Dat is nu juist waarom ik de Granview nooi zou kiezen, actie van een bezemsteel vergeleken met de Preston en ik heb met allebei gevist en je opmerking dat je met de grandview makkelijker en precieser zou gooien kun je wel vergeten. Tenminste ik niet en met mij nog een helboel niet.
Welke Light Feeder ?
Collapse
X
-
Als wedstrijdvisser heb ik naast de 4,32 meter Dutch Master ook de 3,80 meter.Als ik puur naar de actie kijk (en die vind ik erg belangrijk) dan kies ik zonder meer de Dutch Master (ik vind de actie nog beter dan mijn Shimano Speedmaster Match !!) Maar ik denk dat je met de Arca Grandview gemakkelijker en meer precies kan gooien. Hij is wat strakker.
Een wedstrijdvisser zal denk ik eerder voor de Grandview kiezen.
Naast de uitstekende actie, kun je met de 3,80 meter makkelijk en zuiver gooien tot op zeker 60 meter.
Het blijkt bij mij dat ik beter gooi met hengels waar een goede actie in zit dan met stuggere hengels.
Gr,
HarpieReageer
-
Nou, niet alleen bij jou Piet, ik heb het liefst een soepele hengel en dat is wat anders dan slap. Ik heb heel wat hengels uitgetest en de verste afstanden en de nauwkeurigste worpen kwamen bij mij ook altijd van hengels die flink wilden buigen, dat kan ook haast niet anders, de kracht van de worp moet ergens wegkomen en bij harde hengels moet je de kracht er zelf in brengen en bij wat zachtere hengels helpt de blank om de korf weg te zetten. Ik viste graag met de Sensas team Feeder en de Garbolino,s, ook de nieuwe, super stokken met een super aktie. echt hengels om nauwkeurig te vissen en makkelijk te werpen. Natuurlijk zijn er nog meer van die stokken. Ik hou niet van bezemstelen die pas beginnen te buigen als er 100 gram of meer aan hangt. Maar goed, ieder zijn meug.Reageer
-
Gisteren zag ik hem opeens staan op Marktplaats: een Dutch Master 3.80 m. In nieuwstaat. En nog op rijafstand ook.
Geen tijd meer om Shimano's vast te houden. Ik heb onmiddelijk gebeld en vandaag ben ik voor 130 Euro eigenaar geworden van een Dutch Master 3.80.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage aan deze discussie want mede daardoor heb ik een naar mijn gevoel juiste hengelkeuze kunnen maken.
Groet,
CesarReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer