan ook nog zeer betaalbaar. Maar een ander kan het met gemak niks vinden.
              Als je er maar lekker mee gooit en vist, daar draait het tenslotte om.

Reageer

• lolo
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Dat is waar Jakob zo heb ik hier een prologic staan met een kort handvat ,die wil ik echt niet missen gewoon voor mij een tophengel.
                Gelukkig maar dat we allemaal verschillend zijn .
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• Jakob
                  <*{{{{><(

• 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

Is goed voor de omzet John.

Reageer

• Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

Een makkelijke methode om te bepalen wat de optimale lengte is van het handvat is de volgende: Het handvat moet tussen reelhouder en oksel passen, grofweg de lengte van de gestrekte arm en die is voor iedereen anders. Dit is voor het afstandsvissen.

De methodvissers vissen ook liever met korter handvat zag ik.
                    Carpe Diem

Reageer

• janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

Het duurde even maar daar is de juiste benadering Dennis ik ga helemaal met je mee ,ooit kocht ik mijn eerste zeehengel ,de hengelsport winkelier had een uit gesproken mening over de lengte van het hand vat,dat moest als je de molenvasthield tussen je ring en je midden vinger, mocht de lengte van het handvat net zo lang zijn dat het paste tussen de greep en je oksel ,echt ik heb met diverse van die lange poken met dito handgrepen geprobeerd te werpen en laat ik het zo zeggen ,ik was niet kapot van die extra lange grepen en nog wat met verre worpen als je staande gooit laat de als je rechts ben je tenen van je rechtervoet naar het doel wijzen ,werkt met de pendelworp geweldig Het zou natuurlijk wel kunnen dat je voor extreem verre worpen zo als het A R kanaal je wel met een lange stok uit de voeten ken ,maar voor afstanden tot een mtr of 40 ga ik met Dennis mee.
                      Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Bij het ARkanaal hoef je niet staande te gooien. De verste afstand haal je zittend, kun je veel meer kracht en snelheid meegeven als staande en je kunt een stuk secuurder gooien..

Ieder zijn meug met het handvat. Ik viste ook graag met de Beastmaster feeder en die handvaten waren niet zo lang. Inderdaad voor het verre werk langer handvat.

Reageer

• odul
                          pennenbouwer
                          • 11-05-2005
                          • 198
                          • Zedelgem

Oorspronkelijk geplaatst door cesar
                          Helaas kon ik door prive omstandigheden niet naar de beurs. Ben nu een beetje aan het rondbellen naar hengelsportzaken over de Arca Grandview.
                          Heb duidelijk uitgelegd wat ik wil en wat ik van een hengel verlang. Er is mij echter geadviseerd om een Preston Dutch Master 12` 8`` Feeder 380 cm aan te schaffen. Zit ik wel in een totaal andere prijsklasse (ruim 200 Euro), dus moet ik even goed over denken. Jullie advies en tips in dit topic zijn gebaseerd op een door mij aangegeven andere prijsklasse.
                          Daarom toch even de vraag: hoe denken jullie over die Preston Dutch Master ?

Cesar
                          Ik heb de Dutch master 11' 8" en heb er geen spijt van (deze wel voor korte afstanden) zeer gevoelige toppen en met een vis er aan plooit deze door tot de greep en zo heb ik het graag met al mijn hengels!
                          Neem wel je molen mee naar je winkel om te passen en aan te voelen.
                          OduL
                          Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

Reageer

• cesar
                            IkVisDusIkBen

• 28-12-2007
                            • 59
                            • Zoeterwoude

Oorspronkelijk geplaatst door odul
                            Ik heb de Dutch master 11' 8" en heb er geen spijt van (deze wel voor korte afstanden) zeer gevoelige toppen en met een vis er aan plooit deze door tot de greep en zo heb ik het graag met al mijn hengels!
                            Neem wel je molen mee naar je winkel om te passen en aan te voelen.
                            OduL
                            Dat klinkt erg goed moet ik zeggen. Dat ie voor kortere afstanden is lijkt me ook logisch want het is een light feeder.
                            Als ik er 35 meter mee kan gooien ben ik tevreden.
                            Ga hem morgen eens voelen. Heb hem al ergens gezien voor 187 Euro.

Groet,

Cesar

Reageer

• rickie
                              hoe kouder hoe beter
                              • 18-11-2005
                              • 2377
                              • Oldebroek

voor de liefhebber heb ik nog een zo goed als nieuwe shimano antares light feeder in de aanbieding voor 100 eurie.....prachthengeltje!

Reageer

• cesar
                                IkVisDusIkBen

• 28-12-2007
                                • 59
                                • Zoeterwoude

Vandaag heb ik de Arca Grandview medium/heavy 3.90 m in handen gehad en de Preston Dutch Master 3.90 m.
                                Het zijn beide hengels met een actie die ik bij een feederhengel niet voor mogelijk heb gehouden (weer een vooroordeel weg). Als ik puur naar de actie kijk (en die vind ik erg belangrijk) dan kies ik zonder meer de Dutch Master (ik vind de actie nog beter dan mijn Shimano Speedmaster Match !!) Maar ik denk dat je met de Arca Grandview gemakkelijker en meer precies kan gooien. Hij is wat strakker.
                                Een wedstrijdvisser zal denk ik eerder voor de Grandview kiezen.
                                Nu wil ik de light feeders van Shimano nog een keer in handen houden en dan maak ik mijn keuze. Dus Rickie; hou hem nog even vast

Groet,

Cesar

Reageer

Working...